الهویی: هوادار مقابل استقلال بدشانس و برابر ما خوش‌شانس بود/ تناقض رفتاری داوران آزار دهنده است

الهویی: هوادار مقابل استقلال بدشانس و برابر ما خوش‌شانس بود/ تناقض رفتاری داوران آزار دهنده است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال گل گهر گفت: هرچه هوادار مقابل استقلال بدشانس بود، مقابل ما خوش‌شانسی آورد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش فوتبالی، سعید الهویی پس از تساوی یک بر یک دیدار هوادار و گل گهر در نشست خبری اظهار داشت: این نتیجه برای ما سرگیجه و حس بدی ایجاد کرده است که چرا باید با فوتبالی که بازی کرده و موقعیت‌هایی که به دست آوردیم، 2 امتیاز را از دست بدهیم. به تیم هوادار و ساکت الهامی تبریک می‌گویم. شاید آنها هر چقدر بازی قبلی بدشانس بودند و هر توپی به سمت چارچوب‌شان رفت، وارد دروازه‌شان شد، در این بازی خیلی خوش‌شانس بودند.

وی ادامه داد: موقعیت‌های خیلی خوب ما از دست رفت و دروازه‌بان حریف هم در  چند صحنه واکنش‌های خیلی خوبی داشت. از تیم،‌ تلاش بچه‌ها و زحماتی که کشیدیم راضی هستم. با وجود اینکه این دو امتیاز را روی یک اشتباه خیلی ساده از دست دادیم، هم روی ضربه پنالتی و هم سایر فرصت‌هایمان، از کیفیت کار بچه‌ها راضی هستم. از لحاظ فنی یک تیم باید ساختار مناسبی در کار دفاعی داشته باشد که در پرسینگ عالی بودیم و حتی یک موقعیت گل به حریف دادیم. در یک صحنه خیلی ساده و در حالتی که 3 در برابر یک بودیم، یک پنالتی به حریف دادیم. در ساختار تهاجمی نیز به راحتی بازی‌سازی کردیم و موقعیتی هم به هوادار ندادیم. مقابل هوادار به راحتی بازی‌سازی کردیم و خیلی خوب فرصت ایجاد کردیم اما در استفاده از آنها متمرکز و باهوش نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر تاکید کرد: از تلاش بچه‌ها راضی هستم و یکی از بهترین نمایش های فصل ما بود، زیرا هوادار تیم خوبی است که ساختار تدافعی خیلی خوبی دارد. به نتیجه هفته قبلش نگاه نمی‌کنیم، زیرا آن نتیجه یک اتفاق و بدشانسی به ضرر هوادار بود، اما در این هفته واقعا ما لیاقت بردن داشتیم که بدشانس بودیم.

الهویی با اشاره به قضاوت داور این مسابقه گفت: با شجاعت می‌گویم هر دو صحنه‌ای که داور پنالتی را بازگرداند درست بود، هر چند که روی خود پنالتی باید کارشناسان صحبت کنند، اما احساس می‌کنم بازیکنان هوادار از داور پنالتی را گرفت اما روی تکرار پنالتی‌ها روی هر دو صحنه داور درست کار کرد؛ البته نکته‌ای که ما را در جریان بازی اذیت می‌کند، زیاد بودن تناقض رفتاری است. نمی‌شود یک کمک داور پنالتی را بازگرداند، اما 45 کمک داور دیگر روش دیگری را در یک بازی علیه ما به کار بگیرند. 

وی افزود: نمی‌شود داور هفته گذشته یک دقیقه و 30 ثانیه بیشتر از وقت تلف‌شده سوت پایان بازی را بزند تا توپ درون دروازه ما رفته و بردمان را از دست بدهیم اما در این هفته داور وسط با وجود تلف شدن 2 دقیقه و 45 ثانیه از 5 دقیقه اعلام‌شده وقت اضافی، بعد پس از یک دقیقه، گذشتن از این زمان سوت بزند. این تناقض‌ها باید تمام شود. اگر قرار است داور مطابق قانون رفتار کند، دیدیم امروز در صحنه‌های زیادی طبق قانون عمل شد. در بسیاری از صحنه‌ها هم دیدیم طبق قانون عمل نشد.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر عنوان کرد: باید تناقض از یک داور برداشته شود. آنها باید متوجه شوند شغل‌شان چقدر مهم و مقدس است. حتی اگر امروز به خاطر اشتباه داور 2 امتیاز را از دست داده باشیم، باز هم از داوری حمایت می‌کنیم، حتی اگر کارشناسان بگویند پنالتی هوادار درست نبود، باز هم به میثم حیدری و کمک‌هایش خسته‌نباشید گفته و برای آنها بهترین‌ها را آرزو دارم، اما سعی کنند در تصمیمات خود ثبات رویه داشته باشند، زیرا در یک بازی 90 دقیقه‌ای حتی 4 سوت وسط زمین اشتباه هم می‌تواند یک کادر فنی و مجموعه را بهم بریزد.

الهویی اضافه کرد: گل گهر تیمی است که شخصیت خود را در بازی‌های قبلی نشان داده، زمانی که جلو بودیم وقت تلف نکردیم و وقتی حریف موقعیت داشت خودمان را زمین نزدیم. از این ابزارها برای کسب 3 امتیاز استفاده نکردیم. امروز در 4-3 دقیقه‌ای که تیم را بیرون آوردم، فقط هدفم آرام کردن تیم گل گهر بود، زیرا احساس کردم روند به سمتی پیش می‌رود که ممکن است یک بازیکن ما در عصبانیت کارت قرمز بگیرد. این اتفاقات در فوتبال ما نیفتاده، و بار اول است. وقتی چنین اشتباهی رخ می‌دهد و چند موضوع کوچک را هم کنار هم می‌گذارند، ذهن ورزشکار بهم می‌ریزد. مجبور بودم در آن صحنه، چند لحظه بازیکنان را برای آرام کردن آنها، لب خط جمع کنم تا به روند بازی بازگردند و خدا را شکر بازگشتند.

وی تصریح کرد: بازیکنان من فوتبال خوبی بازی کردند، اما متاسف هستیم به اندازه کیفیت خود مزد و امتیاز نگرفتیم. روزهای روشن زیادی برای گل گهر باقی مانده و از فردا برای دیدار جام حذفی مقابل پرسپولیس تمرکز می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در خصوص اینکه در پایان فصل چه جایگاهی برای تیم گل گهر متصور است، توضیح داد: سه هفته دیگر از لیگ باقی مانده و این لیگ نشان داده که چقدر بالا و پایین دارد. با تراکتور فاصله زیادی نداشته و فقط یک امتیاز فاصله داریم. اطمینان دارم جایگاه قبلی خود را به دست می‌آوریم و نگران این موضوع نیستیم. فعلا تمرکز ما روی بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس است و بعد از آن به لیگ بازمی‌گردیم. کیفیتی که امروز بچه‌ها نشان دادن و موقعیت‌هایی که در مقابل تیم خوب هوادار به دست آوردند در شرایطی که حتی روی ضربه پنالتی به  حریف فرصت ندادند، اگر تکمیل‌تر شود و بازیکنانم متمرکزتر شوند، می‌توان به خاطر آن احتمال خیلی بالایی برای موفقیت در بازی‌های باقیمانده لیگ و جام حذفی در نظر گرفت.

2636