گزارش ویژه/ جزئیات ماجرای قرارداد سبحان خاقانی با استقلال؛ امضا شده، ثبت نشده!

گزارش ویژه/ جزئیات ماجرای قرارداد سبحان خاقانی با استقلال؛ امضا شده، ثبت نشده!

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای قرارداد بحث‌برانگیز استقلال با سبحان خاقانی چیست؟

به گزارش فوتبالی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر درباره افزایش عجیب رقم قرارداد یکی از بازیکنان این تیم در دوران مدیریت قبلی صحبت کرد و گفت: "ما یک بازیکن جوان داریم که قرارداد سه ساله داشته و در سال اول یک میلیارد، سال دوم یک و نیم میلیارد و در سال سوم چهار میلیارد تومان قراردادش بوده است. آمده‌اند و قرارداد جدید چهار ساله با او بسته‌اند. یک میلیاردش شده پنج میلیارد، یک و نیم میلیارد شده هفت میلیارد و دو میلیارد شده 9 میلیارد تومان. سال آخرش هم شده 11 میلیارد. چطور این قدر افزایش ممکن است؟ بر اساس کدام کتاب اقتصاد این کار را کرده‌اید؟ او وقتی وارد لیست بزرگسال شود، شاید مربی یا مدیر بعدی او را نخواهد."

اگرچه مدیرعامل استقلال اسمی از این بازیکن نبرد اما خیلی زود مشخص شد مخاطب صحبتهای علی فتح‌الله‌زاده کسی نیست جز سبحان خاقانی. بازیکنی که نه تنها محبوب فرهاد مجیدی بود بلکه ریکاردو ساپینتو هم اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد منتهی هنوز نام او به لیست استقلال اضافه نشده است. البته خاقانی در هفته های پایانی لیگ برتر گذشته رباط صلیبی پاره کرد تا نیم فصل از فوتبال به دور باشد. البته ریکاردو ساپینتو پس از عمل جراحی و ریکاوری خاقانی به بازیکن استقلال گفته به او اعتقاد دارد و حتی رسما به فتح الله زاده نامه زده است که سبحان خاقانی را می خواهد.

بر اساس اطلاعات که فوتبالی دارد، قرارداد سال اول خاقانی با آپشن هایش، 1.1 میلیارد تومان بوده است منتهی مدیرعامل قبلی استقلال، قرارداد این بازیکن را افزایش داده و یک سال دیگر هم به آن اضافه کرده است که فتح‌الله‌زاده درباره جزئیات آن توضیح داده است. قرارداد خاقانی در سال اول 5 میلیارد تومان، در سال  دوم 7 میلیارد تومان، در سال سوم 9 میلیارد تومان و در سال چهارم 11 میلیارد تومان شده است که جمعا به 32 میلیارد تومان در چهار سال رسیده است.

گویا بعد از تغییرات مدیریتی در استقلال، مدیران باشگاه زیر بار چنین قراردادی نمی‌روند و خاقانی در واکنش به این اتفاق با باشگاه راه می آید و چون دوست دارد در استقلال بماند، سالی یک میلیارد تومان از قرارداد هر فصلش کم می‌کند تا 4 میلیارد تومان به آبی‌ها تخفیف داده باشد و قرارداد در چهار سال به 28 میلیارد تومان برسد.

با این اوصاف اما باز هم فتح‌الله‌زاده حاضر به ثبت قرارداد او نمی‌شود. البته قرارداد را آجورلو امضا کرده است اما باید قرارداد در سازمان لیگ ثبت شود تا جنبه رسمی پیدا کند. به همین دلیل در شرایطی که ساپینتو به صورت کتبی به باشگاه اطلاع داده که این بازیکن را می‌خواهد، تا این لحظه خبری از عقد قرارداد جدید با خاقانی نبوده و او حالا بین آسمان و زمین مانده و همین باعث ناراحتی خاقانی شده است و او تکلیفش را نمی‌داند. او و مدیربرنامه‌هایش هم هنوز نتوانسته‌اند که با فتح‌الله‌زاده دیداری داشته باشند و همین باعث شده ناراحتی خاقانی دو چندان هم بشود.

گزارش: چیا فوادی