خبر ویژه/ تا روز مجمع، هیچ کس در استقلال حق امضا ندارد چه برسد به مذاکره با گزینه های سرمربیگری!

خبر ویژه/ تا روز مجمع، هیچ کس در استقلال حق امضا ندارد چه برسد به مذاکره با گزینه های سرمربیگری!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه مشخص بود استقلال و ساپینتو راهشان از هم جدا شده است، اما در نهایت ریکاردو ساپینتو، پست قطع همکاری اش با استقلال را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از شکست استقلال در فینال دربی حذفی، مشخص بود که مدیران فعلی استقلال تمایلی به ماندن ساپینتو ندارند. او همه بازیهای بزرگ را باخته بود. دو شکست مقابل پرسپولیس در لیگ و حذفی، در یک ماه، از دست دادن دو جام و در واقع اگر سوپرجام را به آن اضافه کنید، سه جام و همچنین دو شکست مقابل سپاهان، یک شکست مقابل تراکتور و هشت تساوی مقابل تیمهایی که استقلال می توانست آنها را شکست دهد، سه جام را از استقلال گرفت.

در هر حال ساپینتو با سه مدیرکار کرد. شروع او با سردار مصطفی آجورلو بود که در ادامه راه برکنار شد. علی فتح الله زاده مدیر دیگری بود که او هم به سرنوشت آجورلو دچار شد و پس از اینکه در جفت و جور کردن پول استراماچونی، ناکام ماند، او هم به خاطر برخی ابهامات برکنار شد تا حجت کریمی که در زمان آجورلو و فتح الله زاده عضو هیات مدیره بود، سرپرست موقت باشگاه استقلال شود. البته عملکرد او هم در استقلال نتوانست بازیکنان و کادر فنی و حتی هواداران را هم راضی کند. حتی در روز دربی، ساپینتو او را به داخل رختکن راه نداد. انگار شیشه عمر ساپینتو و حجت کریمی در دستان سرمربی پرتغالی سابق استقلال بود که با شکست در دربی فینال حذفی، هم عمر ساپینتو در استقلال را تمام کرد و هم باعث شد که شانس حجت کریمی برای ادامه کار در استقلال کمتر و کمتر شود.

عدم تمدید قرارداد با ساپینتو از همان روز مشخص بود. قرار بود دیروز مجمع استقلال برگزار شود اما با مخالفت وزارت ورزش، این مجمع به یکشنبه آینده موکول شد. از همان شب مجمع حجت کریمی سعی داشت نشان دهد اوضاع عادی است. او که قلبا با تمدید قرارداد با ساپینتو مخالف بود، از تمایل و حمایت خودش خبر داد. موضوعی که برای کسانی که اخبار حوزه استقلال را دنبال می کنند، باور کردنی نبود. حضور در برنامه فوتبال برتر هم نتوانست شکاف بین حجت کریمی و ساپینتو را بپوشاند. در هر حال اخباری از مذاکرات مدیران فعلی باشگاه استقلال با برخی مربیان داخلی و خارجی شنیده می شود، اما با توجه به اینکه تا روز یکشنبه و تعیین شدن هیات مدیره جدید و مدیرعامل جدید، هیچ کس حق امضا ندارد، خبرهایی که از مذاکره با گزینه های ایرانی و خارجی شنیده می شود بازی رسانه ای است و در استقلال فعلا کسی نمی تواند با گزینه ها مذاکره کند و کار نقل و انتقالاتی انجام دهد. در واقع این اتفاق در پرسپولیس به همین منوال است و تا مجمع روز یکشنبه، هیچ کس حق امضا ندارد. روز یکشنبه مجمع دو باشگاه تشکیل خواهد شد تا اعضای جدید هیات مدیره مشخص شوند و در واقع هیات مدیره دو تیم ترمیم شود.

درحالی که در فضای مجازی از جواد نکونام به عنوان گزینه مدیران استقلال برای جانشینی ساپینتو نامبرده می شود، اما امروز خبر آمد که اولویت مدیران استقلال برای سرمربیگری گزینه خارجی است. از طرفی خبر می آمد که فعلا هیچ مذاکره‌ای با گزینه های داخلی به خصوص جواد نکونام نداشته‌اند و البته گزینه خارجی خاصی هم مطرح نشده است. 

جالب تر از همه اینها این است که حجت کریمی در حالیکه حق امضا و تصمیم گیری ندارد اما با یکی از خبرگزاری ها مصاحبه کرده و گفته است:" به هواداران گفته بودیم در صورت عدم توافق با ساپینتو، تکلیف سرمربیگری استقلال را تا پایان هفته مشخص می‌کنیم. در همین راستا پس از مشخص شدن وضعیت همکاری با ساپینتو، سراغ گزینه‌های دیگر رفتیم و امشب با دو گزینه خارجی وارد مذاکره خواهیم شد! طبق اعلام قبلی روی حرفم هستم و نمی‌گذارم مثل سال گذشته زمان از دست برود. تلاش می‌کنم تکلیف سرمربی استقلال زودتر مشخص شود؛  ممکن است یکی دو روز برای انجام مذاکرات زمان نیاز باشد اما هر چه زودتر تکلیف تیم را مشخص می‌کنم. ضمن اینکه با احترام به مربیان ایرانی، تا این لحظه مذاکره‌ای با مربی ایرانی نداشته‌ام."

به این ترتیب او که اعلام کرده بود پنجشنبه سرمربی استقلال مشخص می شود، اعلام کرد که سرمربی استقلال، فردا مشخص نمی شود و حتی برای مذاکره با مربیان خارجی، یکی دو روز وقت گرفته است. دیروز فوتبالی خبر داده بود که اگر حجت کریمی در استقلال ماندنی شود، خبری از جواد نکونام نخواهد بود و حالا مصاحبه او نشان می دهد که با وجود کریمی، نکونام هیچ شانسی ندارد.

2636