استقلال و پیکان به روایت لیگ برتر؛ این 10 صحنه

استقلال و پیکان به روایت لیگ برتر؛ این 10 صحنه

پایگاه خبری فوتبالی- اولین بازی هفته بیستم را پیکان و استقلال در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌کنند. 

به گزارش فوتبالی، دیداری که رویارویی شماره 36 دو تیم در تاریخ لیگ برتر است. شاید در ذهن خیلی‌ها، نتیجه 35 مصاف قبلی نقش نبسته باشد ولی این 10 صحنه را بعید است کسی به یاد نیاورد.

1/ پسااسترا

 تیمی که با استراماچونی به صدر رسید، 72 ساعت بعد بدون او وارد زمین شد. صحنه‌ای در نیمه دوم آن بازی هست که به شدت مظلومیت استقلال را نشان می‌دهد آنجا که تمام اعضای کادر فنی استقلال در حال صحبت هستند: وریا غفوری و علی کریمی با صالح مصطفوی و دکتر ستوده!

2/ گل مرد محبوب

بالاخره انتظار فرهاد مجیدی و هواداران استقلال برای رونمایی از اولین گل شماره 7 در بازگشت مجدد به پایان رسید. مجیدی برابر پیکان با خطا! موفق به زدن گل اول تیمش شد، به سمت هواداران رفت و پیراهن سفید استقلال را به سمت‌شان پرتاب کرد. 

3/ هت‌تریک در 9 دقیقه

تیم قلعه‌نویی با یک گل از پیکان عقب افتاده بود که بهترین روز آرش برهانی با پیراهن استقلال رقم خورد. شماره 9 در کمتر از 9 دقیقه، هت‌تریک کرد. یک پنالتی، یک ضربه سر و درنهایت خامه روی کیک: یک قیچی برگردان دیدنی.

4/ پایانِ حجازی

استقلال مهمان پیکان در ورزشگاه آزادی بود و با 2 گل جلو افتاد ولی در همان نیمه اول، پیکان به بازی برگشت و کار را تساوی کشید. در نیمه دوم هم گل سوم وارد دروازه استقلال شد و پایان کار ناصر حجازی روی نیمکت استقلال برای همیشه رقم خورد.

5/ آخرین گل واویلا!

اگر آن خطای وحشتناک روی مچ پای میلاد میداودی نبود، شاید قصه شماره 10 و پیراهن آبی چنین سرنوشتی نداشت. میداودی آخرین گلش با پیراهن استقلال را به پیکان زد آنهم با یک قیچی بغل زیبا.

6/ دراماتیک

وحید طالب‌لو درون دروازه استقلالی که امیر قلعه‌نویی روی نیمکتش بود برابر پیکان که بازوبند و دروازه‌اش را به مهدی رحمتی سپرده بود. هنوز هم کسی نمی‌داند گل پیکان در دقیقه 87 چرا مردود شد ولی گل 3 امتیازی بعد از دقیقه 90 شهباززاده را همه دیده‌اند.

7/ ابقای منصوریان

یک مساوی با نفت و 2 باخت برابر استقلال خوزستان و صنعت نفت و حالا شکست برابر پیکان؛ منصوریان در آخر خط بود که بهنام برزای از راه رسید و با گلی که وارد دروازه پیکان کرد، بازی را مساوی و حکم به ابقای منصوریان داد.

8/ نمایش تک‌نفره

این رویارویی با پیکان تمام و کمال متعلق است به امید ابراهیمی. استقلال 10 نفره بعد از اخراج شجاعیان، درنهایت برنده شد چون شماره 6 را داشت که توپ را پشت محوطه جریمه استقلال بگیرد، با آن جلو برود و خودش از داخل محوطه جریمه پیکان، گل سوم و برتری را بزند.

9/ آنها نمی‌باختند

همه چیز برای از بین رفتن رکورد رویارویی استقلالِ مجیدی آماده بود. آنها در غیاب یزدانی و مرادمند، حالا رافائل سیلوا را هم با کارت قرمز داور از دست داده بودند ولی مجیدی و تیمش، بباز نبودند و نباختند حتی وقتی بیشتر از 50 دقیقه را 10 نفره مجبور شدند، بازی کنند.

10/ تنها گلِ دکتر

بازی رفت فصل قبل را استقلال با خیال راحت و بدون کمترین دغدغه‌ای با 3 گل برد. گل اول آنها را سیاوش یزدانی وارد دروازه پیکان کرد: اولین و البته آخرین گل او با پیراهن آبی در تمام دوران حضور.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی