قسمت جدید از چالش آمانوف با استقلال!

قسمت جدید از چالش آمانوف با استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی – آیا عزیزبک آمانوف، بدون هیچ مشکلی با باشگاه نسف قارشی قرارداد امضا کرده است؟

به گزارش فوتبالی، هافبک ازبکستانی سابق استقلال که ریکاردو ساپینتو هیچ اعتقادی به او نداشت، اگرچه در نقل و انتقالات زمستانی حاضر به جدایی از این تیم نشد اما یکدفعه تصمیم گرفت قید ماندن در استقلال را بزند و بعد از غیبت او در تمرینات این تیم، ناگهان خبر رسید که او به کشورش برگشته و در تمرینات نسف قارشی هم شرکت کرده است.

با توجه به اینکه او برای جدایی از استقلال، با این باشگاه به توافق نرسیده بود، طبیعتا امکان توافق او با تیم جدیدش بدون جلب رضایت استقلال ممکن نبود.

در چنین شرایطی، امروز یک سایت خبری مدعی شد که پس از خودداری استقلال از صدور مجوز بازی آمانوف، باشگاه نسف قرشی با ارسال نامه ای به فیفا، اعلام کرد که عزیزبک آمانوف دلایل کافی برای فسخ قرارداد با استقلال را دارد. فیفا این پرونده را بررسی کرد و چند روز پیش با درخواست نسف قرشی موافقت کرد و به این باشگاه اجازه داد تا مراحل ثبت قرارداد آمانوف در لیگ ازبکستان را تکمیل کند.

فرشید سمیعی معاون باشگاه استقلال در واکنش به این خبر، به فوتبالی گفت:" فیفا هیچ رایی به نفع آقای عزیزبک آمانوف صادر نکرده است. زمانی که یک باشگاهی برای صدور آی تی سی درخواست می‌دهد و باشگاه مبدأ ریجکت می‌کند، قبلاً بعد از ۱۵ روز و الان بعد از ۷ روز، فیفا اجازه صدور آی تی سی را می‌دهد و بعداً باشگاه مبدأ می‌تواند شکایت خود را ارائه دهد و شکایت بررسی می‌شود."

سمیعی افزود:" هیچگونه بررسی در پرونده عزیزبک آمانوف انجام نشده و باشگاه استقلال تهران از آقای عزیزبک آمانوف شاکی است. این پرونده باید بررسی و رأی صادر شود. اینکه فیفا قبلاً ۱۵ روز بعد از ریجکت شدن و اکنون بعد از ۷ روز اجازه صدور آی تی سی را می‌دهد، یک امر بین المللی است و اصلا به معنی صدور رای یا بررسی پرونده نیست. مجدد تأکید می‌کنم که هیچ پرونده‌ای مطرح و رأی صادر نشده است."

حامد افضلی مدیر بین‌الملل باشگاه استقلال دیگر مقام مسئولی است که درباره وضعیت آمانوف صحبت کرده است. توضیحات او را بخوانید: عزیزبک آمانوف حدود ۱۰ روز پیش از فدراسیون فوتبال ایران درخواست ITC کرد و فدراسیون از ما خواست که در این رابطه پاسخ بدهیم که ما اعلام کردیم این درخواست را رد می‌کنیم و فدراسیون هم این درخواست را به همین دلیل رد کرد. طبق قوانین فیفا، روند این است که بعد از هفت روز ITC به صورت اتوماتیک از طرف فیفا صادر می‌شود و بعد از آن باشگاه می‌تواند جهت حقوق خود، از آن بازیکن شکایت کند که تیم حقوقی باشگاه در حال تهیه لوایحی است تا از این بازیکن شکایت کند. اینکه برخی مدعی شکست استقلال در این ماجرا شده‌اند، به دلیل بی اطلاعی از روند و قوانین فیفا است.

۷۷۶۸