استقلال دو - ذوب‌آهن صفر/ عیدی قایدی و یامگا به استقلالی‌ها/ ذوب، دبل شد

استقلال دو - ذوب‌آهن صفر/ عیدی قایدی و یامگا به استقلالی‌ها/ ذوب، دبل شد

پایگاه خبری فوتبالی- استقلالی‌ها موفق شدند با پیروزی مقابل ذوب آهن جایگاه خود را حفظ کنند.

به گزارش فوتبالی، در یکی از مهمترین دیدارهای امروز لیگ برتر استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پذیرای ذوب آهن اصفهان بود که طی آن آبی‌های میزبان توانستند با کسب تمام امتیازات بازی، جایگاه خود در کورس قهرمانی را حفظ کنند. آنها در هر نیمه یک گل زدند و امتیازشان را به عدد 49 رساندند.

خلاصه بازی:

از همان ابتدای بازی استقلالی‌ها روی دروازه حریف خلق موقعیت کردند تا عزم خود برای برتری در این بازی را نشان دهند. ارسال پاس به پشت مدافعان حریف در دستور کار شاگردان ساپینتو قرار داشت و این تیم در نهایت دقیقه بیستم توسط مهدی قایدی به گل اول بازی رسید.

ذوب آهن نیز تیم دست و پا بسته‌ای نشان نداد اما نتوانست آنطور که باید دروازه استقلال را تهدید کند. محمدحسین اسلامی بهترین موقعیت تیم میهمان را در دقیقه 6 از دست داد.

در نیمه دوم نیز باز هم استقلال تیم برتر میدان بود و بیشتر از حریف توپ و میدان را در اختیار داشت. شاگردان ساپینتو مانند نیمه اول پس از حدود بیست دقیقه به گل رسیدند تا با خیال آسوده به کار خود ادامه دهند. تیم اصفهانی نیز چند مرتبه صاحب موقعیت شد. نکته جالب موقعیت‌های ذوب آهن این بود که اکثرشان روی پرتاب اوت‌های نادر محمدی به دست آمد.

خلاصه بازی استقلال - ذوب آهن

در ادامه گزارش مهمترین اتفاقات و حواشی این مسابقه را مرور کنید:

داوران: سیدرضا مهدوی - امیررضا آشور ماهانی - احد سلطانی - حسین زیاری.

ناظر داوری: مسعود مرادی

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (ابوالفضل جلالی 88)، کوین یامگا، روزبه چشمی (محمدحسین زواری 77)، مهدی مهدی پور (زبیر نیک نفس 67)، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی (پیمان بابایی 77) و ارسلان مطهری (سجاد شهباززاده 67).

ترکیب ذوب آهن: حبیب فرعباسی، محمد قریشی، پوریا پورعلی (بهمن سالاری 60)، نادر محمدی، صادق صادقی (پویا مختاری 60)، آرمان اکوان، امیرحسین جدی، جلال مداحی (مهدی گودرزی 85)، سامان نریمان جهان (سجاد آشوری 78)، محمد حسین اسلامی (مهران درخشان مهر 85) و عرفان معصومی.

کارت زرد: پوریا پورعلی (53)، مهدی مهدی‌پور (54)، روزبه چشمی (66)

کارت قرمز: -

گل‌های بازی: قایدی (20)، یامگا (63)

نیمه اول:

دقیقه 2: پاس زیبای مهدی قایدی به پشت مدافعان به جعفر سلمانی رسید اما این بازیکن بین پاس دادن و شوت زدن نتوانست تصمیم گیری کند و برای میزبان این فرصت از دست رفت.

دقیقه 5: محمد محبی پشت مدفعان گل گهر صاحب موقعیت شد اما تکل به موقع آرمان اکوان به او اجازه گلزنی نداد.

دقیقه 6: پرتاب اوت بلند نادر محمدی به محمدحسین اسلامی رسید و این بازیکن پس از جاگذاشتن سید حسین حسینی صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه او به مدافعان برخورد کرد و در نهایت راه به جایی نبرد.

(گل اول استقلال) دقیقه 20: پاس بی نقص محمد محبی برای مهدی قایدی و فرار این بازیکن از خط آفساید او را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد و با یک پاس دقیق اولین گل بازی را به ثمر رساند.

گل اول استقلال توسط مهدی قایدی

دقیقه 26: ضربه ایستگاهی پورعلی دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

* علیرغم اینکه ذوبی‌ها موقعیت چندانی در این بازی نداشته‌اند اما با هر بار حضور روی دروازه میزبان توسط مهدی تارتار تشویق می‌شوند.

دقیقه 31: مهدی مهدی پور با ضربه سر ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد و شوت این بازیکن به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 45: مهدی قایدی که باز هم پشت مدافعان صاحب توپ شد عجله کرد و در حالی می‌توانست خلق موقعیت کند این فرصت را از دست داد.

دقیقه 1+45: ارسال اوت خطرناک نادر محمدی و دفع ناقص سید حسین حسینی، موقعیت گلزنی به بازیکنان ذوب آهن داد اما در ادامه با مهار توپ حسینی این غائله خاتمه یافت.

* بعد از لحاظ یک دقیقه وقت تلف شده، سوت پایان نیمه اول زده شد.

نیمه دوم:

دقیقه 49:رضاوند به خوبی توپ را برای قایدی پاس داد و با وجود سرعت بالای مهاجم بوشهری استقلال، فرعباسی با خروج از دروازه زودتر به توپ رسید و جلوی این موقعیت را گرفت.

دقیه 56: در حالی که هواداران استقلال با انداختن لیزر روی صورت نادر محمدی قصد داشتند تمرکز او را بر هم بزنند اما این بازیکن توپ را با ضربه اوت به درون محوطه آبی‌ها فرستاد و با خروج اشتباه حسینی ذوب آهن در آستانه رسیدن به گل قرار گرفت اما در ادامه مدافعان استقلال توپ را دور کردند.

دقیقه 57: باز هم اوت انداختن های خاص نادر محمدی خلق موقعیت کرد و این بار ضربه سر محمد قریشی به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 61: مهدی قایدی با پاس دقیق توپ را به محمد محبی رساند و این بازیکن با تکل آرمان اکوان روی زمین افتاد تا داور نقطه پنالتی را نشان داد.

(گل دوم استقلال) دقیقه 63: کوین یامگا پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و بر خلاف حرکت حبیب فرعباسی آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

گل دوم استقلال توسط یامگا

* روزبه چشمی بازیکن استقلال با کارتی که در این بازی گرفت ۴ کارته شد و بازی بعدی استقلال را از دست داد.

دقیقه 70: ضربه سجاد شهباززاده به مدافع ذوب آهن برخورد کرد و در پشت محوطه به آرش رضاوند رسید. در ادامه شوت محکم این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 71: حرکت پا به توپ سامان نریمان جهان برای ذوبی‌ها خلق موقعیت کرد و بهمن سالاری پس از آنکه متوجه خروج حسینی از دروازه شد سعی داشت دروازه را باز کند اما ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه 76: محمد محبی درون محوطه ذوب آهن به خوبی جعفر سلمانی را صاحب توپ کرد تا موقعیت خوب گلزنی ایجاد شود اما ضربه سلمانی راهی به دروازه حریف نداشت.

دقیقه 86: جعفر سلمانی که به خوبی پا به توپ حرکت کرد قصد داشت از گوشه محوطه جریمه ذوب آهن دروازه این تیم را باز کند اما شوت او به راحتی توسط فرعباسی مهار شد.

دقیقه 89: روی شروع مجدد عالی سید حسین حسینی توپ به مهدی قایدی رسید و این بازیکن با ارسال سانتر دقیق ابوالفضل جلالی را در موقعیت گلزنی قرار داد. ضربه این بازیکن که لحظاتی قبل به میدان آمده بود گل نشد.

* بعد از لحاظ شش دقیقه وقت تلف شده سوت پایان بازی زده شد.

6442