سوژه روز؛ رقابت سرخابی برای دریافت وام

سوژه روز؛ رقابت سرخابی برای دریافت وام

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و پرسپولیس در زمینه گرفتن وام بانکی، رقابت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

به گزارش فوتبالی، مشکلات مالی بیش از حد دو باشگاه پرطرفدار پایتخت و عدم وجود یک استراتژی مناسب برای درآمدزایی این دو باشگاه از سوی مدیرانشان در کنار یک مشکل تکراری به نام عدم دریافت حق پخش تلویزیونی – استثنائا در این یک مورد، مدیران دو باشگاه، مقصر نیستند! – باعث شده که استقلال و پرسپولیس برای حل کردن بخشی از مشکلاتشان، چاره‌ای جز گرفتن وام بانکی نداشته باشند که آخرین مورد آن مربوط به وامی بود که استقلال برای پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی و سایر طلبکارانش، از بانک شهر دریافت کرد.

طبق اطلاعات منتشرشده در یکی از روزنامه‌های غیرورزشی چاپ امروز، باشگاه پرسپولیس 11 فقره تسهیلات از شبکه بانکی مبلغی در حدود 170 میلیارد تومان دریافت کرده که مانده این تسهیلات با وجه التزام به بیش از 185 میلیارد تومان می‌رسد. البته به این ارقام باید وام 22 میلیارد تومانی که باشگاه پرسپولیس از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده را نیز افزود. بنابراین مجموع تسهیلات این باشگاه به 192 میلیارد تومان می‌رسد.

استقلال هم در گرفتن وام، دست کمی از رقیب سنتی ندارد. مجموع دریافتی باشگاه استقلال به 150 میلیارد تومان می‌رسد که این مبلغ، جدا از 105 میلیارد تومانی است که این باشگاه در مقاطع مختلف و به صورت تسهیلات دریافت کرده است. این رقم 105 میلیارد تومانف شامل 1 میلیون و 575 هزار یورو برای تسویه بدهی استراماچونی، 130 هزار دلار بابت پرداخت مطالبات لئوناردو پادوانی، یک میلیون درهم برای پرداخت مطالبات باشگاه الاهلی و 5 میلیارد تومان نیز برای پرداخت مطالبات سیداحمد موسوی می‌شود.

6442