گزارش روز؛ رضا عنایتی چگونه سرمربی تیم امید شد؟

گزارش روز؛ رضا عنایتی چگونه سرمربی تیم امید شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- چه روندی طی شد که فدراسیون فوتبال نهایتا به نام رضا عنایتی برای هدایت تیم امید ایران رسید؟

به گزارش فوتبالی، بالاخره طلسم انتخاب سرمربی تیم امید شکسته شد و قرعه به نام رضا عنایتی افتاد. یک مربی‌ که اگرچه در مقطعی نامش برای هدایت تیم امید مطرح بود اما کمتر کسی فکر می‌کرد که در نهایت انتخاب فدراسیون فوتبال، سرمربی سابق هوادار و نفت مسجدسلیمان باشد، منتهی مهدی تاج تصمیم گرفت به نظر امیر قلعه‌نویی درباره سرمربی تیم امید احترام بگذارد و عنایتی را مسئول فنی این تیم کند.

آقای گل اسبق لیگ برتر در شرایطی هدایت تیم امید را به عهده گرفته که طبق صحبتهای محمد مایلی‌کهن، فدراسیون فوتبال با محرم نویدکیا برای تیم امید ایران به توافق رسیده بود اما معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ داد که حضور سرمربی سابق سپاهان در تیم امید منتفی شد.

به جز نویدکیا، مربیانی نظیر مجتبی حسینی، مهدی تارتار و محمد ربیعی هم مدنظر فدراسیون بودند. گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی روی حسینی و تارتار نظر داشته، نبی به دنبال ربیعی بوده و حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید و ساکت عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، حامی محرم نویدکیا بوده اند.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی منتفی شدن حضور این مربیان در تیم امید، مسائل مالی بوده است. علاوه بر اینکه تیم امید اواخر خرداد می‌خواهد تشکیل اردو بدهد و تا زمان برگزاری مسابقات، حدود سه ماه فرصت هست و به همین دلیل، آماده کردن تیم در سه ماه برای مسابقات بازیهای آسیایی هانگژو و مقدماتی قهرمانی آسیا که مقدماتی مرحله نهایی قهرمانی آسیا محسوب می شود، اصلا کار راحتی نیست. عدم همکاری باشگاهها و عدم تطابق زمانی اردوهای تیم امید با فیفادی ها، چالش‌هایی هستند که حتی در زمان سرمربیگری مهدی مهدوی‌کیا هم حل و فصل نشدند و تیم امید آن هم به خاطر همین ماجراها ضربه خورد.  

جدا از همه اینها، دستمزد سالیانه سرمربی تیم امید اصلا قابل قیاس با حقوق یک مربی شاغل در لیگ برتر نیست و همین موضوع، کار فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید را بسیار سخت کرده بود البته که گویا نویدکیا تمام شروط فدراسیون فوتبال را قبول کرده بود منتهی بنا به دلایلی که فعلا مشخص نشده است، او سرمربی تیم امید ایران نشد. نهایتا قرعه به نام کسی افتاد که از یکطرف تیم نداشته و از طرف دیگر، رابطه شاگرد استادی با امیر قلعه‌نویی دارد و کاملا با او هماهنگ است.

گفته می‌شود عنایتی بعد از مجتبی حسینی (پلنA) و مهدی تارتار (پلن B) انتخاب سوم قلعه‌نویی و در اصطلاح پلن C قلعه نویی برای هدایت تیم امید بوده و نهایتا او مسئولیت رساندن تیم امید به المپیک را پذیرفته است.

رضا عنایتی توانسته است تیم هوادار را از لیگ دسته اول به لیگ یک بیاورد و این تیم را در جدول رده بندی لیگ برتر دو فصل پیش، یازدهم کند. عنایتی در مقطعی از فصل پیش سرمربی نفت مسجدسلیمان شد که در 4 بازی نتوانست نتایج خوبی بگیرد و به همین دلیل خودش استعفا کرد و به بهانه مشکلات مالی، تیم نفت مسجدسلیمان را رها کرد.

در هر حال انتخاب او برای سرمربیگری تیم امید، انتخابی است که مطمئنا منتقدان زیادی خواهد داشت. منتقدانی که البته فعلا باید تا رقابتهای بازیهای آسیایی هانگژو و مقدماتی قهرمانی آسیا، منتظر بمانند.

1984