دفاع کارشناس فوتبال برتر از تصمیم مشکوک عرب‌براقی/ خسروی: تنها اشتباه داور، کارت ندادن به قایدی بود!

دفاع کارشناس فوتبال برتر از تصمیم مشکوک عرب‌براقی/ خسروی: تنها اشتباه داور، کارت ندادن به قایدی بود!

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر با رد ادعای سرپرست استقلال در خصوص خطای پنالتی روی قایدی، از تصمیم داور در این صحنه دفاع کرد. 

به گزارش فوتبالی، اعتراض بیژن طاهری، سرپرست استقلال میهمان تلفنی امشب فوتبال برتر بود و به شدت نسبت به تصمیمات امیر عرب براقی، داور دیدار استقلال - نساجی اعتراض کرد.

طاهری معتقد است برخورد مشکوک قایدی در محوطه حریف، پنالتی بوده که داور نتوانسته آن را تشخیص دهد. این در حالی بود که هر چهار کارشناس فوتبال برتر نظر دیگری داشتند!

پس از نقدهای تند سرپرست آبی‌ها نسبت به عرب براقی، نوبت به علی خسروی رسید تا روی آنتن بیاید و به عنوان یکی از کارشناسان برنامه، نظرش درباره  این صحنه مشکوک را توضیح داد. این کارشناس معتقد است خطایی در هجده قدم نساجی روی قایدی انجام نشده اما داور با کارت ندادنش به مهاجم ریزنقش آبی‌ها، اشتباه کرده است. 

خسروی که خودش عضو کمیته داوران است و نظر دادنش در برنامه تلویزیونی عجیب به نظر می رسد، در این باره گفت: "معمولا عادت ندارم با داورها بعد از بازی صحبت کنم. با این وجود به علت جنبه آموزشی از عرب براقی سوال کردم که اگر پنالتی نبود چرا کارت ندادی؟ او هم گفت اشتباه کرده و باید شبیه‌سازی میگرفتم و اخطار می دادم." 

سپس میثاقی با اشاره به مدافع نساجی که هنگام گذر کردن مهدی قایدی پا را بالا می‌آورد، آن را به صحنه‌ای در جام‌جهانی که منجر به پنالتی برای کرواسی شده بود، تشبیه کرد. خسروی در واکنش به صحبت‌های مجری توضیح داد: "فرقی بین این  صحنه با پنالتی بازی کرواسی وجود دارد. در جام جهانی بازیکن کرواسی به هیچ عنوان قصد ندارد شیرجه بزند و پایش را پیش از حرکت مدافع به او بزند؛ در واقع بازیکن در حالتی قرار داشت که مدافع روی او خطا میکند اما در صحنه بازی استقلال و نساجی اگر دقت کنید، مهدی قایدی قبل از اینکه مدافع بخواهد پای چپش را  بالا آورده یا دور بزند، شیرجه را زده و یعنی قایدی اول ضربه زده و صحنه را ایجاد کرده است. تنها در صورتی این برخورد می‌توانست پنالتی باشد که مدافع نساجی اول ضربه می زد. "

محمد حسین میثاقی که به نظر می‌رسید صحبت‌های کارشناس برنامه برایش اقناع کننده نبود، با اشاره به سختی تشخیص در این صحنه مشکوک، به خسروی و دیگر کارشناسان کنایه زد که "انصافا اگر عرب براقی پنالتی گرفته بود، برعکس این نظر را نمی‌گفتید؟!"

در همین حال خسروی هم با رد سختی تشخیص این صحنه در یک جمله عجیب گفت : "اتفاقا اگر عرب براقی پنالتی گرفته بود برایش نمره منفی در این مسابقه محسوب می‌شد." 

2509