وضعیت عجیب و غریب مجوز حرفه‌ای آبی‌ها/ مدیر استقلال پرسپولیسی‌ها را تهدید کرد؟

وضعیت عجیب و غریب مجوز حرفه‌ای آبی‌ها/ مدیر استقلال پرسپولیسی‌ها را تهدید کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال به تصمیم کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای برای عدم تایید مدارک این باشگاه، واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر آنکه باشگاه‌های تراکتور، سپاهان، پرسپولیس، گل گهر، فولاد و نساجی تایید کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند اما باشگاه استقلال موفق به این کار نشده است.

از آنجا که داشتن مجوز حرفه‌ای شرط اصلی AFC برای حضور باشگاه‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، این شایعه مطرح شده که استقلال تهران با وجود قهرمانی در لیگ بیست و یکم نمی‌تواند در لیگ قهرمانان شرکت کند. البته که این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

* دو دلیل برای عدم صدور مجوز استقلال

همانطور که احتمالا در جریان هستید برای عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال دو دلیل عنوان شده است؛ دلیل اول اینکه مطالبات استراماچونی بعد از موعد مقرر (11 فروردین) پرداخت شده است. 

دومین دلیل به سرپرستی حجت کریمی مربوط است که گفته می‌شود مانع صدور مجوز برای استقلالی‌ها خواهد شد. چرا که طبق قانون، شرکت‌ها باید مدیرعامل داشته باشند.

* تهدید تلویحی پرسپولیس توسط مدیر استقلالی

همه این اتفاقات در شرایطی رقم خورده که هنوز بحث حضور یا عدم حضور تیم‌های ایرانی در آسیا توسط AFC بررسی نشده است. در همین خصوص کاظم قیم مسئول کمیته حرفه‌ای سازی استقلال در صفحه اینستاگرامش، با اشاره به مالکیت مشترک سرخابی‌ها، به طور تلویحی از آن به عنوان مولفه‌ای برای حذف پرسپولیس یاد کرد. او در این باره نوشت: «اگر امسال هم مثل پارسال بنا به راستی آزمایی دقیق مدارک باشد، بعید میدانم AFC به مالکیت مشترک دو باشگاه ایراد نگیرد. از طرفی فدراسیون هم که اعلام کرده برای جلوگیری از خطر محرومیتش مدارک را به طور دقیق بررسی خواهد کرد."

حال باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس نسبت به این ادعای معاون باشگاه استقلال پاسخی خواهند داد یا نه.

* توضیحات جدید باشگاه استقلال

گفته می‌شود مدیریت باشگاه استقلال قصد دارد اعتراض خود را به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ببرد و آخرین تلاش خود برای دریافت این مجوز را انجام دهد. در همین خصوص صبح امروز رسانه رسمی این باشگاه توضیحاتی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده: "باشگاه استقلال همه اسناد لازم جهت اخذ مجوز حرفه ای را در سامانه مربوطه بارگذاری کرده است و قطعا برای احقاق حقوق باشگاه در کسب مجوز حرفه‌ای از هیچ تلاشی در مراجع قانونی فروگذار نخواهد بود.

باشگاه استقلال همچنین به تفاوت رویکرد وزیر ورزش و مسئولان دپارتمان مجوز حرفه‌ای اشاره و در این باره آورده که: " جای تعجب بسیار دارد در حالی که وزیر محترم ورزش و جوانان بارها بر حذف نشدن تیم‌های ایرانی در مقطع کنونی تاکید کرده‌ است، چرا مسئول دپارتمان مجوز حرفه‌ای پیش از تشکیل جلسه با قطعیت از حذف باشگاه استقلال صحبت کرد و برای انتشار آن عجله به خرج داد؟ به نظر می‌رسد برخی برای حذف کردن استقلال از آسیا بسیار عجول هستند! و در حالی که شخص اول ورزش کشور صحبت از عدم حذف می‌کند، عده‌ای از همان روز یازده فروردین و پیش از بررسی مدارک، بر طبل حذف استقلال می‌کوبند و بر آن اصرار دارند!

در بخش مهمی از این توضیحات درباره طلب استراماچونی (به عنوان کلیدی‌ترین دلیل برای حذف احتمالی) هم این توضیح داده شده که طلب این مربی پیش از مهلت تعیین شده، توسط باشگاه آماده شد اما به دلیل تحریم‌های بانکی امکان پرداخت پول به سادگی میسر نبود که این مسئله به اطلاع AFC هم رسیده است.

6442