تیم منتخب هفته بیست و ششم؛ مثلث برمودا

تیم منتخب هفته بیست و ششم؛ مثلث برمودا

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال، سپاهان و پرسپولیس؛ این 3 تیم حالا 3 ضلع مثلثی هستند که هر حریفی را می‌بلعد و نابود می‌کند.

به گزارش فوتبالی، آنها در هفته بیست و ششم به درخشان‌ترین شکل ممکن رقبای‌شان را شکست دادند و نتیجه‌اش شد حضور 8 بازیکن از مثلث برمودای صدر جدول در تیم منتخب. جنگ قهرمانی طبق روال قبلی‌اش اولا داغ‌تر شد و ثانیا به هفته بعدی، کشید.

* سینا بختیاری‌نسب

  کلین‌شیت، واژه‌ای بود که داشت از دایره لغات نفت خارج می‌شد ولی بختیاری‌نسب جوان، دوباره آن را برای تیم در حال سقوطش معنی کرد. او هفته قبل هم برابر مس، نمایش درخشانی داشت و فقط مغلوب اشتباه مدافع خودی شد.

ذخیره: حالا خیال پیکان راحت است که با بودن رشید مظاهری، گل مفت خوردن به ندرت رقم می‌خورد و در هر بازی، یکی، دو گل مسلم هم خورده نمی‌شود.

* رامین رضاییان

  روی دستش در فوتبال ایران نداریم، تمام! نام‌هایی مانند اسماعیلی‌فر و حردانی و محرمی و بقیه در برابر آنچه رضاییان در این یک سال اخیر رقم زده، بیشتر یک شوخی تلخ هستند. مدافعی که قادر است از هر ارسالش، یک گل بسازد.

ذخیره: خط طولی سمت راست ملوان در این فصل، محلی برای جولان دادن مجید عیدی بوده که مدام می‌رود و برمی‌گردد و کمتر تیمش را به دردسر می‌اندازد.

* گئورگی گولسیانی

  گل کردن پنالتی اصلا کار راحتی نیست ولی مدافع گرجستانی طوری به توپ ضربه می‌زند که همه وسوسه می‌شوند، پنالتی بزنند. گولسیانی برابر مس دبل کرد و البته عارف رستمی را به عنوان نیش اصلی میزبان به بند کشید و اجازه نداد تکان بخورد.

ذخیره: کوچ از سمت چپ به مرکز خط دفاع 3نفره، هیچ خللی در نوع بازی احسان حسینی ایجاد نکرده و او کماکان آخرین نفری است که تسلیم می‌شود.

* امیر جعفری

یک مدافع جوان در سمت چپ که نام امثال شایان مصلح را یدک نمی‌کشد ولی به خوبی بلد است در هر دو فاز دفاعی و هجومی، نمایشی استاندارد داشته باشد. گلی که جعفری با چرخش گردن وارد دروازه فولاد کرد، دیدنی بود.

ذخیره: نمایش متین کریم‌زاده برابر آلومینیوم فقط یک سوال را ایجاد کرد: او چرا در دوران مطهری به ندرت بازی می‌کرد؟ چون از استقلال آمده بود؟

* نوید عاشوری

  رفتن قلعه‌نویی باعث شد تا دیگر خبری از نیمکت‌نشینی و در ترکیب اصلی نبودن عاشوری نباشد و او هم به خوبی پاسخ این اعتماد جدید را داده است. هر 2 گل گل‌گهر برابر فولاد با پاس نهایی این هافبک زده شد؛ مردی که درهای دفاع رقبا را عالی باز می‌کند.

ذخیره: در نساجی گویا همه چیز به ایوب کلانتری ختم می‌شود. اوست که شوت می‌زند، گل می‌سازد و با ضربات سرش، تیر دروازه رقبا را می‌لرزاند.

* آرش رضاوند

  ساپینتو با او چه کرد که رضاوند حالا لیدر استقلال و شبیه‌ترین بازیکن به دوران اوج مجتبی جباری شده است؟ او برابر هوادار، گل اول و قفل‌شکن را زد و روی صحنه گل دوم هم نامش را به عنوان «پری اسیست» ثبت کرد. 

ذخیره: اگر فکر می‌کنید علیرضا نقی‌زاده بعد از انواع و اقسام استارت‌ها، خسته می‌شود، سخت در اشتباه هستید چون او آماده استارت بعدی است.

* سعید صادقی

  در بهترین و کلیدی‌ترین مقطع فصل به ترکیب پرسپولیس برگشته و البته در بهترین فرم بازی‌اش هم قرار دارد. گلی که زد، نشان داد چقدر روی بازی سوار است: کنترل، تغییر مسیر، عبور از مدافع روبرو و فرستادن توپ به جای محالی که هیچ دروازه‌بانی قادر به مهارش نیست.

ذخیره: خریدِ نکونام، ستاره منصوریان شده؛ روبرتو تورس در این فولاد جدید، نقشی محوری‌تر دارد و کلید بازی تیمش در دستش است.

* محمد محبی

  هنوز هم با محمد محبی تیم ملی فاصله دارد ولی در یک‌سوم دفاعی رقبا همچنان بهترین مقصد ارسال پاس است. محبی برابر هوادار، دبل کرد و به جدول گلزنان برگشت. او البته فرصت هت‌تریک هم داشت ولی دروازه را خیلی کج دید.

ذخیره: طلایی‌ترین تعویض هفته، اشکان دژآگه بود. وقتی او وارد زمین شد، فولاد جان تازه‌ای گرفت. یک ضربه به تیر عمودی و تاثیرگذاری مثبت روی گل دوم که بازی را مساوی کرد.

* مهدی قایدی

  یک گل دیدنی با نمایشی تک‌نفره؛ یک پاس گل درخشان که بعید است بازیکنی بتواند هدرش بدهد؛ گرفتن 2 پنالتی بی‌حرف و حدیث با تکیه بر نبوغ و هوش بالا؛ دیگر کاری باقی مانده بود که قایدی برای تیمش برابر هوادار انجام بدهد؟

ذخیره: در 45 دقیقه، پیمان بابایی کاری کرد که ساپینتو برای دربی دو دل بشود. بابایی پاس گل چهارم را داد و البته پاسی که منجر به خطای پنالتی اول روی قایدی شد.

* امید نورافکن

  حرف همانی بود که گزارشگر بازی زد: چرا خبری از امید نورافکن در جام جهانی نبود؟ بی‌تردید یکی از 3 بازیکن برتر و آماده فوتبال ایران در این چند وقت اخیر، اوست. گلی که نورافکن به مس زد، در تاریخ لیگ برتر نظیر نخواهد داشت.

ذخیره: انتقادها کار خودش را کرد و حالا دوباره وحید امیری را در بهترین ورژن بازی‌اش می‌بینیم. مردی که هم خوب دریبل می‌زند و هم بهتر، پاس‌های کلیدی را می‌دهد.

* شهریار مغانلو

  زدن گل اول و ساختن گل دوم؛ ردپای مغانلو روی هر دو گل سپاهان برابر مس رفسنجان دیده می‌شود. او در این بازی کلیدی البته خودش نبود چراکه کمتر موقعیت‌های گلزنی را به جایی غیر از درون دروازه فرستاد. بازی پشت به دروازه او، کمتر مدافعی را آزار نمی‌دهد.

ذخیره: طبق معمول اثرگذار؛ مهدی عبدی این بار پنالتی گرفت و بدشانس بود که ضربه‌اش به تیر خورد. عبدی در حال حاضر، آماده‌ترین مهاجم پرسپولیس است.

* تیم هفته: استقلال

  یک نیمه نه‌چندان خوب و بدون موقعیت و سپس 45 دقیقه پر از موقعیت و گل. استقلال بهترین تیم نیم‌فصل دوم است و فقط در یکی از 9 بازی آخرش برنده نشده و در تمام این بازیها، گل زده است. آنها برابر هوادار، امیدگل عجیب و غریب بالای 5 را ثبت کردند.

ذخیره: قرار بود مس رفسنجان، لقمه گلوگیری برای سپاهان باشد ولی زردها در خانه به راحت‌ترین شکل ممکن تیم ربیعی را بلعیدند و هضم کردند.

* سرمربی هفته: ریکاردو ساپینتو

  یک تعویض درخشان بین دو نیمه؛ پیمان بابایی وارد زمین شد تا استقلال به بازی عرض بدهد و همین تغییر باعث شد مدافعان هوادار، پیاپی اشتباه کنند و توپ‌ها را لو بدهند. نگه داشتن قایدی برخلاف همیشه تا دقیقه آخر هم نشان داد مرد پرتغالی خوب می‌داند در تیمش چه خبر است.

ذخیره: ترکیب ژوزه مورایس و بازی کردن با دو مهاجم و چیدمانی متفاوت نسبت به قبل، کار مس و ربیعی را خیلی زود تمام کرد.

* بازیکن هفته: مهدی قایدی

  برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک بازیکن استقلال روی 4 گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. قایدی در اوج دوران آمادگی قرار دارد و بهترین محل را برای نشان دادن عیارش به قلعه‌نویی انتخاب کرد که برای دعوت شدن به تیم ملی جلوتر از امثال شکاری، باید از این هم آماده‌تر بود؟

ذخیره: نوع بازی گرفتن مورایس از شهریار مغانلو، ثابت کرد او مهاجمی است که هم خوب گل می‌زند و هم قادر است هر خط دفاعی را نابود کند.