چهره جدید مرتضی تبریزی در گل گهر؛ احیا شد!

چهره جدید مرتضی تبریزی در گل گهر؛ احیا شد!

پایگاه خبری فوتبالی- اگر بخواهیم یکی از بازیکنان احیا شده در فوتبال ایران را معرفی کنیم می توانیم سراغ مرتضی تبریزی برویم.

به گزارش فوتبالی، مرتضی تبریزی ستاره‌ای است که در ذوب‌آهن نمایش بسیار خوبی داشت اما با حضورش در استقلال روی دور ناکامی افتاد و بر همین اساس تصور می‌شد که این مهاجم کارکشته با دور شدن از روزهای اوج خود به نقطه پایان کار خود در فوتبال هم رسیده است اما حضور او در سیرجان و در گل گهر همه معادلات را تغییر داد.

این مهاجم ۳۲ ساله بعد از گذراندن دو فصل کابوس‌وار در استقلال به گل گهر رفت تا خاطرات خوب گذشته را زنده و تکرار کند. او که در فصل نخست حضورش در این تیم سیرجانی توانست عملکرد مثبتی را از خود بر جای بگذارد در فصل گذشته به مهره تاثیرگذار خط آتش تیم امیر قلعه‌نویی بدل شد و توانست در طول یک فصل از مسابقات لیگ برتر هفت گل برای گل گهری‌ها به ثمر برساند.

تبریزی که سال ۱۴۰۱ برایش فوق‌العاده بود و حتی توانست این سال را با گلزنی به نفت مسجد‌سلیمان به پایان برساند در اولین بازی تیمش در سال جدید مقابل نساجی هم عملکرد درخشانی داشت و توانست در قامت گلساز در برای گل گهر ظاهر شود. 

ساخت بهترین درام در سیرجان ! 

گرچه مرتضی تبریزی در مصاف گل گهر و نساجی در ترکیب اصلی جایی نداشت اما بین دو نیمه وارد میدان شد و در حالی که تیمش با یک گل از حریف خود پیش بود خیال سیرجانی ها را از پیروزی تیمش در قائمشهر آسوده کرد و توانست بر روی گل دوم سرمه‌ای پوشان مثمرثمر واقع شود؛ شوت دیدنی و مهارنشدنی محمد خدابنده لو روی پاس تبریزی وارد دروازه قرمزهای قائمشهری‌ها شد. 

تبریزی در لیگ بیست‌ودوم آمار ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و با ۵ گل زده و ۵ پاس گل جزو موثرترین بازیکنان لیگ به شمار می‌آید و نقش مهمی را برای حضور سرمه‌ای پوشان در میان چهار تیم بالای جدول ایفا کرده است. همه این‌ها تحت شرایطی است که در فصل پیش هم تبریزی توانست برای تیم سیرجانی ۷ گل و ۳ پاس گل را به ثبت برساند.

مرتضی تبریزی فرصت این را هم دارد که با بهبود بخشیدن به آمار خود، بر روی ۱٠+ گل سورمه‌ای پوشان تاثیر مستقیم داشته باشد و به نوعی بهترین فصل حضور خود در گل گهر را رقم بزند.

حضور در تیم ملی؟ شاید دعوت شود

امیر قلعه‌نویی که از نیمکت گل گهر به نیمکت تیم ملی رسید در اولین اردوی تیم ملی به خوبی نشان داد که حساب ویژه‌ای بر روی بازیکنان شاغل در لیگ برتر باز کرده است و ستاره‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر می‌توانند با عملکرد قابل قبول خود به پیراهن تیم ملی برسند اتفاقی که برای مهره‌های تاثیرگذاری چون آرمین سهرابیان، محمدحسین اسلامی، محمد کریمی و مهدی حسینی رقم بخورد و آن‌ها از سورپرایزهای ویژه ژنرال در نخستین اردوی تیم ملی در سال جدید بودند.

مرتضی تبریزی با وجود ۳۲ سال سن همچنین شانس حضور در ترکیب تیم ملی را دارد و می‌تواند بالاخره یک بازی ملی را در کارنامه خود داشته باشد. او که در پست وینگر و مهاجم هدف بازی می‌کند و رقبای سرسختی در مقابل خود می‌ببیند همچنان امید دارد تا با آمادگی فنی بالای خود و درخشش در بازی‌های باقیمانده در فیفادی بعدی به اردو و پیراهن تیم ملی برسد.

گزارش از جواد حامدنیا / پایگاه خبری فوتبالی 

۹٠۹۸