هت تریک قایدی سوخت/ خاطره‌سازی نیمار استقلالی ها کامل نشد

هت تریک قایدی سوخت/ خاطره‌سازی نیمار استقلالی ها کامل نشد

پایگاه خبری فوتبالی- نمایش خوب مهدی قایدی مقابل تراکتور با سه بار گلزنی این بازیکن همراه بود.

به گزارش فوتبالی، در حالی امروز قهرمانی لیگ برتر به پرسپولیس رسید که در دیدار همزمان رقیب سنتی این تیم یعنی استقلال، اتفاق ویژه‌ای رقم خورد. شاگردان ساپینتو که در همان نیمه اول بازی را توفانی آغاز کردند، در حالی زمینه انتقام سنگین از تراکتور را فراهم کردند که مهدی قایدی نقشی ویژه در این ماجرا داشت.

در دقیقه 61 که حساب کار چهار بر صفر به سود استقلال شد، سه گل این تیم توسط مهدی قایدی زده شد تا اینطور به نظر برسد که باشو که موتور گلزنی‌اش در هفته آخر حسابی روشن شده، برای کسب عنوان آقای گلی خیز برداشته است.

او تا پیش از هفته سی‌ام با 9 گل به عنوان بهترین گلزن استقلال در رده چهارم جدول برترین گلزنان لیگ حضور داشت اما امروز به یکباره برای رسیدن به صدر این فهرست خط و نشان کشید. هتریک امروز مهدی قایدی تعداد گلهای فصل او را به عدد 12 رساند تا این مهاجم با قرار گرفتن در کنار شهریار مغانلو در آستانه تصاحب توپ طلا باشد.

حتی کسب عنوان مشترک آقای گلی برای قایدی و مغانلو باز هم می‌توانست برای استقلالی‌ها شیرین باشد اما گل ستاره سپاهان به مس کرمان آن هم در دقیقه 90 این فرصت را از مهاجم بوشهری آبی‌ها گرفت تا در نهایت شهریار مغانلو با 13 گل زده به تنهایی آقای گل این دوره لیگ برتر شود. قایدی حتی بعد از گل هفتم استقلال می توانست تعداد گلهایش را افزایش دهد اما موقعیت سوزی کرد و در یک صحنه خودش نتوانست گل بزند و در صحنه دیگری که می توانست پاس گل بدهد، باز هم خودش اقدام به شوتزنی کرد که به گل تبدیل نشد. البته قایدی در یک صحنه مشکوک هم می توانست گل بزند که کمک داور عقیده داشت او در آفساید بوده است. در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که قایدی در موقعیتی مساوی با مدافع تراکتور قرار گرفته است. نکته مهم دیگر اینکه بالاخره پس از چهار پنالتی که قایدی به گل تبدیل نکرده بود، توانست پنالتی اش را به گل تبدیل کند. 

فارغ از این مساله، آتش بازی مهدی قایدی در روز آخر مسابقات، خاطره رضا عنایتی را برای هواداران زنده کرد. خاطره‌ای که به آخرین بازی از اولین دوره لیگ برتر مربوط می‌شود آن هم در دیداری که ابومسلم مقابل استقلال رشت قرار گرفت. در آن مقطع سقوط اسقلال رشت به لیگ دسته اول قطعی شده بود اما جنگ آقای گلی بین رضا عنایتی، اصغر مدیرروستا و سهراب انتظاری پا بر جا بود.

وقتی در هفته آخر اصغر مدیر روستا مقابل ذوب آهن هت تریک کرد تا خیالش بابت کسب عنوان آقای گلی راحت شود، رضا عنایتی کاری خارق العاده انجام داد و 7 گل به استقلال رشت زد تا به تنهایی و با اقتدار با ثبت 17 گل، عنوان آقای گلی اولین دوره لیگ برتر را کسب کند.

امروز هم چیزی نمانده بود که مهدی قایدی این اتفاق را در فوتبال باشگاهی ایران تکرار کند اما شانس چندان با او یار نبود. هر چند او از رضا اسدی و محمد عباس زاده عبور کرد و دومین گلزن برتر لیگ بیست و دوم لقب گرفت.

6442