گزارش روز/ تفاوت بزرگ استقلالِ فرهاد و استقلالِ ساپینتو

گزارش روز/ تفاوت بزرگ استقلالِ فرهاد و استقلالِ ساپینتو

پایگاه خبری فوتبالی- آبی‌های تهران نتوانستند مانند فصل پیش نتیجه بگیرند تا امیدشان به تکرار عنوان قهرمانی کم شود.

به گزارش فوتبالی، استقلال در شرایطی که در فاصله چهار هفته مانده تا پایان رقابت‌ها صدرنشین لیگ برتر بود، به مصاف پرسپولیس رفت اما دربی را باخت تا ضمن از دست دادن صدر جدول با توقف در مقابل صنعت نفت آبادان امیدش به قهرمانی را هم تا حدود زیادی از دست بدهد.

اگر بخواهیم در نگاهی کلی وضعیت استقلال ساپینتو را با استقلالِ قهرمانِ بدون شکستِ فرهاد مجیدی مقایسه کنیم به یک تفاوت بزرگ می‌رسیم و آن‌هم دانش دستیاران این دو مربی است. در واقع فرهاد مجیدی در کنار خودش از افرادی همچون گابریل پین استفاده می‌کرد. یک مربی کارکشته ایتالیایی که به اذعان بسیاری از اهالی فوتبال تأثیر زیادی در امتیازگیری استقلال داشت. همتای او در فصل جاری روی نیمکت آبی‌ها روی ماتا بود. کسی که نتوانست در حد و اندازه پین برای ساپینتو مفید باشد.

 این ادعا را می‌توان در آمار خط دفاعی استقلال به‌راحتی متوجه شد. بهتر است یادآور شویم که فصل پیش خط دفاع استقلال در میانه راه به‌طور ناخواسته دچار یک دگرگونی بزرگ شد و مرادمند و یزدانی را به دلیل سربازی از دست داد اما پین و مجیدی بیکار ننشستند و بلافاصله زوج رافائل داسیلوا و عارف غلامی را تشکیل دادند. زوجی موفق که در فصل جدید هم کادر فنی از آن‌ها استفاده کرده است. 

خط دفاعی استقلال در فصل گذشته در مجموع فقط فقط ۱۰ گل دریافت کرد اما در فصل جاری و تا به این‌جای کار و درحالی‌که هنوز دو هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده ۲۰ گل دریافت کرده است؛ یعنی دو برابر کل فصل پیش.

این آمار به‌طور آشکار از ضعف خط دفاعی استقلال نسبت‌به فصل قبل حکایت دارد آن‌هم درحالی‌که بازیکنان تغییر نکرده‌اند اما مجیدی و پین، جایشان را به ساپینتو و روی ماتا داده‌اند. شاید حالا بهتر از قبل به این نکته برسیم که اگر روی ماتا برای ریکاردو ساپینتو می‌توانست در نقش گابریل پین ظاهر شود، شاید نتایج استقلال در هفته‌های اخیر به صدرنشینی این تیم منتهی شده بود.

گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

۶۴۴۲