بزرگان تاربخ فوتبال در مقر یوفا چه درخواست هایی برای تغییر قوانین داشتند؟

بزرگان تاربخ فوتبال در مقر یوفا چه درخواست هایی برای تغییر قوانین داشتند؟

پایگاه خبری فوتبالی - همزمان با درخواست بزرگان فوتبال، احتمال تغییر جریمه خطاهای هندبال و تمارض در فوتبال وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، خطای هندبال با مجازات سنگینی همراه است و گروهی از بزرگان فوتبال، درخواست تغییر در این قوانین و همچنین ایجاد روش هایی برای مقابله با تمارض کرده اند.

هیئت فوتبالی پر ستاره جدید یوفا، درخواست تجدید نظر درباره قوانین داوری در باره خطای هندبال را کرده است که می‌تواند به خطاهای پنالتی و کارت قرمز کمتری منجر شود. 

هیئتی که متشکل از فابیو کاپلو، یورگن کلینزمن، رونالد کومان، لوئیز فیگو و زین الدین زیدان می‌باشد و پیشنهاد‌هایی را در این باره در اولین نشست برگزار شده‌شان در شهر نیون سوئیس، ارائه دادند. 

این گروه همین‌طور از داوران درخواست کردند تا در قبال خطای تمارض و آن هایی که با حیله در تلاش برای گرفتن ضربه آزاد و پنالتی هستند قاطع تر باشند.

یوفا که نهاد حاکم بر فوتبال اروپاست، اعلام داشت که مذاکرات مفید و سازنده بودند با توجه به اینکه هیئت منتخب قوانین این بازی را در نظر گرفتند، قوانینی که توسط هیئت فدراسیون جهانی فوتبال (IFBA) بنا شده است. شخصیت هایی همچون رافائل بنیتز، پیتر چک، فیلیپ لام، مایکل لادروپ، خاویر زانتی، پاتریک ویرا، گرت ساوتگیت و رودی فولر در این نشست حضور پیدا کردند. 

این هیئت از یوفا درخواست کرد تا درباره اینکه وقتی توپ به بدن بازیکنی می‌خورد و پس از انحراف به دست و بازوی بازیکن برخورد می‌کند، روشنگری کند و اعلام کند که در این صورت خطای هندبال اتفاق نیفتاده به خصوص وقتی که توپ به سمت دروازه حرکت نمی‌کند. همچنین این پیشنهاد ارائه شد که لزوما هنگام برخورد توپی که به سمت چارچوب می‌رود، به دست بازیکن نیاز به جریمه بازیکن نیست. 

این هیئت تازه تشکیل شده، در اداره کل یوفا جلسه ای تشکیل داد و از این سازمان خواست تا این موضوع را با فدراسیون جهانی فوتبال مطرح کند که قوانینش در رابطه با کارت قرمز برای خطای هندبال که مانع گلزنی می‌شوند، بسیار واضح است. 

یوفا در بیانیه ای اذعان داشت که اعتقادش وقتی چنین شرایطی پیش می‌آید، این است که بازیکنان تنها در صورتی باید اخراج شوند که خطای هند را عامدانه انجام داده باشند و در غیر این صورت کارت زرد کفایت می‌کند.

زوانیمیر بوبان، رئیس یوفا گفت: وجود این همه ذهن فوتبالی زیبا که همه باهم هم نظر هستند نه تنها مطلوب بلکه ضروری هم هست. واقعا بخشی از این مذاکرات باز و صادقانه بودن، مایه افتخار است و معتقدم که راه حل های معقولی برای غلبه بر موانعی که در روند بازی در زمین تاثیر منفی می‌گذارند، پیدا کرده ایم.

وی در ادامه گفت : این موضوع شاید پیش پا افتاده بنظر برسد اما اشتباه پیش می‌آید، و ما نباید با توجه به جایگاهی که داریم به آنها (داوران) انگ بزنیم، به عنوان مثال قانون هندبال، همیشه مورد بحث قرار خواهد گرفت اما ما می‌توانیم این قانون را با ذات واقعی فوتبال یکدست تر و هماهنگ تر کنیم. 

2102