آلومینیوم صفر – استقلال یک/ استقلال به امید تراکتور برد/ دوازده تیمِ رحمتی، سیزده نشد!

آلومینیوم صفر – استقلال یک/ استقلال به امید تراکتور برد/ دوازده تیمِ رحمتی، سیزده نشد!

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان ساپینتو توانستند پیروز بازی حساس و سخت خارج از خانه مقابل آلومینیوم شوند.

به گزارش فوتبالی، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه امام‌خمینی(ره) شهر اراک، استقلال تهران به مصاف آلومینیوم رفت که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان همراه شد.

تک گل بازی توسط مهدی قایدی زده شد تا تعداد گل‌های این فصل مهاجم بوشهری آبی‌ها به عدد 8 برسد. حالا قایدی در کنار عارف رستمی و شهریار مغانلو در رتبه سوم برترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد.

استقلالی‌ها با این برد، ضمن عبور مجدد از رقیب سنتی خود حالا اختلاف با صدر را به حداقل رسانده و منتظر لغزش سپاهان در مصاف با تراکتور هستند.

در ادامه گزارش زنده مهمترین اتفاقات و حواشی این مصاف حساس را مرور کنید..

داوران: پیام حیدری - امیر محمد داوود زاده - محمد عطایی - امیرسامان سلطانی

ناظر داوری: حاتم بک پور

ترکیب آلومینیوم اراکحسن پورحمیدی، وحید محمدزاده، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده (اسماعیل شریفات 65)، محمود قائد رحمتی، هانسل زاپاتا (مجتبی فخریان 76)، سید مهران موسوی، محمدرضا آزادی (امیرحسین نعمتی 81)، محمد مسلمی پور (امین جهان کهن 65)، میلاد فخرالدینی، سید محمد احسان حسینی (امیرمحمد هوشمند 81).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (صالح حردانی 70)، کوین یامگا، زبیر نیک نفس (امید حامدی‌فر 73)، سعید مهری (محمدحسین مرادمند 84)، آرش رضاوند، مهدی قایدی (رضا میرزایی 84)، محمد محبی و ارسلان مطهری (پیمان بابایی 73).

کارت زرد: رضاوند (11)، یامگا (72)، مهری (74)، هوشمند (3+90)

کارت قرمز: -

گل‌های بازی: قایدی (55)

نیمه اول:

* به دلایلی نامشخص بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

دقیقه 1: استقلالی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و اولین موج حمله این بازی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما راه به جایی نبرد.

دقیقه 6: ضربه ایستگاهی آلومینیوم به روی دروازه استقلال فرستاده شد و در آخرین لحظه ضربه سر وحید محمدزاده به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

* در دقیقه 11 پس از خطای آرش رضاوند در میانه زمین، داور به او کارت زرد نشان داد و لحظاتی بین بازیکنان دو تیم درگیری به وجود آمد.

دقیقه 14: در حالی که ارسلان مطهری در آستانه موقعیت تک به تک بود، حسن پورحمیدی با خروج از محوطه جریمه و با یک ضربه سر توپ را دور کرد.

دقیقه 21: کوین یامگا درون محوطه جریمه آلومینیوم به خوبی از بین چند مدافع توپ را به ارسلان مطهری رساند و در ادامه پورحمیدی توانست ضربه مطهری را مهار کند. در این صحنه بازیکنان میزبان که معتقد به آفساید بودند اعتراض شدیدی خطاب به کمک داور داشتند.

دقیقه 26: کوین یامگا از جناح راست توپ را به درون محوطه حریف برای مهدی قایدی فرستاد و شوت خطرناک این بازیکن توسط پورحمیدی مهار شد.

دقیقه 27: استقلالی‌ها با چند پاس توپ درون زمین آلومینیوم بازی مالکانه انجام دادند. در این صحنه توپ در نهایت به آرش رضاوند رسید و شلیک ناگهانی او از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه توط مدافعان آلومینیوم دور شد.

دقیقه 29: شوت خطرناک زاپاتا به زیبایی توط سیدحسین حسینی دفع و راهی کرنر شد.

دقیقه 34: ضربه دیدنی سعید مهری از پشت محوطه جریمه باز هم توسط حسن پورحمیدی دفع شد.

دقیقه 40: سانتر محمد مسلمی‌پور روی سر محمدرضا آزادی فرود آمد و ضربه سر خطرناک این بازیکن به شکلی نفس‌گیر از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 41: شوت جعفر سلمانی از کنار دروازه آلومینیوم راهی اوت شد.

* دو دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول اعلام شد.

دقیقه 1+45: ضربه ایستگاهی سعید مهری با اختلاف از بالای دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: سعید مهری از جناح چپ و روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به درون محوطه حریف فرستاد که با ضربه سر محمد محبی همراه شد اما این توپ هم راهی به دروازه نداشت.

نیمه دوم:

* دو تیم بدون تغییر در ترکیب اولیه وارد زمین شدند.

* در حالی که بازی آغاز شده بود، برخی حواشی کنار زمین باعث شد تا بیژن حیدری دقایقی بازی را متوقف کند.

دقیقه 53: ضربه ایستگاهی محمدرضا آزادی از زاویه مناسب به سمت دروازه استقلال زده شد اما دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

(گل اول استقلال) دقیقه 55: جعفر سلمانی توپ را به درون محوطه برای مهدی قایدی فرستاد و قایدی به سبک خودش پس از چند قدم حرکت در عرض توانست از بین سه مدافع حریف ضربه خود را به سمت دروازه بزند و در حالی که از دست پورحمیدی نیز کاری ساخته نبود، گل اول بازی به ثمر رسید.

گل اول استقلال به آلومینیوم

* پس از گل استقلالی‌ها یک جیمی جامپ کم سن و سال وارد زمین شد تا برای لحظاتی بازی متوقف شود.

دقیقه 66: سعید مهری با اشتباه بازیکن آلومینیوم توپ گیری کرد و در حالی که میتوانست خودش اقدام به گلزنی کند اما توپ را به محمد محبی رساند و در نهایت ضربه محبی دقت لازم را نداشت تا این فرصت خوبی گلزنی برای استقلالی‌ها از دست برود.

دقیقه 67: استقلالی‌ها روی ضد حمله صاحب موقعیت شدند اما این فرصت خوب گلزنی توسط ارسلان مطهری از دست رفت.

دقیقه 67: امین جهان کهن که دو دقیقه قبل وارد زمین شده بود، از پشت محوطه استقلال اقدام به شوتزنی کرد که در میانه راه توپ به عارف غلامی برخورد کرد و تغییر مسیر داد و به شکلی خطرناک تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 70: محمد لحسان حسینی قصد پاس رو به عقب برای دروازه بان داشت اما ارسلان مطهری توپ‌ربایی کرد و قصد داشت با یک ضربه چیپ گلزنی کند اما توپ او به شکلی خطرناک روی تور دروازه فرود آمد.

دقیقه 72: شوت محکم زاپاتا از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 80: مجتبی فخریان مهاجم جوان آلومینیوم با فرار از تله آفساید، خود را پا به توپ به محوطه جریمه استقلال رساند و ضربه‌ای زد که به شکلی خطرناک عرض زمین را طی کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 83: بازیکنان آلومینیوم روی کار تیمی توپ را به فخریان رساندند تا فرصت گلزنی ایجاد شود. ضربه نفس‌گیر فخریان راه به جایی نبرد و به بیرون رفت.

* با افزایش موج دامنه حملات آلومینیوم، ریکاردو ساپینتو دست به تغییرات دفاعی زد.

دقیقه 77: شوت محمد محبی پس از برخورد به پای مدافع آلومینوم تبدیل به کرنر شد.

* برای نیمه دوم 7 دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفته شد.

۶۴۴۲