رقم دقیق طلب ساپینتو از استقلال مشخص شد؛ سرمربی پرتغالی ۳ ماه طلبکار بود نه ۸ ماه

رقم دقیق طلب ساپینتو از استقلال مشخص شد؛ سرمربی پرتغالی ۳ ماه طلبکار بود نه ۸ ماه

پایگاه خبری فوتبالی-سرمربی تیم استقلال در طول ماه های اخیر بارها عنوان می‌کرد هشت ماه است که از باشگاه استقلال پول نگرفته اما باشگاه استقلال این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از اخراج محترمانه ریکاردو ساپینتو از سوی باشگاه استقلال و وداع تقریباً همیشگی آبی‌پوشان با سرمربی هیجانی فصل گذشته‌شان حالا مشخص شده که ساپینتو در رابطه با طلبش از باشگاه استقلال نسبت به مدت زمان دریافت نکردن پولش از این مجموعه منظورش را درست بیان نمی‌کرده است!

یکی از مقامات عالی رتبه باشگاه استقلال که نمی‌خواست نامش در این گفتگو فاش شود گفت: «ساپینتو از دی ماه سال گذشته به بعد تمام حقوقش را از باشگاه دریافت کرده است. پاداش‌ها و همه پول‌هایی که باید به او پرداخت می‌شد به حسابش نشسته اما قبل از آن به مدت سه ماه از باشگاه حقوق طلبکار است».

این فرد آگاه ادامه داد: «مجموع طلب ساپینتو از باشگاه استقلال چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار است که تازه از کل این مبلغ باید پول چند بلیت پرواز هم کم شود».

طبق اعلام مسئولان باشگاه استقلال در حال حاضر و با هماهنگی بانک شهر مراحل اداری واریز این پول به حسابی که ساپینتو از طریق وکیلش به باشگاه ارائه کرده در حال انجام است و ظرف روزهای آینده (بعد از تعطیلات پیش رو) این مبلغ که رقمی‌کمتر از ۲۰۰ هزار دلار می‌شود بلافاصله به حسابش واریز خواهد شد تا تسویه حساب کامل صورت بگیرد.

وی همچنین درباره اینکه چرا ساپینتو این مدت هر بار عنوان می‌کرد هشت ماه است که از استقلال پول نگرفته، توضیح داد: «شاید منظور ساپینتو این بوده که ۸ ماه پیش حقوق خودش را نگرفته، نه اینکه ۸ ماه است که حقوق نگرفته‌! در این صورت ترجمه حرف‌های او درست است. چون او بابت ماه‌های مهر، آبان و آذر سال گذشته از باشگاه طلبکار است. طبق اسناد مالی موجود در باشگاه از دی ماه سال پیش تمام حقوق این مربی به حسابش واریز شده است».

لازم به ذکر است؛ با استناد به این صحبتها مادامی که ساپینتو به حجت کریمی گفته اول باید پول بازیکنانش را بپردازد بعد خودش طلبش را می‌گیرد در واقع ساپینتو بابت طلب سه ماهۀ عقب افتاده اش این فرجه را به سرپرست موقت باشگاه استقلال می‌داده است.

ناگفته نماند؛ باتوجه به احضار ریکاردو ساپینتو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال (به خاطر اخراج و حاشیه‌های بازی فینال جام حذفی) در شرایطی که این مربی ظاهراً ایران را ترک کرده است، نماینده باشگاه به جای او به این جلسه خواهد رفت. شنیده‌ها از باشگاه استقلال حاکی از آن است که در صورت صدور حکم جریمه نقدی برای ساپینتو مبلغ این جریمه نیز از طلب این مربی کسر و مابقی آن به حسابش واریز خواهد شد.

9098