ده نکته از مس – پرسپولیس در کرمان/ پیش دربی راحت الحلقوم برای قرمزها

ده نکته از مس – پرسپولیس در کرمان/ پیش دربی راحت الحلقوم برای قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی- یک: تصمیم درست همان بود که در اتاق فنی پرسپولیس گرفته شد. بازی دادن به اکثریت بازیکنانی که بیم چهار اخطاره شدن آنها می رفت. پرسپولیس فرصتی برای ریسک نبردن در حساس ترین مقطع فصل نداشت. ریسک کردند و البته نتیجه اش را دیدند.

دو: بازی با هجوم بی رحمانه پرسپولیس با فشار از جناحین به خصوص از سمت راست شروع شد. ترکیب دانیال و صادقی که با سوییچ شدن سروش هم همراه می شد فشار حداکثری را به مس وارد کرد. نتیجه آن زدن گل اول و متعاقب آن گل دوم بود تا خیال یحیی تا حدود زیادی راحت شود. مس کرمان امسال یکی از بدترین تیم های لیگ برتر بود و اگر در لیگ برتر بماند، باید خدا را شکر کند.

سه: پرسپولیس چهار مهاجم نوک تخصصی دارد. مهدی عبدی، عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته و پریرا. تکلیف دو مهاجم خارجی که مشخص است و یحیی اعتقاد چندانی به آنها ندارد. در این بین مهدی عبدی سه هفته است دوباره  رو آمده و کاملا تأثیرگذار در خط حمله پرسپولیس بازی می کند و گرچه گل نزده اما به نظر می آید برای دربی هم انتخاب یحیی، مهدی عبدی باشد. خوش عبدی هم یک دو باری مصاحبه کرده و گفته که در دربی گل می زند.  

چهار: مس کرمان شلخته، بی نظم و پر از اشتباه نشان می داد. تیمی که نه دفاع کردن بلد بود و نه در خط حمله فرصت طلب. آنها با گذشت ۲۶ هفته هنوز تیمی در حد لیگ برتر نشان نداده اند و همانطور که نوشته شد فعلا خوش شانس هستند که از  نفتی ها فاصله دارند، اگر چه نفت آبادان این فرصت را دارد که فاصله را کمتر کند.معادلات سقوط در لیگ برتر هم برای خودش در حد معادلات قهرمانی است. مس کرمان، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان برای سقوط نکردن می جنگند.  

پنج: گولسیانی بازهم نشان داد که به همراه بیرانوند بهترین و مفیدترین خریدهای این فصل هستند. مدافعی که انقدر راحت پنالتی می زند که یحیی چشمهایش را موقع ضربه نبندد. او با این دو گل به لوکادیا رسید تا بهترین گلزن این فصل پرسپولیس باشد. گولسیانی دو گل هم در جام حذفی زده است و می خواهد رکورد بهترین خارجی گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس را هم بشکند.

شش: مرتضی پورعلی گنجی همه تلاشش را کرد تا پرسپولیس با سه امتیاز از کرمان برنگردد اما حریف گل نزنهای مس در نیمه دوم نشد. او در دقایق پنجاه تا هفتاد تا دلتان بخواهد توپ لو داد و موقعیت به مسی ها تقدیم کرد اما دوستدار شماره ۲۳ مس اینکاره نبود. پورعلی گنجی در دربی بخواهد مثل بازی با مس باشد، پرسپولیس به مشکل می خورد.

هفت: پرسپولیس با نه امتیازی که در سال جدید گرفته تا قبل از دو بازی استقلال و سپاهان مقابل هوادار و مس رفسنجان، موقتا به صدر جدول لیگ رفته بود تا به انتظار لغزش استقلال و سپاهان بنشیند اما هر دو تیم لغزش نکردند و بازیهایشان را بردند تا پرسپولیس دوباره سوم شود. قبلا هم نوشتیم در این کورس سنگین تیمی که زودتر بازی می کند آرامش بیشتر و استرس کمتری خواهد داشت و البته فردای بازی پرسپولیس، توپ در زمین استقلال و سپاهان بود اما هر دو بازی شان را بردند تا چهار هفته پایانی دوباره حساس شود.

هشت: بازیکنان پرسپولیس به قدری باتجربه هستند که بدانند چه جوری بازی کنند که کارت نگیرند. مس هم حریفی نبود که پرسپولیس را قبل از دربی به چالش بیاندازد. تلفات ندادن به همراه سه گل و سه امتیاز مهمترین دستاورد پرسپولیس از کرمان بود. حریف البته حریف راحت الحلقومی بود. حریفی که هفته آخر با سپاهان در کرمان بازی دارد و به نظر سپاهان کار سختی برای بردن مس در کرمان ندارد. راه قهرمانی سپاهان به مراتب از استقلال و پرسپولیس هموارتر است.

نه: در این سه سال و سه ماه که یحیی به پرسپولیس آمده هر وقت بدون ترس و احتیاط تیمش را چیده سودش را برده، هر وقت وارد فضای مصاحبه نشده موفق تر بوده است. در فوتبال ایران هر چقدر کمتر صحبت کنید موفق ترید. این را خیلی از مدیران و مربیان و بازیکنان بدانند، هیچ وقت زیاد صحبت نمی کنند.

ده: حالا پرسپولیس است و یکی از حساس ترین دربی های تاریخ. دیداری که برنده آن شانس زیادی برای قهرمانی لیگ بیست و دوم خواهد داشت( به شرط امتیاز دادن سپاهان در بازیهای آینده). پرسپولیس به ترکیب دلخواهش رسیده و هم از نظر فنی و هم از نظر روانی در بالاترین سطح آمادگی در مهمترین مقطع فصل است. البته دربی برگشت فصل گذشته هم حساس بود و برنده بازی به صدر می رفت و شانسش برای قهرمانی بیشتر می شد. پرسپولیس با گل نعمتی هم پیش افتاد اما رودی ژستد، گل مساوی را در آخرین لحظات زد تا استقلال همچنان در صدر جدول بماند و از نظر دیدارهای رودررو، چون استقلال در بازی که پرسپولیس میزبان بود، گل زده بود، بتواند با خیال راحت در ادامه لیگ بازی کند و در نهایت قهرمان شود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

5960