آغاز مسابقات بین المللی زیر ۲۳ سال در قطر/ پیشتازی کره جنوبی و عراق در قطر

آغاز مسابقات بین المللی زیر ۲۳ سال در قطر/ پیشتازی کره جنوبی و عراق در قطر

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات فوتبال بین المللی زیر ۲۳ سال در کشور قطر با حضور ۱۰ تیم آسیایی از دیروز آغاز شد.

به گزارش فوتبالی، در حالیکه بازیهای آسیایی هانگژو و مسابقات انتخابی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا، دو رویداد مهم پیش روی تیم های امید کشورهای گوناگون قاره کهن در ماه های آینده است، مسابقات بین المللی قطر اهمیت زیادی برای شتاب بخشیدن به روند آماده سازی این تیم ها دارد.

در رقابتهای فوتبال بین المللی قطر علاوه بر تیم میزبان یعنی قطر، تیم های ملی زیر ۲۳ سال کره جنوبی، عمان، عربستان، تایلند، امارات، عراق، ویتنام، کویت و قرقیزستان حضور دارند اما خبری از تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران نیست که می تواند یک نقطه ضعف بزرگ به حساب بیاید. این تیمها برای رقابتهای پیش رو آماده می شوند اما تیم ملی زیر 23 سال ایران، همچنان تشکیل نشده است!

شیوه برگزاری این مسابقات به گونه ای است که همه تیم ها تنها ۳ بازی برگزارمی کنند. تمام تیم های شرکت کننده دیروز و شنبه هفته آینده دو بازی نخست خود را انجام می دهند و سپس بازی سوم را براساس نتایج کسب شده دو بازی اول روز هشتم فروردین انجام خواهند داد. در روز پایانی با انجام پنح بازی رتبه های اول تا دهم تیم ها مشخص خواهد شد. 

ملاک رتبه بندی تیم ها در جدول به ترتیب امتیاز بیشتر، تفاضل گل و گل زده بیشتراست و هر مسابقه ای هم که با تساوی به پایان برسد بلافاصله ضربات پنالتی برای مشخص شدن تیم پیروز زده خواهد شد.

در اولین روز مسابقات بین المللی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در کشور قطر، تیم های کره جنوبی و عراق بهترین نتایج را کسب کردند.

در مسابقات روز چهارشنبه، کره جنوبی با ۳ گل عمان را شکست داد و تیم عراق هم که هدایتش را "راضی شنیشل"  ستاره سابق فوتبال این کشور برعهده دارد، با نتیجه ۳ بر صفر از سد ویتنام عبور کرد.

در سایر مسابقات، تیم عربستان درحالیکه ۲ بر یک از تایلند جلو بود، با گل دقیقه ۹۵ به تساوی ۲-۲ رضایت داد،  قطر هم به عنوان میزبان مسابقات با کسب نتیجه ای ناامید کننده با یک گل مغلوب امارات شد و تیم کویت هم با ارائه نمایشی نه چندان دلچسب یک بر صفر قرقیزستان را از پیش رو برداشت.

روز دوم این مسابقات روز شنبه ۵ فروردین برگزار خواهد شد و سپس تیم ها با توجه به نتایج کسب شده دو بازی نخست، رقیب خود را در روز پایانی خواهند شناخت. 

۱۹۷۹