گزارش فنی/ هفته ژوکرهای طلایی؛ آنها از روی نیمکت آمدند

گزارش فنی/ هفته ژوکرهای طلایی؛ آنها از روی نیمکت آمدند

پایگاه خبری فوتبالی- «تعویض»، عصای دست یک سرمربی برای تغییر روند بازی است. 

به گزارش فوتبالی، گاهی اوقات این تعویض‌ها، جواب می‌دهد و گاهی برعکس عمل می‌کند. هفته بیست و دوم اما پر بود از ژوکرهای طلایی؛ مردانی که از روی نیمکت بلند شدند و سرنوشت بازی را تغییر دادند.

* تراکتور و پرسپولیس

دو بازیکن تعویضی، تراکتور را به برگشتن و تغییر دادن نتیجه امیدوار کردند. خمز بین دو نیمه، رزاق‌پور را جانشین آریاکیا کرد و سپس در دقیقه 54، عباس‌زاده را به جای قادری به زمین فرستاد. رزاق‌پور بعد از یک نجات دروازه، پاس گل اول تیمش را داد. عباس‌زاده هم که دیگر کاری برای انجام دادن نداشت: زدن گل اول، گرفتن پنالتی منجر به گل دوم و زدن گل مساوی.

* مس رفسنجان و صنعت نفت

بازی با 3 گل به سود مس بود که ربیعی تصمیم گرفت تعویض‌هایش را شروع کند. امید لطیفی دقیقه 66 وارد زمین شد و قائم اسلامی‌خواه 11 دقیقه بعد. لطیفی پنالتی منجر به گل چهارم را از میهمان گرفت و اسلامی‌خواه با یک چیپ، زننده گل چهارم شد.

* سپاهان و هوادار

اختلاف به یک گل رسیده بود که مورایس دست به تغییری تمام خارجی زد. کامسوبا بعد از کلکسیون موقعیت‌های از دست داده، زمین را ترک کرد و کاتاتائو وارد زمین شد. 

14 دقیقه بعد، همین تازه‌وارد، گل سوم را وارد دروازه هوادار کرد و حاشیه امنیت را بالا برد.

* ملوان و آلومینیوم

همه چیز این بازی را تعویضی‌ها رقم زدند. زننده گل ملوان از روی نقطه پنالتی، میلاد شعبانلو بود در دقیقه 62؛ بازیکنی که 4 دقیقه قبل به زمین آمد. 

پنالتی آلومینیوم را اسماعیل شریفات هدر داد و رضا جبیره روی ریباند، آن را تبدیل به گل کرد؛ و هر دو نفر به عنوان بازیکن جانشین در دقیقه 82 وارد زمین شده بودند.

* استقلال و گل‌گهر

تعویض‌های ساپینتو، استقلال را احیا و آنها را تبدیل به تنها تیم هفته کرد که بازگشت کامل زد و از باخت به برد رسید. رضا میرزایی و آرمان رمضانی دقیقه 76 وارد زمین شدند و همه‌کاره برد آبی‌ها لقب گرفتند. گل مساوی که دقیقه 1+90 زده شد را رمضانی ساخت و میرزایی زد. پنالتی منجر به گل برتری هم حاصل خطایی بود که روی میرزایی اتفاق افتاد.

* نفت و نساجی

مطهری در یک اقدام عجیب، تصمیم گرفته علی شجاعی را از دایره مردان ترکیب اصلی خارج کند. شجاعی اما برابر نفت نشان داد، سرمربی چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است. او دقیقه 41 وارد زمین شد و یک دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، زننده گل اول نساجی شد تا تیمش به بازگشت امیدوار شود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی