شروع طولانی ترین فصل فرمول یک

شروع طولانی ترین فصل فرمول یک

پایگاه خبری فوتبالی- فصل جدید مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک قهرمانی جهان با اضافه شدن دو مرحله جدید از روز ۱۴ اسفند شروع خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، مسابقه جایزه بزرگ لوسیل دوحه قطر و رقابت جایزه بزرگ لاس وگاس آمریکا به مراحل برگزاری مسابقات فرمول یک اضافه شده است تا این رقابتهای مهم در سال ۲۰۲۳ در ۲۳ مرحله برگزار شود.


مسابقه جایزه بزرگ لوسیل قطر در حالی روز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که این پیست تنها در سال ۲۰۲۱ میزبانی مسابقات فرمول یک را تجربه کرده است.

همچنین رقابت جایزه بزرگ لاس وگاس در حالی روز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ انجام خواهد شد که این شهر از سال ۱۹۸۲ میزبان مسابقات فرمول یک نبوده است. ضمن اینکه با این میزبانی،  آمریکا ۳ مرحله از فصل جدید را میزبانی خواهد کرد.

شهر سوچی روسیه که در سال های قبل میزبان مسابقات فرمول یک بود، به دلیل مسائل سیاسی و جنگ این کشور با اوکراین در برنامه میزبانی فصل جدید قرار ندارد و چین هم به دلیل ویروس کرونا همچنان میزبان این مسابقات نیست. فرانسه هم که بعد ۱۰ سال غیبت در سال ۲۰۱۸ به میزبانی مسابقات فرمول یک برگشت، همچنان مثل سه سال گذشته در فهرست میزبانان قرار ندارد.

فصل جدید مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک با مسابقه جایزه بزرگ بحرین در روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ شروع می شود و پس از برگزاری ۲۳ مرحله، روز ۵ آذر ۱۴۰۲در ابوظبی امارات به پایان خواهد رسید.

۱۹۷۹