رونمایی از یک گزینه جذاب برای هدایت استقلال در آینده

رونمایی از یک گزینه جذاب برای هدایت استقلال در آینده

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک سابق و محبوب استقلال از علاقه خود برای مربیگری در این تیم گفت.

به گزارش فوتبالی، استقلال تهران لیگ بیست و دوم را با سودای دفاع از عنوان قهرمانی آغاز کرد اما شکست در چهار بازی مهم فصل به این تیم اجازه نداد به آنچه هوادارانش انتظارش را داشتند دست پیدا کند. تیمی که زیر نظر ریکاردو ساپینتو بسته نشد اما توانست نتایج قابل قبولی با این مربی بگیرد چرا که فتح سوپرجام و امید بالا برای قهرمانی جام حذفی، مهمترین دستاوردهای این مربی پرتغالی برای آبی‌ها است.

نکته جالب توجه نیمکت استقلال در فصول اخیر، تغییر مداوم سرمربی این تیم است. از مربیان خارجی مانند شفر و استراماچونی گرفته تا چهره‌های داخلی که با محبوبیت قبلی نزد استقلالی‌ها هدایت این تیم را بر عهده گرفتند مانند علیرضا منصوریان، محمود فکری و فرهاد مجیدی. هر چند در این بین به جز فرهاد مجیدی که توانست استقلال را بدون شکست به مقام قهرمانی برساند، منصوریان و فکری عملکرد خوبی نداشتند و با "اخراج" از استقلال رفتند. اتفاقی که هواداران آبی را نگران سوختن مربیان آینده‌دار تیمشان کرد. البته این نگرانی با نگاهی اجمالی به چهره‌های استقلالی که می‌توانند آتیه خوبی در دنیای مربیگری داشته باشند، خیلی زود خنثی شد.

اشاره ما نه فقط به مربیان جوانی مانند جواد نکونام، رضا عنایتی و سید مهدی رحمتی، بلکه به کسی است که سابقه امضای حکم قهرمانی استقلال را در کارنامه دارد؛ "فابیو جانواریو". گزینه‌ای جذاب که به نظر می‌رسد استقلالی‌ها می‌توانند برای آینده نیمکت تیم محبوب خود روی این گزینه جذاب حساب کنند. آینده‌ای که قطعا نزدیک نیست اما شاید خیلی هم دور نباشد.

پسر خوش اخلاق برزیلی که در زمان حضورش در استقلال خط هافبک این تیم را مستحکم کرده بود و در 64 بازی، 10 گل با پیراهن این تیم به نام خود ثبت کرد، حالا از علاقه‌اش برای هدایت تیم محبوبش پرده برداشته و در مصاحبه اخیرش در این باره گفته: «مربیگری استقلال برایم مثل یک رویا خواهد بود.»

جانواریو که در هفته پایانی لیگ برتر ایران در فصل ۸۷–۸۸ گل قهرمانی استقلال را به ثمر رساند و محبوبیت بالایی نزد هواداران به دست آورد و همچنین در نظرسنجی سال ۱۴۰۱ برنامه شب‌های فوتبالی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن خارجی تاریخ استقلال انتخاب شد، اینگونه از هواداران استقلال دل‌ربایی کرده است: «محبتی که از هواداران دریافت می‌کنم، خاطرات و احترامی که برای دستاوردها، افتخارات و البته گذشته من در استقلال قائل هستند، بیشتر به من اطمینان می‌دهد که همه‌چیز فوق‌العاده بوده است. برای همه‌چیز ممنون هستم. دانستن اینکه امروز از من به‌عنوان یک الگو در بین بازیکنان خارجی که به ایران آمده‌اند یاد می‌شود، باعث غرور من می‌شود. مطمئنم بازیکنان بزرگ دیگری هم به فوتبال ایران خواهند آمد و مثل من خوشحال خواهند شد.»

گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442