آغاز تلاش آلمان برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ و ۲۰۴۰

آغاز تلاش آلمان برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ و ۲۰۴۰

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته ملی المپیک آلمان، از آغاز برنامه های راهبردی خود برای میزبانی دوره های بعدی بازیهای المپیک خبرداد. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته خبرگزاری "د پ آ " آلمان، کشور آلمان بعد از چند دوره ناکامی در کسب بازیهای المپیک،  تلاش برای میزبانی یکی از دوره های آینده بازیهای المپیک تابستانی یا المپیک زمستانی را شروع کرده است.

آلمان طی دو سال آینده آمادگی خود را برای میزبانی المپیک تابستانی در یکی از سال های ۲۰۳۶ و ۲۰۴۰ اعلام خواهد کرد و در عین حال برای میزبانی بازیهای المپیک زمستانی در یکی از سال های ۲۰۳۴ و ۲۰۳۸ هم نامزد خواهد شد.

آلمان در حالی برای میزبانی المپیک برنامه ریزی می کند که در سال های قبل برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط مونیخ و المپیک تابستانی ۲۰۲۴ توسط هامبورگ به موفقیتی دست نیافت.

آلمان درمجموع ۳ بار توسط شهرهای "گارمیش پانکرشن"،" برلین "و" مونبخ" میزبانی هر دو رویداد المپیک زمستانی و المپیک تابستانی را تجربه کرده است اما در سال های قبل حمابت افکار عمومی واکثریت مردم برای کسب میزبانی المپیک، به دلیل هزینه های بالای برگزاری این مسابقات چندان بالا نبوده است.

پیش بینی می شود برگزاری مسابقات" یورو۲۰۲۴" در آلمان بتواند کمک شایانی به روند نامزدی این کشور برای برگزاری بازیهای المپیک بکند.

با تصمیم کمیته ملی المپیک آلمان، بخش جدیدی در این کمیته زیر نظر "استفان براوز" دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک آلمان تشکیل شده است تا روند نامزدی این کشور برای برگزاری بازیهای المپیک را دنبال کند. 

۱۹۷۹