تعلیق ۲۲ کشتی‌گیر به دلیل غیبت در جام تختی

تعلیق ۲۲ کشتی‌گیر به دلیل غیبت در جام تختی

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که پیش از این عنوان شده بود غیبت در جام تختی کار دست کشتی‌گیرانِ غایب داد و اکنون ۲۲ نفر در حالت تعلیق به سر می‌برند.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های جام تختی ماه گذشته در اراک به انجام رسید و باتوجه به اینکه این پیکارها نقشی در انتخاب تیم اعزامی به المپیک و تا حدود زیادی جهانی اوزان غیرالمپیکی نداشت، تعداد نسبتاً زیادی از کشتی‌گیرانی که مجوز شرکت در این رقابت‌ها را داشتند، در زنجان روی تشک نرفتند. علی سوادکوهی سر وزن نرسید، نفراتی چون رضا اطری، عزت اکبری، هادی وفایی‌پور، محسن مصطفوی، برادران محبی و... هم وزن‌کشی نکردند.

همان وقت در عین حال که تأکید شده بود غیبت در جام تختی، منجر به عدم اختصاص سهمیه در چرخه سال 2025 برای غایبان خواهد شد و آنها باید کار خود را از انتخابی استانی شروع کنند، سرمربی تیم ملی کشتی هم در برنامه تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون در حال پیش‌نویس بندی است که غیبت در جام تختی، حتی منجر به محرومیت کشتی‌گیران از شرکت در لیگ شود چیزی که اکنون برای برخی کشتی‌گیرانی که قصد همراهی تیم‌های لیگ یکی را در مسابقات دارند، دردسرساز شده است.

حمید یاری مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کشتی در این‌ باره به تسنیم گفت: 22 کشتی‌گیر در حال حاضر تعلیق هستند. بخشنامه‌ای در این رابطه تنظیم شده بود و اعلام کردیم کسانی که غیبت غیرموجه در جام تختی داشته باشند، از حضور در لیگ و چرخه انتخابی تیم ملی در سال آینده محروم خواهند شد. از این جمع 22 کشتی‌گیر که مجوز شرکت در جام تختی را داشتند و کشتی نگرفتند، تعدادی مجوز پزشکی آوردند و یا بعد از آنکه متوجه محرومیت خود شدند، گفتند آسیب‌دیده هستیم

وی ادامه داد: نگاه فدراسیون به مسئله مثبت است، اگر مدارک پزشکی آنها مورد تأیید باشد، محروم نخواهند شد. در واقع گواهی پزشکیِ پزشک محلی کفایت نمی‌کند، باید مدارک خود از جمله MRI، عکس و یا مجوز مورد تأیید پزشک معتمد فدراسیون پزشکی را ارائه دهند.

7474