افشای چند راز سر به مهر مرد محبوب استقلالی‌ها

افشای چند راز سر به مهر مرد محبوب استقلالی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی فصل گذشته، در جدیدترین دو مصاحبه‌اش درباره چند مساله مهم توضیح داده است.

به گزارش فوتبالی، رضا عنایتی که هم در دوران بازیگری و هم مربیگری همواره جزو بهترین‌ها و در عین حال بی‌حاشیه‌ترین‌ها بوده ثابت کرده در حیطه وظایف خود همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او که شیرینی و تلخی فوتبال را چشیده حالا تصمیم گرفته برخی ناگفته‌های زندگی حرفه‌ای خود را بیان کند. ناگفته‌هایی که از اتفاقات عجیب پیرامون او در باشگاه استقلال و تیم ملی پرده برداشته است.

* در یک قدمی نیمکت استقلال

هنوز فصل جاری لیگ برتر شروع نشده بود که استقلالی‌ها در تکاپوی انتخاب یک جانشین برای فرهاد مجیدی تا سکان هدایت تیم را به او بسپارند. در این بین از گزینه‌های متعددی نام برده شد اما فقط با یک گزینه مذاکره و حتی توافق اولیه صورت گرفت و آن هم رضا عنایتی بود. ستاره سالهای نه چندان دور آبی‌ها که هوادار را از لیگ یک به لیگ برتر آورد و با این تیم نتایج خوبی در فصل بیست و یکم گرفته بود، در یک قدمی نیمکت استقلال بود اما این اتفاق نیفتاد.

در آن برهه تیم مدیریتی مصطفی آجورلو به عادت عجیبش هیچ جزئیاتی از انتخاب و توافق با رضا عنایتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداد تا حتی برخی محافل آن را تکذیب کنند اما حالا این مربی جوان در مصاحبه‌ای که داشته از چرایی به سرانجام نرسیدن آن پرده برداشته است. او با بیان اینکه " اگر فشار بیرونی نبود شاید سرمربی استقلال می‌شدم" اینگونه توضیح داده است: «حساسیت‌ها روی استقلال زیاد بود. باید از سردار آجورلو تشکر کنم که این فرصت را به من داد. ما جلسه بسیار خوبی داشتیم. هواداران بنا بر اتفاقاتی که برای دوستان من افتاده بود، حساس شده بودند.»

* برانکو آن روزها برای تیم ملی کوچک بود

عنایتی که با کسب دو دوره عنوان آقای گلی لیگ برتر و شکستن چندین رکورد این مسابقات به تیم ملی دعوت شده بود، حتی یک دقیقه هم در جام جهانی 2006 بازی نکرد. حاصل کار آن تیم ملی که برانکو ایوانکوویچ هدایتش را بر عهده داشت دو شکست مقابل مکزیک و پرتغال و یک تساوی با آنگولا بود. برانکو به دلیل استفاده نکردن از برخی بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفت که در این بین پرسش‌ها درباره چرایی بازی نکردن رضا عنایتی بیشتر بود. عنایتی گلایه‌های خودش را اینگونه مطرح می‌کند: «مثل یک هوادار به جام جهانی رفتم. توقع داشتم در جام جهانی حداقل یک نیمه بازی کنم اما این‌که حتی در کنار زمین گرم نکردم خیلی مرا عذاب می‌داد که چرا این اتفاق برای من افتاده است.توقع داشتم در جام جهانی حداقل یک نیمه بازی کنم. قسم می‌خورم همه بازیکنان در آن دوره در کنار زمین گرم کردند اما به من این فرصت نرسید و فقط من گرم نکردم! این خیلی مرا عذاب می‌داد که چرا این اتفاق برای من افتاده است. من ۸، ۹ رکورد را در ایران داشتم و دو سال پیاپی آقای گل شده بودم. ۲۰ گل زدم همه ناراحت بودند. ۲۱ گل زدم باز هم ناراحت بودند. انتظار از ما خیلی بالا بود اما اکنون یک بازیکن ۱۰ گل می‌زند و از او بسیار تعریف می‌کنند.»

رضا عنایتی که شاید به دلیل حضور علی دایی در تیم ملی فرصت بازی در جام جهانی آلمان را به دست نیاورد، می‌گوید برانکو با او مشکلی نداشته است هرچند شرایط امروز این مربی با آن روزهایش کاملا متفاوت است. مهاجم وقت تیم ملی در خصوص سرمربی کرواتش می‌گوید: «برانکو امروز از نظر مدیریتی خیلی خوب تیم را مدیریت می‌کند و آن زمان بسیار تاکتیکی و خوب بود. شاید فقط برای تیم ملی کوچک بود. ما بازیکنان بزرگی داشتیم و کمی این‌ مسائل روی تصمیمات مربی تاثیر می‌گذاشت. من هم اخلاق آرامی داشتم. درست است برخی اوقات شلوغ بازی رفاقتی داشتم اما هیچ موقع به کسی بی‌احترامی نمی‌کردم. توقع خیلی بیشتری داشتم. اگر ۱۰ سال دیرتر به دنیا می‌آمدم ۲۰۰ بازی ملی داشتم. چیزی که برای من عذاب‌آور بود این بود که می‌گفتند عنایتی بازیکن باشگاهی است و ملی نیست.»

* برخی بازیکنان به مظلومی گفتند مرا خط بزند

ستاره سال‌های نه چندان دور استقلال با وجود همه رکوردشکنی‌ها و درخششی که با پیراهن این تیم داشت، به یکباره توسط پرویز مظلومی – که جانشین امیر قلعه‌نویی شده بود - کنار گذاشته شد تا این موضوع هم به سوژه رسانه‌های آن موقع تبدیل شود. رضا عنایتی با اظهار بی‌اطلاعی از دلیل تغییر سرمربی استقلال، نظر برخی بازیکنان را دلیل خط خوردنش از این تیم می‌داند. او که معتقد است مظلومی هیچ مشکلی با وی نداشته، در این باره می‌گوید: «آخر فصل اتفاقاتی برای تیم ما افتاد که قلعه‌نویی رفت و مظلومی آمد. مظلومی هم لطف کرد مرا در لیست مازاد قرار داد. نمی‌دانم دلیلش چه بود اما تصمیم گیرنده اصلی هیچوقت پرویز مظلومی نبود و بازیکنانی بودند که برایش تصمیم می‌گرفتند. من قرارداد داشتم و می‌توانستم بگویم می‌مانم و حاشیه درست شود اما هیچ موقع شرطی نگذاشتم و پول زیادی نخواستم. عشقم هواداران استقلال بودند.»

6442