استقلال هفت - تراکتور یک/ بغض استقلال در آزادی ترکید/ آبی‌ها برای آقای گل شدن قایدی همه کار کردند

استقلال هفت - تراکتور یک/ بغض استقلال در آزادی ترکید/ آبی‌ها برای آقای گل شدن قایدی همه کار کردند

پایگاه خبری فوتبالی- ریکاردو ساپینتو توانست در آخرین ایستگاه لیگ برتر انتقام سنگینی از پاکو خمز بگیرد.

به گزارش فوتبالی، در آخرین روز رقابت‌های بیست و دومین دوره لیگ برتر، از ساعت 18 امروز استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تراکتور تبریز رفت. دیداری که از همان ابتدا نگاه انتقامی ساپینتو را به همراه داشت و در نهایت هم این مربی توانست به هدفش برسد چرا که استقلال با نتیجه هفت بر یک به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شد.

در حالی این نتیجه پرگل ترین بازی این فصل رقابت‌های لیگ برتر را هم رقم زد که در نیمه اول سه مرتبه و در نیمه دوم پنج مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را مرور کنید.


داوران: رضا عادل، سیدیعقوب حجتی، بهزاد پناهی، حسین زمانی

ناظر: سعید علینژادیان

ترکیب استقلال: سینا سعید‌ی‌فر، صالح حردانی (رضا میرزایی 13) (جعفر سلمانی 53)، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، سعید مهری (آرش رضاوند 65)، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، ارسلان مطهری (پیمان بابایی 65) و محمد محبی

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، محمد آقاجان‌پور، آرش قادری، سجاد دانایی (مهدی کیانی 75)، ابوالفضل رزاق‌پور، صفا هادی (حامد پاکدل 75)، ریکاردو آلوز، رضا اسدی، گوستاوو، محمد قنبری و محمد عباس‌زاده

کارت زرد: رضا اسدی (15)، سعید مهری (34)، آرش قادری (68)، رافائل سیلوا (80)

کارت قرمز: آرش قادری (68) - روزبه چشمی (68)

گلزنان بازی: مهدی قایدی (17 و 44و 62)، ابوالفضل جلالی (1+45)، محمد قنبری (59)، محمدحسین مرادمند (75)، آرش رضاوند (78)، جعفر سلمانی (86)


حواشی:

* با اینکه نتیجه این دیدار هیچ تاثیری در جایگاه تیم تراکتور تبریز ندارد اما تعداد زیادی از هواداران این تیم خود را به ورزشگاه آزادی رسانده تا تیمشان را تشویق کنند.

* برخلاف هواداران تراکتور، تماشاگران استقلال هیچ انگیزه ای برای حضور در ورزشگاه نداشته و تعداد کمی از هواداران این تیم در ورزشگاه حضور دارند.

* طرفداران تراکتور علیه پرسپولیس و سپاهان شعار داده و قهرمانی یکی از این دو تیم را پاک نمی دانستند.

* با مصدومیت صالح حردانی، رضا میرزایی در دقیقه 13 به جای او به میدان آمد تا استقلال یک تعویض اجباری زودهنگام انجام دهد.

* سعید مهری هافبک تیم استقلال هنگام گرم کردن آبی‌ها با گارد ویژه صورت وارد زمین شد اما پس از دقایقی گارد محافظ را برداشت تا چهره مصدوم او مشخص شود. مهری دوباره و پس از دقایقی گارد محافظ را روی صورت خودقرار داد.

* در دقیقه 68 بازی بود که پس از اعلام خطا به سود استقلال، بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند و به دلیل شدت گرفتن این درگیری داور مجبور به یک بازیکن از هر تیم کارت قرمز نشان دهد.

درگیری روزبه چشمی و آرش قادری


نیمه اول:

دقیقه 4: ارسلان مطهری اولین موقعیت جدی بازی را خلق کرد اما ضربه او پس از برخورد به محمدرضا اخباری به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 15: در حالی که توپ استقلالی‌ها توسط اخباری مهار شد اما روی اتفاقی که تاثیری در این صحنه نداشت، رضا اسدی پیراهن ارسلان مطهری را کشید و پس از سرنگونی این بازیکن داور نقطه پنالتی را نشان داد.

(گل اول استقلال) دقیقه 17: مهدی قایدی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با وجود تشخیص درست محمدرضا اخباری، توپ قایدی به گل اول بازی تبدیل شد.

گل اول استقلال توسط مهدی قایدی

دقیقه 20: شوت رضا اسدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 23: فرصت خوب گلزنی نصیب مهدی مهدی پور شد که ضربه این بازیکن با واکنش خوب محمدرضا اخباری همراه شد و اجازه گلزنی به او نداد.

دقیقه 33: شوت سعید مهری از پشت محوطه جریمه تراکتور در دور مرحله توسط اخباری مهار شد.

دقیقه 35: ضربه ایستگاهی رضا اسدی به شکلی خطرناک زده شد اما توپ دقیقا به جایی رفت که سینا سعیدی‌فر حضور داشت و توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 39: محمد قنبری در درون محوطه جریمه استقلال به خوبی محمد عباس زاده را صاحب توپ کرد. در ادامه شوت عباس زاده بعد از برخورد با نوک انگشتان سعیدی‌فر راهی کرنر شد.

دقیقه 41: مهدی قایدی با یک حرکت دیدنی وارد محوطه تراکتور شد و در حالی که قصد داشت با پاس در عرض تیم استقلال را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما ضربه او توسط اخباری دفع و به ضد حمله برای تراکتوری‌ها تبدیل شد. در این صحنه سانتر دقیق آلوز به عباس زاده رسید و ضربه سر خطرناک این بازیکن توسط سینا سعیدی‌فر مهار شد.

(گل دوم استقلال) دقیقه 44: ارسلان مطهری در میانه زمین با ضربه سر توپ را به مهدی قایدی رساند و فرار این مهاجم از پشت مدافعان تراکتور به موقعیت تک به تک منجر شد که قایدی آن را به گل دوم خودش و استقلال در این بازی تبدیل کرد.

گل دوم استقلال توسط قایدی

(گل سوم استقلال) دقیقه 1+45: ابوالفضل جلالی با یک شوت محکم و دیدنی از پشت محوطه حریف سومین گل استقلال را به ثمر رساند.

گل سوم استقلال توسط جلالی

نیمه دوم:

دقیقه 51: حمله خطرناک تراکتوری‌ها با خروج سینا سعیدی فر از دروازه و دفع توپ توسط او همراه شد اما توپ باز هم به بازیکنان میهمان رسید و در ادامه مدافعان استقلال با مهار توپ به قائله خاتمه دادند.

دقیقه 53: شوت محکم حامد پاکدل با واکنش دیدنی سعیدی‌فر راهی کرنر شد.

دقیقه 55: سینا سعیدی‌فر باز هم یک موقعیت خطرناک را از مهاجمان تراکتور گرفت. پس از این اتفاق هواداران استقلال این دروزاه‌بان را تشویق کردند.

دقیقه 57: شوت محکم ریکاردو آلوز از پشت محوطه جریمه باز هم توسط سعیدی‌فر مهار شد.

(گل اول تراکتور) دقیقه 59: شوت پشت محوطه محمد قنبری پس از آنکه به روزبه چشمی برخورد کرد تغییر مسیر داد و به گل اول تراکتور تبدیل شد.

(گل چهارم استقلال) دقیقه 62: روی اشتباه مرگبار محمد آقاجان‌پور توپ به مهدی قایدی رسید و این بازیکن به زیبایی سومین گل خودش و چهارمین گل تیمش در این بازی را به ثمر رساند.

گل چهارم استقلال توسط قایدی

دقیقه 68: ارسلان مطهری در حالی که میرفت در موقعیت تک به تک قرار بگیرد با خطای آرش قادری متوقف شد. در این صحنه داور اعلام خطا کرد و همین مساله درگیری فیزیکی بازیکنان دو تیم را در پی داشت. به خاطر شدت درگیری، داور به روزبه چشمی و آرش قادری کارت قرمز نشان داد.

(گل پنجم استقلال) دقیقه 75: در شرایطی که خط دفاع تراکتور به هم ریخته بود، محمدحسین مرادمند با یک شوت از پشت محوطه جریمه حساب کار را 5 بر یک کرد.

گل پنجم استقلال توسط مرادمند

(گل ششم استقلال) دقیقه 78: سانتر بی نقص استقلالی‌ها به درون محوطه تراکتور با ضربه سر زیبای آرش رضاوند همراه شد و گل ششم استقلال به ثمر رسید.

گل ششم استقلال توسط رضاوند

دقیقه 82: شوت خطرناک حامد پاکدل پس از دفع ناقص توسط سینا سعیدی‌فر و برخورد به تیر دورازه، توسط مدافعان استقلال دور شد.

دقیقه 84: سینا سعیدی فر باز هم روی شوت راه دور حامد پاکدل واکنش خوبی نشان داد و توپ را به کرنر فرستاد.

(گل هفتم استقلال) دقیقه 86: محمد محبی با پاس در عرض جعفر سلمانی را صاحب توپ کرد و این بازیکن با شوت بدون نقص استقلال را به گل هفتم رساند.

گل هفتم استقلال توسط جعفر سلمانی

دقیقه 89: سینا سعیدی فر با خروج به موقع از دروازه باز هم توپ حامد پاکدل را مهار کرد و این بازیکن را ناکام گذاشت.

* برای نیمه دوم چهار دقیقه وقت تلف شده اعلام شد.

6442