مس رفسنجان یک - استقلال دو/ بازگشت استقلال به لطف زوج بوشهری/ تکرار قهرمانی رویا شد

مس رفسنجان یک - استقلال دو/ بازگشت استقلال به لطف زوج بوشهری/ تکرار قهرمانی رویا شد

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال تهران با درخشش دو بازیکن بوشهری خود توانست دست پر رفسنجان را ترک کند. 

به گزارش فوتبالی، مس رفسنجان و استقلال تهران در شرایطی از ساعت 18 امروز به مصاف هم رفتند که استقلال جایگاه سومش در این فصل تثبیت شده و امید چندانی به قهرمانی مسابقات نداشت اما تیم میزبان با انگیزه کسب سهمیه وارد میدان شد. 

آبی‌های تهرانی در این بازی توانستند خیلی زود گل خورده را جبران کنند و حتی در این بازی عجیب و غریب به پیروزی برسند. با این نتیجه و با توجه به تساوی در بازی رفت ریکارد ساپینتو توانست به یک برتری آماری مقابل همتای خود در مس رفسنجان دست پیدا کند. ضمن اینکه با پیروزی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در بازی همزمان، شانس قهرمانی استقلال عملا از بین رفت تا تکرار این عنوان برای دومین سال پیاپی به حسرت هواداران این تیم تبدیل شود.


خلاصه بازی:

دو تیم در نیمه اول بازی پایاپای و با احتیاط بالا را در دستور کار داشتند و موفق به خلق موقعیت چندانی روی دروازه یکدیگر نشدند. شوت‌های مهدی قایدی و محسن آذرباد که به ترتیب در دقایق 4 و 28 زده شد مهمترین اتفاقات این بازی در نیمه اول بود.

در نیمه دوم ضرباهنگ بازی بالا رفت اما تا دقیقه 70 خبری از خلق موقعیت نبود منتها در این مدت استقلالی‌ها توانستند چند مرتبه جسته گریخته خطرناکتر ظاهر شوند اما در دقیقه 74 این مس رفسنجان بود که به گل اول بازی رسید. یک دقیقه بعد شاگردان ساپینتو کار را به تساوی کشاندند و در ادامه حتی به گل برتری رسیدند تا پیروز این بازی باشند.

تیم مس رفسنجان با این شکست فرصت خوبی که برای کسب سهمیه نصیبش شده بود را از دست داد.


در ادامه گزارش مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را مرور کنید ..

داوران: سیدمهدی سیدعلی - فرهاد مروجی - محمدی راهی - جواد رحیم زاده

 ناظر: سیداحمد صالحی

ترکیب مس رفسنجان: حامد لک، ایمان سلیمی، فراز امامعلی مهرداد رضایی، شاهین توکلی، حسن جعفری، محسن آذرباد (فرشید باقری 68)، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، مهدی ترکمان و گادوین منشا (لوسیانو پریرا 55).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، صالح حردانی (محمد محبی 65)، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، سعید مهری، مهدی قایدی، رضا میرزایی و ارسلان مطهری (پیمان بابایی 65).

گلزنان بازی: مهدی حسینی (74) - محمدحسین مرادمند (77) - محمد محبی (81)

کارت زرد: مهرداد رضایی (79) - سیدحسین حسینی (88)

کارت قرمز: -


نیمه اول:

دقیقه 4: مهدی قایدی به تنهایی خط دفاع مس رفسنجان را به هم ریخت و ضربه خطرناکی زد که توسط حامد لک دفع شد.

دقیقه 8: شوت از راه دور مهرداد رضایی راهی به چارچوب دروازه استقلال نداشت.

دقیقه 13: استقلالی‌ها روی ضد حمله با ارسلان مطهری صاحب موقعیت شدند. در این صحنه باز هم حامد لک خوب کار کرد و شوت مطهری را مهار کرد.

دقیقه 24: سانتر محسن آذرباد از روی ضربه ایستگاهی روی دروازه استقلال ارسال شد اما هیچ یک از بازیکنان دو تیم نتوانستند به توپ ضربه بزنند تا این فرصت برای میزبان از دست  برود.

دقیقه 28: شوت پای چپ محسن آذرباد از پشت محوطه استقلال به شکلی خطرناک زده شد و در حالی که چیزی نمانده بود به یک سوپرگل تبدیل شود، سید حسین حسینی با واکنشی دیدنی آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 29: ضربه سر جفرسون باهیا روی ضربه کرنر راهی به دروازه آبی‌ها نداشت و با اختلافی اندک به بیرون رفت.

دقیقه 36: ارسلان مطهری با یک ضربه سر ناگهانی خط دفاع و دروازه بان مس رفسنجان را غافلگیر کرد اما این توپ گل نشد و با اختلافی خیلی کم راهی اوت شد.

دقیقه 2+45: سانتر خوب صالح حردانی به درون محوطه مس با ضربه سر خطرناک ارسلان مطهری همراه شد اما حامد لک باز هم موفق عمل کرد و مانع گلزنی استقلال شد.

نیمه دوم:

* در حالی که دو تیم وارد زمین شده بودند اجازه آغاز بازی داده نشد تا بعد از دقایقی موجب اعتراض اعضای کادر فنی استقلال شود.

دقیقه 46: چند ثانیه پس از شروع بازی مهدی مهدی پور از میانه های زمین مس اقدام به شوتزنی کرد که توپ او به شکلی خطرناک به تیر افقی دروازه حامد لک برخورد کرد و به اوت شد.

* با وجود اینکه بازی از سرعت بالایی برخوردار است اما تا دقیقه 60 هیچ اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداده است.

دقیقه 63: شوت مهدی قایدی به ایمان سلیمی برخورد کرد و از محوطه جریمه مس دور شد.

دقیقه 68: روی کرنر ارسالی مسی‌ها خط دفاع استقلال به هم ریخت اما در نهایت ضربه سر لوسیانو پریرا به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت تا این بازی همچنان بدون گل باشد.

دقیقه 71: محمد محبی به خوبی از میانه زمین پا به توپ حرکت کرد و بعد از اینکه وارد محوطه جریمه حریف شد، با پاس رو به عقب توپ را به مهدی قایدی رساند و در حالی که این مهاجم فرصتی عالی برای گلزنی داشت اما ضربه‌ای بی دقت زد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

(گل اول مس رفسنجان) دقیقه 74: سید مهدی حسینی روی پاس زیبای فرشید باقری و غفلت عارف غلامی و سید حسین حسینی توانست اولین گل تیم میزبان را به ثمر برساند.

گل اول مس رفسنجان توسط حسینی

* استقلالی‌ها خیلی زود و در اولین حمله پس از دریافت گل حساب کار را به تساوی کشاندند.

(گل اول استقلال) دقیقه 77: سانتر استقلالی‌ها روی ضربه ایستگاهی به درون محوطه مس رسید و محمدحسین مرادمند با یک چرخش دیدنی سر ضربه ای به توپ زد که تبدیل به گل شد.

گل اول استقلال توسط مرادمند

دقیقه 80: شوت سرکش پریرا به شکلی نفس گیر از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

(گل دوم استقلال) دقیقه 81: مهدی قایدی به خوبی از بین مدافعان مس رفسنجان فرار کرد و با یک پاس عالی و البته اشتباه عجیب حامد لک توپ را به محمد محبی رساند و این بازیکن دروازه خالی حریف را باز کرد تا استقلال به گل دومش برسد.

گل دوم استقلال توسط محبی

دقیقه 87: ضربه سر ایمان سلیمی راهی به دروازه استقلال نداشت و تبدیل به اوت شد.

دقیقه 90: بازیکنان مس رفسنجان ضد حمله زدند که در این صحنه توپ به لطیفی بازیکن این تیم رسید و او از پشت محوطه استقلال اقدام به شوتزنی کرد و در حالی که حسینی از خط دروازه جلوتر آمده بود، توپ مسی‌ها به شکلی بسیار خطرناک به بیرون رفت.

* برای نیمه دوم پنج دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفته شد.

دقیقه 4+90: استقلالی‌ها با سه بازیکن اقدام به ضد حمله کردند که در این صحنه محمد محبی در شرایطی که می‌توانست با یک پاس شرایط به ثمر رسیدن سومین گل تیمش را فراهم کند اما شوتی خودخواهانه زد که از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت.

6442