ورود غیرمنتظره اینفانتینو به دیدار جنجالی یاران جهانبخش

ورود غیرمنتظره اینفانتینو به دیدار جنجالی یاران جهانبخش

پایگاه خبری فوتبالی-دولت هلند پس از دستور اینفانتینو متعهد شد که تحقیقاتی را در سطح عالی برای بررسی اتفاقات دیدار فاینورد و آژکس انجام دهد.

به گزارش فوتبالی، دیدار دو تیم فاینورد و آژاکس در جام حذفی هلند با حاشیه‌های زیادی همراه بود. دیوی کلاسن، هافبک آژاکس، در جریان این دیدار از ناحیه سر مورد اصابت یک شی پرتاب‌شده از سوی هواداران قرار گرفت که باعث شد بازی تقریباً ۳۰ دقیقه متوقف شود. همچنین جمعیت با آتش‌بازی و شعارهای خود حواشی زیادی ایجاد کردند. دیلان یشیلگوز زگریوس، وزیر دادگستری هلند، گفت که این حادثه در بالاترین سطح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او و کنی هلدر، وزیر ورزش، با فدراسیون فوتبال هلند، باشگاه‌ها، شهرداری‌ و پلیس گفتگو خواهند کرد تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است.

بازی‌های آژاکس آمستردام - فاینورد روتردام اغلب جنجالی و حاشیه‌ساز بوده‌اند ولی باید توجه داشت که خشونت فوتبال در هلند رو به افزایش است. در این راستا جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از مقامات هلندی خواست تا اقدامات لازم را انجام دهند.

اینفانتینو در اکانت اینستاگرامش نوشت: هیچ جایی برای خشونت در فوتبال، در داخل یا خارج از زمین وجود ندارد. همه بازیکنان باید برای انجام بازی مطمئن باشند و من از مسئولان مربوطه می‌خواهم اطمینان حاصل کنند که این امر در همه سطوح رعایت می‌شود.

فدراسیون فوتبال هلند نیز این حادثه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: فوتبال هلند به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. هزاران نفر برای تماشای فوتبال به استادیوم می‌روند. سپس این اتفاقات رخ می‌دهد.

آلارد لیندهوت، داور مسابقه، در دقیقه ۶۳ و پس از پرتاب فندک از جایگاه تماشاگران به کلاسن که دچار خونریزی از ناحیه سر شد، بازی را به مدت نیم‌ساعت متوقف کرد. آژاکس در نهایت دو بر یک پیروز شد و جواز حضور در فینال را گرفت و در آنجا با پی‌اس‌وی آیندهوون بازی خواهد کرد.

۹۰۹۸