تیم منتخب هفته بیست و دوم؛ تا آخرین نفس

تیم منتخب هفته بیست و دوم؛ تا آخرین نفس

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ برتر، یکی از دراماتیک‌ترین هفته‌های تاریخش را پشت سر گذاشت. 

به گزارش فوتبالی، سپاهان، پرسپولیس و استقلال، با 3 امتیاز از زمین خارج شدند تا رقابت در صدر جدول، داغ‌تر از همیشه باشد. سرخابی‌ها برای عقب نماندن از سپاهان (که خیلی زود، هوادار را تسلیم کرد)، تا آخرین نفس جنگیدند و هر دو با گلهایی بعد از دقیقه 90، صاحب امتیاز کامل شدند.

* ایمان صادقی

با کمی خوش‌شانسی و عدم اشتباه داور، یک کلین‌شیت به نامش ثبت می‌شد ولی همه چیز از دست رفت. صادقی نمایش درخشانی برابر آلومینیوم داشت و حتی از پس مهار پنالتی شریفات هم برآمد ولی روی ریباند، تسلیم جبیره شد.

ذخیره: بهترین نمایش رشید مظاهری در پیراهن پیکان. واکنش او برابر ضربه سلیمانی که همه خط دفاع پیکان را دریبل کرده بود، فوق‌العاده بود.

* جونیور باهیا

مدافعی که 2 گل در یک بازی بزند، قطعا جایش در ترکیب تیم منتخب است. باهیا بعد از سریال پنالتی خراب کردن‌های منشا و پریرا، پشت ضربه ایستاد و توپ را به تور رساند. او گل دوم را هم زد و یک نجات دروازه هم داشت.

ذخیره: بازگشت از یک مصدومیت سخت، نیاز به زمان دارد و به نظر می‌رسد حالا ایمان سلیمی بعد از سپری کردن هر دو، به خودش برگشته است.

* حسن مرادی‌فرد

بخشی از ترمیم اشتباهات دفاعی مس، مدیون بازی اوست. مدافعی که پاس گل داد و در امور دفاعی هم توانمند بود. توان بدنی بالای مرادی‌فرد، به او اجازه می‌دهد به سرعت از یک‌سوم دفاعی رقبا به زمین خودی برگردد.

ذخیره: تاکتیک اصلی ذوب‌آهن و تارتار، نادر محمدی است. بازیکنی که قادر است از هر جای زمین، توپ را با دستانش! به درون محوطه جریمه رقبا بفرستد.

* میثم ترکمان

چند هفته‌ای است جلوتر از تیموری در ترکیب اصلی مس قرار می‌گیرد و با عملکردش، این حضور را تمدید کرده است. ترکمان برابر صنعت نفت، یک نجات دروازه دیدنی درست در لحظه ضربه زدن مهاجم حریف داشت و یک پاس گل هم داد.

ذخیره: اینکه چرا ابوالفضل رزاق‌پور روی نیمکت تراکتور بود، سوالی است که بعد از دیدن نمایش او با یک نجات دروازه و یک پاس گل، بیشتر از همیشه رخ‌نمایی می‌کند.

* محمد عمری

جوان اول پرسپولیس حالا تبدیل به مهره‌ای شده که نبودش باعث می‌شود گل‌محمدی زیر سوال برود. عمری با یک ضربه دقیق، دروازه تراکتور را باز کرد و سپس با مانوری دیدنی و ناکام کردن همه مدافعان تراکتور، دروازه خالی را به ترابی هدیه داد.

ذخیره: برابر ملوان، میلاد فخرالدینی دفاعی‌تر بازی کرد ولی بازهم با پاس‌های بلندش، توانست گره‌گشا باشد. خطای پنالتی روی او، ملوان را از برد محروم کرد.

* مهرداد رضایی

گلزنی در دومین بازی پیاپی، اتفاقی است که کمتر برای رضایی رخ داده ولی گویا او هنوز به طور کامل در نقشش فرو رفته که برابر صنعت نفت هم جزو بهترین‌ها بود و با یک ضربه سر دیدنی، گل سوم تیمش را زد.

ذخیره: کاپیتان محسن آذرباد، با بازیکن فصل قبل فاصله دارد ولی هنوز هم ارسال‌هایش، می‌تواند تور دروازه رقبا را بلرزاند.

* آرش رضاوند

نه گل زد و نه پاس گل داد ولی موتور محرکه استقلال برابر گل‌گهر کسی جز رضاوند نبود. در تمامی موقعیت‌های هدررفته آبی‌ها، ردپای رضاوند ملموس بود. برتری آماری عجیب و غریب استقلال مدیون حضور رضاوند در دو چهارم میانی زمین بود.

ذخیره: جای علی شجاعی روی نیمکت نیست. او باید در ترکیب اصلی باشد تا سمت راست رقبا، فشار را به طور ملموس حس کند. گل شجاعی یک دقیقه بعد از ورود، کلید کامبک نساجی بود.

* مهدی ترابی

در کمترین زمان ممکن، نسخه تراکتور را در زمین این تیم پیچید. ابتدا با یک پاس دیدنی، عمری را در موقعیت گلزنی قرار داد و روی گل دوم هم، درست در فضایی ایستاد که مقصد پاس عمری باشد و برای دومین هفته پیاپی، گل بزند.

ذخیره: صابر حردانی، بازیکن ممتازی است به شرط اینکه ضربات آخر را نزند یا ضربات آخر را خیلی بهتر بزند. او برابر نفت، می‌توانست دبل کند ولی زمین را بدون گل زده، ترک کرد.

* فرشاد احمدزاده

نه نورافکن، نه مغانلو و نه بقیه؛ ستاره اصلی سپاهان در راه رسیدن‌شان به صدر جدول، کسی جز فرشاد احمدزاده نیست. مانور او روی گل اول، دیدنی بود و ضربه‌اش دیدنی‌تر. او یک پنالتی هم با استفاده از سرعت بالایش از حریف گرفت.

ذخیره: کنترل توپ روی خط طولی، حرکت عرضی و سپس ضربه به توپ؛ هانسل زاپاتا اصول بازی به عنوان وینگر را خوب بلد است ولی زیادی خوش‌شانس نیست که ضرباتش به تور نمی‌رسد.

* رضا میرزایی

بعد از 22 هفته بالاخره خودش را در استقلال نشان داد آنهم در دیداری که برای آبی‌ها با توجه به حضور قلعه‌نویی و بردهای پرسپولیس و سپاهان، خیلی مهم بود. یک گل درخشان زد و با زرنگی، حسینی را مجبور کرد به استقلال، پنالتی هدیه بدهد.

ذخیره: پاس گلی که رضا شکاری برابر استقلال داد، نمایش کامل بازی‌اش بود: اعتماد به نفس و آگاهی محیطی بالا برای ضربه به توپ در بهینه‌ترین لحظه ممکن.

* محمد عباس‌زاده

گل اول تراکتور را زد و آنها را به برگشت امیدوار کرد. پنالتی گل دوم را از پرسپولیس گرفت و خودش هم با فریب بیرانوند، بازی را مساوی کرد. در صحنه گل سوم مهمان هم تنها بازیکنی بود که دفاع را درست انجام داد.

ذخیره: قدرت دوندگی بالای شهریار مغانلو باعث می‌شود مدافعان حریف به طور کامل از فاز بازیسازی خارج شوند. او این هفته، هم پنالتی گرفت و هم گل زد.

* تیم هفته: پرسپولیس

رقم زدن اولین باخت خانگی تراکتور در این فصل، یعنی پرسپولیس کار بزرگی انجام داده است. اینکه آنها وقتی برتری را از دست دادند، روحیه‌شان را حفظ کرده و به بازی برگشتند و گل سوم را هم زدند، دیگر پوئن مثبت‌شان در تبریز بود.

ذخیره: وقتی تا دقیقه 90 از رقیب عقبی ولی درنهایت بازی را می‌بری یعنی دارای قدرتی هستی که کمتر تیمی دارد. استقلال با چنین سناریویی از باخت به برد رسید.

* سرمربی هفته: ریکاردو ساپینتو

ورق بازی استقلال و گل‌گهر وقتی برگشت که ساپینتو تصمیم گرفت زوج‌سازی جدیدی در تیمش ایجاد کند. ورود رمضانی و میرزایی، نقطه عطف بازی بود. آنها روی هر دو گل، تاثیر مثبت داشت و این یعنی تعویض‌های طلایی هفته را مرد پرتغالی انجام داد.

ذخیره: هیچ تیمی نتوانسته بود اینطور صنعت نفت را به بند بکشد ولی محمد ربیعی با نوع جدیدی از بازی، مهمان را کاملا خلع سلاح کرد.

* بازیکن هفته: رضا میرزایی

با یک ضربه دقیق، زیبا و فنی، کاری را انجام داد که 90 دقیقه کسی نتوانسته بود انجامش بدهد: فتح دروازه منادی. روی صحنه گل دوم، هجومش به توپ و استفاده از بدنش برای گرفتن خطا، عالی بود.

ذخیره: بهترین زمان برای نشان دادن؛ محمد عباس‌زاده در روز ناتوانی اسدی و آلوز، به زمین آمد و کار آنها را تمام و کمال انجام داد.

1470