تیم منتخب هفته بیستم؛ عملیات ایرانی گرفتن لوکادیا

تیم منتخب هفته بیستم؛ عملیات ایرانی گرفتن لوکادیا

پایگاه خبری فوتبالی- یورگن لوکادیا مدتهاست ایران را ترک کرده ولی بالاخره در هفته بیستم، حضورش در صدر جدول گلزنان را از دست داد.

به گزارش فوتبالی، در این هفته بود که از دو آقای گل جدید رونمایی شد: شهریار مغانلو و عارف رستمی. و هر دو نفر هم وارد تیم منتخب شدند به علاوه مردانی که باعث شدند این دو نفر وارد این معادله شوند. 

* حبیب فرعباسی

در نگاه اول، انتخاب دروازه‌بانی که 2 گل خورده، عجیب است ولی تماشای دربی اصفهان، نشان می‌دهد ذوب‌آهن با یک آبروریزی تاریخی روبرو نشد چراکه فرعباسی درون دروازه با مجموعه‌ای از واکنش‌های طلایی برابر حملات سپاهانی‌ها ایستاد. 

ذخیره: نفت برای بقا در لیگ برتر، نیاز به دروازه‌بانی دارد مانند فرهاد کرمانشاهی که استراتژیک‌ترین نقطه زمین را کمی آرامش ببخشد.

* وحید محمدزاده

مقاومت برابر تراکتور پوست انداخته خمز آنهم در تبریز، کار خیلی سختی است ولی آلومینیوم موفق به انجامش شد چون محمدزاده به عنوان لیدر خط دفاع، 12 عملکرد دفاعی داشت و در آخرین لحظه، مانع باز شدن دروازه تیمش می‌شد.

ذخیره: اگر اشتباهات مرگبار دروازه‌بان‌های استقلال بگذارد، عارف غلامی به خوبی از عهده مهار مهاجم هدف رقیب برمی‌آید که خطری دروازه را تهدید کند.

* فریبرز گرامی

یک نمایش تمام‌عیار از گرامی برابر پرسپولیس؛ تیم گل‌محمدی بارها به قلب خط دفاع هوادار زد ولی گرامی در تمامی این صحنه‌ها موفق بود و با سماجت همیشگی‌اش، اجازه نداد پاس طلایی و نهایی صادر شود و مقاومت مهمان، ناکام بماند.

ذخیره: نبودن میثم تهیدست در فاز دفاعی صنعت نفت احتمالا آنها را تا حالا از بقا ناامید کرده بود ولی فعلا که او هست و امید هم هست.

* مهدی ترکمان

این بار فرصت او بود تا به عنوان مرد اصلی مس روی خط طولی سمت چپ در ترکیب اصلی قرار بگیرد و ترکمان هم پاسخ این اعتماد را داد: گل اول را از روی نقطه کرنر ساخت، یک پاس کلیدی استثنایی بعد از دقیقه 90 داد و البته خودش 2 موقعیت گلزنی را خراب کرد.

ذخیره: با حضور میلاد زکی‌پور در سمت چپ خط دفاع، هم اقتدار این قسمت زمین سپاهان پابرجا ماند و هم پتانسیل نورافکن، بیشتر از همیشه آزاد شد.

* محمد قاسمی‌نژاد

نفوذها و مانورهای او روی خطوط طولی، یکی از حربه‌های اصلی مس برای گرفتن جشن بقاست. قاسمی‌نژاد برابر نساجی، یک بار دیگر خودش را نشان داد: پاس گل اول را داد و با یک ضربه دیدنی، گل دوم و برتری را زد.

ذخیره: حضورش به جای سیلوا و تغییر پست چشمی، عجیب بود ولی شوت مهلک صالح حردانی، تیر خلاصی بود بر پیکره پیکان و خیال استقلال را از برد، راحت کرد.

* نوید عاشوری

بازگشت شکوهمندی به ترکیب اصلی گل‌گهر داشت. اصولا با حضور عاشوری، تیم قلعه‌نویی جذابیت و فانتزی هجومی بیشتری دارد. او با یک ارسال زیبا، پاس گل اول تیمش را داد و البته بدشانس بود که قدر بقیه پاس‌هایش، خوب دانسته نشد.

ذخیره: یک تعویض همیشگی که این بار طلایی بود: مهرداد رضایی وارد زمین شد و با ساختن گل دوم مس رفسنجان، نقشه را به طور کامل اجرا کرد.

* آرش رضاوند

او حالا شاه‌مهره استقلال ساپینتوست حتی جلوتر از قایدی. رضاوند دوباره در مرکز زمین، هافبک دوگانه همیشگی شده: هم در امور دفاعی و توپگیری موفق است و هم پاس طلایی و نهایی را می‌دهد. گل اول استقلال، ساخته کامل اوست.

ذخیره: بهترین نمایش همه این چند سال اخیر مسعود شجاعی در فوتبال ایران؟ پاسخ قطعا مثبت است. هوادار برد چون شجاعی، نظم ویژه‌ای به مرکز زمینش داده بود. 

* مهدی قایدی

گلزنی در چهارمین بازی پیاپی یعنی حالا استقلال، نیش تهاجمی‌اش را پیدا کرده و قادر است هر فاز دفاعی را ناکام بگذارد. قایدی همیشه دوست داشته اینطور گل بزند: به راست برود و ضربه‌اش را به چپ بزند و فعلا که این نسخه، جواب می‌دهد.

ذخیره: یکی از ستاره‌های اصلی سپاهان در دربی، فرشاد احمدزاده بود؛ مردی که گل برتری را زد و در سایر دقایق هم، همه انرژی‌اش را خرج کرد تا تیمش نبازد.

* محمدرضا حسینی

بالاخره در پیراهن تیم جدیدش خودی نشان داد. مرد محبوب قلعه‌نویی، یک‌تنه در انزلی گل‌گهر را به سمت برد برد. حسینی، با یک ضربه سر، گل اول تیمش را زد و سپس با یک توپگیری خوب، پاس گل دوم را به تبریزی داد.

ذخیره: یکی از دلایل چند هفته نتیجه نگرفتن گل‌گهر، نبودن مرتضی تبریزی بود و حالا با بازگشت او، ملوان قربانی سیرجانی‌ها شد.

* عارف رستمی

مس در 20 بازی این فصل، 16 گل زده که 7تایش را عارف رستمی به ثمر رسانده و همین نشان‌دهنده آمار درخشان خریدی است که سابقه آقای گل شدن در لیگ یک را دارد. مس با داشتن آقای گل فعلی فصل، به چیزی جز بقا فکر نمی‌کند.

ذخیره: یک ژوکر طلایی؛ مس و ربیعی هرگز از اعتماد به امید لطیفی ضرر نکرده‌اند. لطیفی برابر فولاد، یک موقعیت فوق‌العاده را خراب کرد ولی گل دوم تیمش را زد.

* شهریار مغانلو

نیش هجومی سپاهان، هر هفته در حال انجام وظیفه‌اش به بهترین نحو ممکن است. مغانلو بود که با ضربه سر دیدنی‌اش، مقاومت 50 دقیقه‌ای فرعباسی را شکست و گل مساوی سپاهان را در دربی زد. او در تمام دقایق بازی، برای هر حریفی خطرناک است.

ذخیره: با دست یا با پا؛ محمدجواد محمدی تبدیل به کابوس پرسپولیس در آزادی شده و زننده نیمی از گلهای لیگ برتری هوادار به آنهاست.

* تیم هفته: هوادار

بردن پرسپولیس هرگز کار راحتی در این 5، 6 فصل اخیر نبوده است. بردن پرسپولیس در آزادی و در این بازه زمانی، تقریبا محال بوده است. ولی هوادار پرسپولیس را برد آنهم در آزادی و با یک نمایش دقیق و کاملا هدفمند.

ذخیره: ورای نتیجه رقم خورده در دربی اصفهان، نمایش سپاهان فوق‌العاده درخشان و دیدنی بود. آنها برای بردن، همه کار کردند و برای گلزنی، هر راهی و ترفندی را رفتند.

* سرمربی هفته: ساکت الهامی

نظم ویژه و دیدنی هوادار برابر پرسپولیس، خروجی همه تیمهایی است که ساکت الهامی روی نیمکت‌شان نشسته. الهامی از نظر فنی، یک بار دیگر خودش را ثابت کرد و نشان داد گزینه‌ای ایده‌آل برای خیلی از تیمهایی است که در فوتبال ایران، زندگی می‌کنند.

ذخیره: بعد از نمایش ویژه در هتل!، محمد ربیعی تیمش را به بهترین شکل ممکن روانه زمین بازی با فولاد کرد و بردی مهم را کسب کرد.

* بازیکن هفته: آرش رضاوند

ژنرال بازی استقلال کسی نیست جز رضاوند. او در دوچهارم میانی زمین، بر سر هر توپی می‌جنگد تا مالکیت را به سود تیمش کند. او برابر پیکان، یک پاس گل داد، 2 پاس کلیدی فرستاد و هر 2 ضربه‌اش در چارچوب بود.

ذخیره: برخلاف روزهای حضور در پیکان، پنالتی نمی‌زند ولی شهریار مغانلو زیرنظر مورایس، در حال سپری کردن بهترین روزهای فوتبالی‌اش است.

2636