بیانیه کانون مربیان فوتبال ایران درباره صحبتهای جنجالی ریکاردو ساپینتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی پیکان - استقلال

بیانیه کانون مربیان فوتبال ایران درباره صحبتهای جنجالی ریکاردو ساپینتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی پیکان - استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- کانون مربیان فوتبال ایران پس از صحبتهای عجیب ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی پیکان - استقلال، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش فوتبالی، متن این بیانیه به شرح زیر است: "از نخستین حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران بیش از شش دهه می گذرد. مربیان بزرگی چون زدراکو رایکوف، فرانک اوفارل، آلن راجرز، تومیسلاو ایویچ و ... با دانش بالا، تفکر منطقی و ویژگی های شخصیتی مثال زدنی علاوه بر خدمات صادقانه و حرفه ای و تاثیرات کوتاه و بلندمدت، همزیستی و تعامل درخوری با جامعه فوتبال بویژه همکاران و مربیان داخلی داشتند. در مقابل اما تعداد مربیان ناموفق خارجی هم کم نبوده است. مربیانی که نسنجیده گام به فوتبال ما گذاشته و زیان های بسیار نیز به بار آورده اند.

در روزهای اخیر  مصاحبه جنجالی و اهانت آمیز سرمربی پرتغالی تیم استقلال در پایان مسابقه با تیم پیکان علاوه بر تکدر خاطر و ناراحتی عمیق مربیان کشور، سئوالات و ابهامات بسیار درخصوص چگونگی نگارش و عقد قرارداد با مربیان خارجی پدید آورده است. آیا مربیان خارجی براحتی می توانند شأن و منزلت مربیان و مسئولین فوتبال را زیر سئوال برده و در این خصوص مصونیت دارند؟

کانون مربیان فوتبال ایران ضمن تاکید بر لزوم حفظ آرامش و همدلی بیشتر مربیان کشور امیدوار است حوادث پس از مسابقه دو تیم استقلال و پیکان بصورت دقیق و عادلانه موشکافی شده و مدیریت باشگاه پرافتخار و مردمی استقلال و همچنین مسئولین ذیربط در فدراسیون فوتبال تصمیم منطقی و قاطعانه ای با هدف پیشگیری از تکرار چنین رفتارهای هنجارشکنانه ای اتخاذ کنند."

۹۰۹۸