کاوه: شانس محمدیان برای حضور در جام تختی افزایش یافت

کاوه: شانس محمدیان برای حضور در جام تختی افزایش یافت

پایگاه خبری فوتبالی-محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: تصمیم نهایی برای حضور ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم در کشتی آزاد جام تختی برعهده کادر فنی است.              

به گزارش فوتبالی، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۴ که یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین جهانی ۲۰۲۲ بلگراد بود، اما هر دو مسابقه را برخلاف انتظار، بدون مدال ترک کرد، طبق چرخه باید در مسابقات قهرمان کشوری کشتی می‌گرفت، اما با ارائه مدارک پزشکی از این کار خودداری کرد.   

با وجود درخواست محمدیان برای کسب جواز مستقیم حضور در جام تختی، به او این فرصت داده شد که در انتخابی جام تختی کشتی و سهمیه بگیرد، اما او امروز در رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم انتخابی جام تختی در قروه کردستان غایب بود.   

محسن کاوه روز دوشنبه در خصوص احتمال حضور محمد حسین محمدیان و اینکه چرا یدالله محبی با توجه به مصدومیت و گواهی پزشکی در جام تختی شرکت می‌کند، گفت: با توجه به حضور نیافتن محمدیان در قروه، این شانس وجود دارد تا با تصمیم کادر فنی این آزادکار در جام تختی کشتی بگیرد. این موضع هنوز قطعی نبوده و باید تا چند روز به این مسابقات کادر فنی تیم ملی و در راس آن پژمان درستکار تصمیم نهایی را صادر کند. در خصوص مصدومیت یدالله محبی، این آزادکار که در جریان انتخابی مصدوم شد با تصمیم کادرفنی در جام تختی حضور خواهد یافت.   

وی در خصوص اعزام تیم‌های کشتی آزاد نوجوانان به رقابت‌های۲۰۲۳ قهرمانی آسیا گفت: این رقابت‌ها قرار است خردادماه در کشور قرقیزستان برگزار شود که تیم ایران با تیم کامل به این رویداد حاضر شود. برخی از نفرات در رقابت کشتی ترکیه و جام بین المللی عبدالله موحد حاضر شدند که بنا داریم تا در آینده نه چندان دور به ترکیب نهایی دست یابیم.   

کاوه این راهم بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم در رده نوجوانان وزن کم کردن‌های بی مورد آنان در سنوات گذشته بود. به دنبال آن هستیم تادر این برهه از این کار نادرست جلوگیری کنیم. بنا داریم در این برهه با آموزش‌های مداوم روش صحیح فنون را بیشتر به نوجوانان آموزش دهیم.   

مدیر فنی تیم‌های ملی در خصوص میزان مصدومیت ۲ آزادکار اشاره کرد و توضیح داد: کامران قاسم‌پور چندی پیش از ناحیه کشاله ران آسیب دید و در این خصوص فدراسیون پیگیر مصدومیت این آزادکار است و امیدواریم تا این مصدومیت با مداوا کادرپزشکی به زودی برطرف شود. در خصوص مصدومیت امیر محمد یزدانی، او نیز در حال رسیدگی و مداوای مصدومیت خود است و با توجه به اینکه یزدانی در جام تختی غایب است، او باید دریک تورنمنت خارجی مورد محک قرار گیرد. در خصوص اعزام تیم بزرگسالان به رقابت رنکینگ‌دار بیشکک قزاقستان تیم اعزام خواهد شد، مگر اینکه در وزنی کادر فنی تشخیص ندهد که کشتی‌گیری در این تورنمنت شرکت نکند.   

کاوه گفت: قرار است جام تختی ۴ و ۵ خردادماه در شهر ارومیه برگزار شود و با تصمیم کادر فنی در ۴ وزن شاهد ارفاق ۲کیلوگرم در اوزان ۶۵، ۷۰، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم باشیم.

۵۹۶۰