۱۰ نکته از پرسپولیس در فینال جام حذفی/ سومین دبل تاریخ با شیرینی برد در دربی

۱۰ نکته از پرسپولیس در فینال جام حذفی/ سومین دبل تاریخ با شیرینی برد در دربی

پایگاه خبری فوتبالی- یک: جام حذفی به تیم بهتر و شایسته تر رسید ، تیمی که بعد از عید بلند شد و همه حریفانش را یکی یکی خاک کرد. دهمین برد پیاپی پرسپولیس با دومین جام فصل همراه شد تا سومین دبل تاریخ این باشگاه به دست بیاید.

دو: استراتژی یحیی برای فینال همان تاکتیکی بود  که در دربی سوم اردیبهشت به کار گرفت. بستن فضا برای ناهموار کردن سرعتیهای استقلال و گرفتن میانه میدان با استفاده از قدرت هافبکهای پرسپولیس. قرمزها در هر دو دربی اخیر جنگ وسط زمین را از هافبکهای استقلال بردند 

سه: بازی باید در همان نود دقیقه به سود پرسپولیس تمام می شد اگر زاهدی فر پنالتی روی آل کثیر را اعلام می کرد.اما پرسپولیس با اینکه بعد از اشتباه داور گل مساوی را دریافت کرد تحت تأثیر گل مرادمند قرار نگرفت و در وقتهای  اضافی مزد برتری خود را گرفت.

چهار: در این سالها در پرسپولیس به واسطه بردها و قهرمانیها اعتماد به نفس و باوری به وجود آمده که شکستنش کار بسیار سختی است. ساختار فنی که در پرسپولیس ابتدا توسط برانکو بنیان گذاشته شد و سپس توسط یحیی به تکامل رسید حاصلش بازگرداندن شخصیت قهرمانی و مبارزه طلبی به این تیم است. 

پنج: به مجموعه کم اشتباه بازیکنان پرسپولیس هم اشاره کنیم. تیمی که در همه خطوط پر است از بازیکنان بزرگ با توان فنی بالا و روحیه ای شکست ناپذیر. از درون دروازه بگیرید تا روی نیمکت پرسپولیس به معنای واقعی تیم است.

شش: فرم خوب ستاره های پرسپولیس در این دو ماه کمک زیادی به دبل قهرمانی این تیم کرد. بازیکنانی که در مهمترین مقطع فصل روی مدار آمادگی جسمانی و روحی بالا قرار گرفتند و انگیزه آنها برای موفقیت سیری ناپذیر بود.

هفت: این قهرمانی دربست به سکاندار فنی پرسپولیس تعلق دارد. یحیی که یک بار دیگر ثابت کرد گزینه ای بهتر از او برای پرسپولیس وجود ندارد. روحیه و رفاقتی که او در تیمش ایجاد کرد و انگیزه ای که به بازیکنانش داد به علاوه کوچینگ خوب در طول بازی نشان داد هیچ کس به اندازه او فضای دربی را نمی شناسد. 

هشت: مهدی ترابی کماکان مهمترین مهره هجومی پرسپولیس است که انگار روز به روز در حال بهتر شدن است. رد پای او در تمام حملات پرسپولیس دیده می شد و مهارش در بازی هر لحظه سخت تر. کادر فنی استقلال برای مهار ترابی هیچ برنامه ای نداشت.

نه: مهمترین فرق پرسپولیس و استقلال درون زمین به دروازه بانشان برمی گشت. آنجا که لحظاتی قبل از گل ترابی ، بیرانوند شوت ارسلان را از زیر طاق درآورد تا دقایقی بعد نوک پای ترابی به قعر دروازه حسینی برود، شب سخت بیرانوند با حمایت تمام و کمال بازیکنان و کادرفنی و مجموعه پرسپولیس به کام او تمام شد ، اما او هم در تمام طول بازی تحت تأثیر حواشی قرار نگرفت و با تمرکز بالا به تیمش برای قهرمانی کمک کرد.

ده: فصل بیست و دوم برای پرسپولیس به رویایی ترین شکل ممکن به پایان رسید، تیمی که همه پازلهای موفقیت را درست از فردای قهرمانی استقلال در لیگ قبلی چید، خوب بسته شد، بازیکنانی بزرگ با روح و شخصیت تیمی بالا جذب کرد، از نظر مدیریتی به بهترین وجه ممکن حمایت شد، اگر چه در اوایل نیم فصل دوم کمی دچار چالش شد اما دوباره بلند شد و تاریخ را به نام خود ثبت کرد. این قهرمانی مبارک تیمی که حالا بین خود و رقبایش کاملا فاصله انداخته است.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

9098