۱۰ نکته از پرسپولیس - گل گهر در آزادی/ آنچه پرسپولیس خواسته بود

۱۰ نکته از پرسپولیس - گل گهر در آزادی/ آنچه پرسپولیس خواسته بود

پایگاه خبری فوتبالی- یک: بهترین نمایش فصل پرسپولیس در بهترین زمان ممکن رقم خورد. قبلا هم نوشتیم تحول پرسپولیس از نوروز شروع شد و تغییر تاکتیک این تیم در بازی با مس رفسنجان که حاصل آن کسب هفت برد پیاپی در لیگ و جام حذفی بود. 

دو: به طور کلی در یک لیگ سی هفته ای فراز و نشیب تیمها امری طبیعی است اما پرسپولیس از زمان برانکو هیچ وقت به طور طولانی در یک مسیر افت قرار نگرفته است. این مهمترین خصلت تیم بزرگی مثل پرسپولیس در سالیان گذشته بوده که بعد از یک دوره رکود در دهه هشتاد و اوایل دهه نود دوباره به دی ان ای خود که رقابت بر سر قهرمانی است برگشته. 

سه: پرسپولیس ابتدای فصل تیم خوبی را بست و خط به خط نقاط ضعفش را برطرف کرد، ستاره های این تیم در یک چهارم پایانی لیگ در بالاترین سطح آمادگی به سر می برند. چهره‌هایی مانند بیرانوند، پورعلی‌گنجی، رفیعی، ترابی، صادقی، امیری و آل کثیر انگار همه باهم در ماکسیمم نسبی هستند و به شدت عطش موفقیت و بردن دارند.

چهار: گل گهر؟ معلوم نیست بعد از رفتن قلعه‌نویی  در سر مدیران گل گهر چه گذشت که سعید الهویی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند! تیمی که قلعه‌نویی آجر به آجرش را در این سه سال چیده بود و از آنها یک تیم قابل احترام رو به پیشرفت ساخته بود به مخروبه ای بدل شده که فقط باید شاکر باشند که لیگ رو به اتمام است و کاندیدای سقوط نیستند. 

پنج: بهتر از مهدی ترابی دوران کالدرون، مهدی ترابی ورژن ۱۴۰۲ است. بازیکنی که چند ماه را تحت شدیدترین فشارهای افکار عمومی گذراند و از فرم مطلوبش دور بود اما به لطف فوتبال دوباره به زندگی برگشته است. روز، روزِ ترابی بود و از هر جا می‌زد توپ ته تور بود!

شش: درباره محسن فروزان؟ حد محسن فروزان همین است، او هرگز در این چهارده سال حضورش در لیگ دروازه‌بان بزرگی نبوده و در بهترین حالت کمی بهتر از متوسط است. گاهی هم نمایشهای درخشان داشته است. قبلا نوشتیم شما با امثال فروزان و حقیقی هرگز به موفقیتهای بزرگ نخواهد رسید. نکته جالب اینکه بعد از افتضاح نیمه اول، چرا یکی از آن چهار بازیکن تعویضی بین دو نیمه نبود؟ آقای الهویی ویدیو آنالیزوری و دستیار چندمی و شبه دستیار اولی با سرمربیگری فرق دارد. هر چه سرچ می‌کنیم نام الهویی را به عنوان یک بازیکن نیمه‌آماتور هم در فوتبال ایران پیدا نمی‌کنیم. اصلا اینها به کنار، نگرانیم در تیم ملی هم کنار دست امیرخان، مشاوره بدهد و کار از کار بگذرد!

هفت: یحیی گل‌محمدی بدون تردید موفق‌ترین مربی ایرانی چند سال اخیر فوتبال ماست، او هر وقت کمتر مصاحبه کرده بیشتر برده. اینکه سه ماه قبل می‌گوید اجازه نمی‌دهند پرسپولیس با من قهرمان شود و الان صدر جدول است و در آستانه قهرمانی، چه چیزی را نشان می‌دهد؟ مگر همین یحیی دو فصل پیاپی قهرمان لیگ نشد؟ وقتی شما در زمان ناکامی به چنین دستهایی باور داشته باشید نمی‌توانید در زمان موفقیت سینه سپر کنید. این به معنای آن است که آن زمان نخواستند و حالا خواستند!

هشت: درخشش عیسی آل کثیر تحت تأثیر هت تریک ترابی گم شد. او در نقش تک مهاجم فوق العاده می‌دود و مؤثر بازی می‌کند. رد پای او را در بازگشت فوق‌العاده پرسپولیس بعد از عید با چشم غیرمسلح هم می‌توان مشاهده کرد.

نه: اتهام تبانی و شرط بندی؟ نمی‌شود باور کرد و حتی نمی‌شود اثبات کرد. فوتبال روز خوب و بد دارد. نتایج عجیب و غریب و پرگل دارد. اساسا زیبایی این ورزش به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. همانجوری که شش گل استقلال به هوادار بر اساس فوتبال و روی قدرت این تیم زده شد، پنج گل سپاهان و چهار گل پرسپولیس را هم به حساب توان فنی و انگیزه بالای مدعیان بگذارید‌ . اتهام زدن بدون سند کار درست و حرفه‌ای و اخلاقی نیست. 

ده: با نتایج دیروز تکلیف پرسپولیس کاملا روشن است، آنها در قائمشهر نیم هیچ هم ببرند قهرمانند. شش روز فرصت دارند که در باد این چهارگل نخوابند و در جاده فیروزکوه سرود قهرمانی بخوانند.

چهارگل بازی دیروز همه را یاد برد چهارگله پرسپولیس مقابل صبا در لیگ هفتم و در هفته ماقبل پایانی انداخت. فراموش نکنید پرسپولیس هر وقت با سپاهان در کورس قهرمانی لیگ بود جام را گرفته است. آیا خلافش ثابت می‌شود؟ تا پنجشنبه حدود ساعت ۸ شب صبر کنید!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی