گزارش ویژه/ خلعتبری، کاپیتان پیرمردهای +35 سال لیگ برتری!

گزارش ویژه/ خلعتبری، کاپیتان پیرمردهای +35 سال لیگ برتری!

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ برتر با 24 بازیکن بالای 35 سال و 127 بازیکن بالای 30 سال از لحاظ سن و سال و فرصت دادن به جوانها وضعیت جالبی ندارد و به نظر لیگ مورد علاقه پیرمردهاست.

به‌ گزارش فوتبالی، سن بین 30 تا 40 سال با اینکه در زندگی عادی، سن بالایی محسوب نمی‌شود ولی وقتی صحبت از فوتبال باشد، به بازیکنی که عدد 3 را در رقم دهگان سن خود می‌بیند، می‌توان کم‌کم حتی لقب "پیرمرد" داد.

 لیگ برتر فوتبال ایران، تعداد زیادی بازیکن بالای 30 سال دارد، بازیکنانی که گاها بسیار هم برای تیم خود گره‌گشا هستند. در این‌ گزارش به 24 بازیکن بالای 35 سال فوتبال ایران پرداخته‌ایم که گاها ستاره تیم‌های خود هستند و البته تعدادشان هم به هیچ وجه کم‌ نیست.

پیرترین بازیکنان لیگ برتر در آستانه ۴۰ سالگی!

محمدرضا خلعتبری مهاجم کهنه‌کار آلومینیوم درحال حاضر با 39 سال و 7 ماه و 4 روز پیرترین بازیکن لیگ برتر است. البته که فکر بازنشستگی حتما به ذهن این مهاجم قدیمی خطور کرده و باید ببینیم آیا فصل جاری آخرین فصل بازیگری این بازیکن پا‌به‌سن گذاشته خواهد بود یا نه؟ بعد از خلعتبری، لوسیانو پریرا با 39 سال و 6 ماه و 6 روز قرار دارد که رقیب نزدیکی برای همتای خود در تیم اراکی است. البته مهاجم برزیلی بارها و بارها ثابت کرده سن برای وی فقط یک عدد است.

اهواز مقصد مورد علاقه سن‌بالاها

تیم فولاد با داشتن 13 بازیکن بالای 30 سال همراه با مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان بیشترین بازیکن در این رده سنی را تحت قرارداد خود دارد؛ با این تفاوت که چهار تن از این بازیکنان بالای 35 سال سن دارند. شهاب گردان با 38 سال، محمد آبشک و اشکان دژاگه با 36 سال و محمد آبشک با 35 سال بازیکنان 35+ ساله فولاد محسوب می‌شوند تا مشخص شود هوای اهواز به پیرمردهای فوتبالیست می‌سازد!

پیکانِ جوانانِ حسینی، جوانترین تیم لیگ

تیم پیکان کمترین تعداد بازیکن بالای 30 سال را دارد. فیروزه‌ای‌ها با دو بازیکن بالای 30 سال یعنی رشید مظاهری و ابراهیم صالحی و بدون بازیکنی که بالای 35 سال داشته باشد، جوان‌ترین اسکواد لیگ را در اختیار دارند و این موضوع به خوبی ارزش کار سیدمجتبی حسینی و همکارانش را نشان می‌دهد.

127 بازیکن بالای 30 سال، آماری که عجیب نگران‌کننده است

پیش‌تر اشاره کردیم که 24 بازیکن بالای 35 سال در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند. اما شاید بد نباشد بدانید که لیگ برتر 127 بازیکن بالای 30 سال در دل خود جای داده که نگران کننده است. اعدادی که نشان می دهد مربیان در لیگ ایران تا چه حد بالایی به نتیجه گرایی روی آورده‌اند و ریسک استفاده از بازیکن جوان را نمی‌پذیرند که البته باتوجه به رفتار مدیران باشگاه‌ها شاید بتوان به آنها حق داد.

نکته قابل توجه اینکه برخی تیمها نه تنها بازیکن بالای 30 سال دارند بلکه از بازیکنان بالای 35 سال هم استفاده می‌کنند:

سپاهان: مانوئل فرناندز 37 سال

پرسپولیس: وحید امیری 35 سال

گل‌گهر: امین قاسمی‌نژاد 36 سال و امین پورعلی 35 سال

تراکتورمهدی کیانی 36 سال

مس رفسنجان:  لوسیانو پریرا 39 سال

فولاد: شهاب گردان 38 سال، محمد آبشک و اشکان دژاگه 36 سال، ایوب والی 35 سال

آلومینیوم: محمدرضا خلعتبری 39 سال و مصطفی احمدی 35 سال

ذوب‌آهن: حامد نورمحمدی 36 سال

هوادار: مسعود شجاعی 38 سال، مهرداد طهماسبی 37 سال و عزت پورقاز 36 سال

نساجی: کریم اسلامی و حامد شیری 37 سال

ملوانمهدی مومنی 37 سال

صنعت نفت: حکیم‌ نصاری و محمد طیبی 36 سال، امید خالدی و علی امیری 35 سال

نفت مسجدسلیمان میثم نقی زاده 36 سال

گزارش از حامد حاجی محمدی/ پایگاه خبری فوتبالی

1997