تاج: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست

تاج: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی تاج که به منظور  برگزاری مجمع سالیانه هیات فوتبال استان کرمان عازم این استان شده است، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به نکات مهمی پرداخت.

به گزارش فوتبالی به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رییس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی هیات رییسه هیات فوتبال استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر رشادت های سلیمانی و سلیمانی ها نبود امروز این امنیت را نداشتیم.

رییس فدراسیون فوتبال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره احمدی که در سانحه سقوط بالگرد در بافت جان باخت گفت: کرمان به لحاظ قابلیت های فوتبالی که در خود دارد، استانی برجسته است. استان کرمان سه تیم در لیگ برتر، دو تیم در لیگ دسته دو آقایان، دو تیم در لیگ برتر بانوان دارد.

تاج با بیان اینکه قهرمان فوتبال بانوان از کرمان است، افزود: کرمان قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه فوتبال دارد و ۱۰ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان از این استان است. خوشبختانه یک نگاه نو در کشور به فوتبال بانوان در حال انجام است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در استان کرمان ۶۰ تیم فوتبال وجود دارد و این نشان دهنده قابلیت‌های خوب این خطه است. در استان کرمان مولفه‌های توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی وجود دارد و امکانات مالی که در برخی از استان ها نیست اما در کرمان بنگاه های اقتصادی بزرگی وجود دارد که می‌تواند اسباب توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان را فراهم کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و امروز بسیاری از کشورها توسعه و قدرت خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می‌کشند. بسیاری از صفحات روزنامه ها و برنامه های تلویزیون با فوتبال پر می‌شود. اگر روزی تلویزیون فوتبال را به خانه های مردم آورد، امروز تلویزیون به دلیل برنامه های فوتبال دیده می شود. در اهمیت فوتبال، فو تسال و فوتبال ساحلی همین بس که هر هفته میلیون ها نفر را به ورزشگاه ها می آورد و در ماه مبارک رمضان هر شب میلیون ها نفر را به ورزشگاه ها می بردیم و به غیر از یک مورد در یکی از شهرستان ها، دیگر هیچ مانعی نداشتیم و این پدیده با فاصله معنی داری با بقیه پدیده‌های اجتماعی جلوتر است. هرچند که فوتبال مدیریت خاص خودش را می‌طلبد دارد و انتظارات مردم از آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ورزشگاه فوتبال ساحلی برای استان کرمان حتما نیاز است و فوتبال ساحلی نباید در کنار ساحل باشد و یزد اکنون قهرمان این رشته است. در فوتبال ساحلی قهرمان آسیا هستیم و این یک مزیت برای کشور است و استان کرمان باید این بخش را باید در خود ببیند و باشگاه خوب در آن راه اندازی شود. استان کرمان و یزد به لحاظ قابلیت فیزیکی و توانمندی که دارند، در فوتبال ساحلی خیلی موفق هستند. فوتسال و فوتبال ساحلی کم خرج و پرسود است و با هزینه کم می توانیم در رده های خوب قرار بگیریم.

تاج با تبیین وضعیت فوتبال بانوان بیان کرد: بم یک شهرستان است اما در کشور آقایی می‌کند و هر سال قهرمان است و ۱۰ ملی پوش از استان کرمان داریم. بخش بانوان بروز و ظهور پیدا کرده و پیداست که قهرمان هستید و کرمان باید پایه فوتبال بانوان کشور شود.

5960