علیرضا فغانی تصمیم پیام حیدری را رد کرد: باید برای استقلال پنالتی گرفته می‌شد

علیرضا فغانی تصمیم پیام حیدری را رد کرد: باید برای استقلال پنالتی گرفته می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مشکوک‌ترین صحنه‌های داوری دربی 100، کماکان سوژه نظرات کارشناسان داوری است.

به گزارش فوتبالی، بعد از دربی بود که استقلالی‌ها با انتشار چند عکس و کلیپ از دربی، مدعی شدند که پیام حیدری، حداقل دو پنالتی برای آنها نگرفته است. یکی برخورد توپ قایدی با دست گولسیانی در دقایق ابتدایی بازی و دیگری، کشیدن پیراهن روزبه چشمی درون محوطه پرسپولیس توسط بازیکنان این تیم.

پرسپولیسی‌ها هم در واکنش به ادعای استقلالی‌ها، یکی دو صحنه رو کردند تا بگویند اگر قرار به پنالتی گرفتن بوده، داور دربی باید برای آنها هم پنالتی می‌گرفت.

از 4 صحنه مشکوک دربی، پربحث‌ترین آن مربوط به برخورد توپ با دستان گولسیانی در دقایق ابتدایی بازی است که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد. برخی از کارشناسان داوری، موافق تصمیم پیام حیدری در آن صحنه بودند و برخی دیگر اعتقاد داشتند که حیدری باید خطای پنالتی می‌گرفت.

بعد از آنکه حسین عسگری، کارشناس داوری، استقلالی‌ها را در آن صحنه، محق دانست، حالا نوبت به علیرضا فغانی رسیده که بگوید حیدری باید برای استقلال پنالتی می‌گرفت. ظاهرا فغانی به دوستانش گفته قانون هند در محوطه جریمه سه چهارسالی است تغییر کرده و اگر توپ در هر حالتی به دست باز مدافع بخورد و مسیرش عوض شود و دست جزو بدن نباشد (یعنی باز باشد) در هر جای زمین خطای هند و در محوطه جریمه خطای پنالتی است.

نکته جالب اینکه برخی پرسپولیسی‌ها علیرغم احترامی که برای فغانی قائل هستند، نظر او درباره این صحنه را قبول ندارند چرا که فغانی در بازی اروگوئه و پرتغال در جام جهانی، پنالتی‌ای گرفت که باعث شد کار او در این تورنمنت تمام شود.

1984