توصیه‌های علیرضا دبیر به مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی

توصیه‌های علیرضا دبیر به مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی را از قول سایت فدراسیون کشتی برایتان نقل می‌کنیم:

  • حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک نیز می باشد، امیدهای جهان و مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را  امسال پیش رو داریم و اگر از الان برنامه ریزی و مدیریت مناسب به جهت هماهنگی های لازم نشود، قطعا به مشکل برخواهیم خورد.
  • اگر قرار باشد کار فنی خوب پیش برود، باید سرمربی تیم ملی اول از همه خودش پای کار باشد و مانند یک فرمانده در جلوی لشگر قرار بگیرد. کار، با نظم به سرانجام می رسد و سرمربی ناظم این کار است. به عنوان مثال سرمربی باید خودش از همه زودتر بیدار شود و در غذاخوری به جهت صبحانه حضور داشته باشد تا کشتی گیر هم به خود اجازه ندهد که تأخیری در کار داشته باشد. این موضوع باید در تمامی جهات نیز تسری داشته باشد، اولین نفری که در تمرین حاضر می شود سرمربی باشد تا کشتی گیران نیز نظم را یاد بگیرند و از سوی دیگر همه حواسشان جمع می شود که فرمانده نفر اول است و به همه چیز به صورت کامل احاطه دارد.
  • سرمربیان تیم های ملی حتما باید گزارش کار خود را به فدراسیون بدهند و برای اینکار باید برنامه ریزی کنند و با  گرفتن گزارش کار روزانه از مربیان و برگزاری جلسات فنی، تمامی مسائل و موارد را به صورت مکتوب ارائه دهند، تا من نیز در جریان روند تمامی کارها باشم.
  • هیچ دخالتی در بحث فنی ندارم، مگر اینکه از من مشورت بخواهند. چرا که از عملکرد فنی رنگرز و درستکار اطمینان کامل دارم. هیچ وقت رفاقت را در کار دخالت نمی دهم و همه می دانند در کار با کسی شوخی ندارم.
  • همه کشتی گیران نیز این موضوع را می دانند که در بحث های فنی باید به سرمربیان خود رجوع کنند. پس برداشت اشتباه نشود که به دنبال دخالت فنی هستم بلکه به دنبال رفع مشکلات شخصی و رفع دغدغه های آن ها هستم.

    1984