آغاز واکنش‌ها به یک تصمیم جنجالی/ صدای استقلال و تراکتور در آمد

آغاز واکنش‌ها به یک تصمیم جنجالی/ صدای استقلال و تراکتور در آمد

پایگاه خبری فوتبالی- افراد منتسب به دو باشگاه استقلال و تراکتور نسبت به تغییر محل میزبانی مصاف پیکان و پرسپولیس انتقاد کردند.

به گزارش فوتبالی، عصر امروز که خبر بحث برانگیز تغییر محل برگزاری پیکان و پرسپولیس از ورزشگاه پاس قوامین به ورزشگاه آزادی منتشر شد، انتظار میرفت که شاهد واکنش‌های جدی برخی تیم‌ها باشیم. آتش خشم استقلالی‌ها زودتر از دیگر تیم‌ها روشن شد و آنها که به دلیل قانون جدید فدراسیون اجازه صدور بیانیه نداشتند، در محافل خبری و صفحات شخصی به این تصمیم انتقاد کردند. به عنوان مثال بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال گفت: "سوال من از سازمان لیگ این است که چرا تبعیض بین تیم‌ها قائل هستید و ما چرا باید در دستگردی و بدون تماشاگر مقابل پیکان بازی می‌کردیم و تیم دیگر در آزادی و با تماشاگر بازی کند؟ چون گفتند ما بازی نمی‌کنیم؟! مگر باید برای یک رنگ خاص تلاش کند ؟ این تصمیم گیری شائبه برانگیز و از عدالت به دور است. این ننگ بر روی پیشانی سازمان لیگ می‌ماند و کسی فراموش نمی‌کند که آن‌ها خودشان باعث و بانی تبعیض و ایجاد شائبه میشوند. "

در نشست خبری ریکاردو ساپینتو در کنفرانس خبری قبل از بازی با صنعت نفت آبادان هم محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال به اعتراض های این باشگاه به برنامه ریزی سازمان لیگ اشاره کرد و در این باره گفت: "از مسئولین برگزاری مسابقات چند سوال دارم. آیا مورد مشابه خارجی و حتی داخلی سراغ دارید که یک تیم هم در دور رفت میهمان باشد و هم در دور برگشت؟ چه تفاوتی بین استقلال و سایر رقیبانش وجود دارد که استقلال باید با پیکان در ورزشگاه دستگردی بدون تماشاگر بازی کند اما رقیب ما باید هر دو بازی‌اش با پیکان را در ورزشگاه آزادی و با حضور هوادارانش برگزار کند؟ انتظار میرفت با توجه به حساسیت بالای مسابقات، سختگیری بیشتری در این خصوص صورت گیرد."

زرندی البته از عدم تطبیق صحبت‌های منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ در این خصوص هم انتقاد کرد و افزود: "چطور ممکن است نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید از همزمانی برگزاری سه هفته پایانی می‌گوید اما سازمان لیگ خلاف آن را می‌گوید؟ اگر در آیین نامه آمده است دو هفته پایانی پس صحبت سه هفته از جانب نایب رئیس فدراسیون چیست؟ این بی برنامگی ها فقط باعث ایجاد تنش در مسابقات می‌شود. اینها را که کنار هم میگذاریم همه چیز زجرآور می‌شود."

البته اعتراض به برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی فقط مختص استقلالی‌ها نیست. این اتفاق حتی صدای پاکو خمز سرمربی تراکتور را هم درآورد. او در این باره گفته: "فکر می‌کنم از همان ابتدا باید سه هفته پایانی به صورت همزمان برگزار می‌شد. اینکه یک سری تیم‌ها دیرتر بازی می‌کنند، به نفع‌شان است. برخی تیم‌ها از برنامه بازی‌ها متضرر شده‌اند. ابتدا اعلام کرده بودند تمامی بازی‌ها در یک روز و به صورت همزمان برگزار می‌شود؛ سپس تاریخ برگزاری را عوض کردند. چنین تصمیمات به نفع لیگ نبوده و لیگ ایران باید ثبات داشته باشد."

در سالهای نه چندان دور با وجود اینکه سایر تیم‌های تهرانی میزبانی خود را در ورزشگاهی جز آزادی انجام می‌دادن، دیدار رفت و برگشت آنها با استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار میشد که بعد از گذشت چند دوره از لیگ برتر، ورزشگاه‌های تختی، پاس قوامین و انقلاب کرج به عنوان میزبان رسمی بازی‌های سایر تیم‌های تهرانی معرفی شد و سرخابی‌ها هم موظف به اطاعت از این قانون شدند اما حالا چه اتفاقی افتاده که در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها و اوج حساسیت کورس قهرمانی این قانون نادیده گرفته می‌شود؟ مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون باید پاسخ خود به این سوال را آماده کنند.

گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442