گزارش ویژه/ 10 نکته از مس کرمان – استقلال: خدا رحم کرد بازی کشته نداد!

گزارش ویژه/ 10 نکته از مس کرمان – استقلال: خدا رحم کرد بازی کشته نداد!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: دو هفته پیش بعد از باخت استقلال به سپاهان نوشتیم:" خروج موقت استقلال از جمع مدعیان. عده ای نوشتند : موقت؟ بله موقت! چون در فوتبالی که با دو برد موقعیت و شرایط تیمها عوض می شود هم می توان موقتا مدعی شد و هم می توان به راحتی از جمع آنها خارج شد.

دو: لطف ناخواسته سرمربیان استقلالی ( نکونام و رحمتی) به تیم سابقشان باعث شد تیمی که کمترین امید را برای رقابت با پرسپولیس و سپاهان در پایان هفته شانزدهم داشت دوباره جان بگیرد و بتازد. استقلالی که حالا روحیه گرفته و به ترکیب دلخواهش رسیده و به کورس قهرمانی برگشته است.

سه: بازگشت قایدی به اوج در اوج رقابت برای قهرمانی بهترین خبر برای استقلالیهاست. هر بار که او صاحب توپ شد مدافعان مس رفتند ولرد! ( اصطلاحی کرمونی به معنای گردش و تفریح)

چهار: روزبه چشمی این روزها در بهترین فرم خود در این سالها  قرار دارد. بازیکنی که به معنای واقعی یک رهبر به تمام معناست و در همه پستها عالی می نوازد. نیمه اول در کمتر از چند ثانیه سه بار پاسهای مسیها را قطع کرد. او به کاپیتانی از جنس بزرگان استقلال تبدیل شده است و روز به روز هم بهتر می شود و باید گفت روزبه، هر روز بهتر از دیروز!

پنج: مس کرمان برعکس مس رفسنجان و گل گهر از نظر بودجه و بازیکن در سطح پایینی قرار دارد . تیمی که باید تیم اول استان باشد تیم آخر این استان پهناور است . یک جمله تمام:" مس لیگ برتری بسته نشده است، بماند شاهکار کرده و نماند هم طبیعی است!

شش: هفته قبل درباره پیشرفت رضاوند نوشتیم، لابلای دو پاس گل مهری به ملوان ، بازی آرش بازتاب چندانی نداشت. به حرکت او در گل دوم استقلال توجه کنید. لقمه را آماده جلوی دهان سلمانی گذاشت و سلمانی که این روزها زیر فشار انتقادهاست کار را تمام کرد تا بعد از مدتها برای استقلال گل زده باشد.

هفت: تاریخ استقلال سرمربی‌ای به شلوغی ساپینتو نداشته است، توانایی فنی یک بحث است، اما شأن نیمکت استقلال را حفظ کنید آقای ساپینتو! همه تیمها هم دست روی هیجانات کاذب او می گذارند و او را تحریک می کنند و این به ضرر استقلال است. این برای باشگاه استقلال بد است که تعداد محرومیتها و اخراجهای ساپینتو از تعداد حضورش بیشتر باشد. اگر آن اتفاقها نمی افتد استقلال دیروز گل دوم را نمی خورد و تفاضل گلش می توانست مثبت ده باشد. درباره درگیریهای بازی هم چیز زیادی نمی شود گفت فقط می شود گفت که خدا را شکر، بازی کشته نداد!

هشت: اعتماد به نفس خوب است اما کاذبش مضر!  حکایت علیرضا رضایی که اشتباهش شاید منجر به از دست رفتن یک جام برای استقلال تمام می شد. رضایی افت کرده و البته دلیل این افت مشخص نیست. او زمانی که دروازه بان تیم امید بود حسابی روی فرم بود و همه گفتند آینده دروازه بانی استقلال و ایران است اما همین که با تیم امید به ازبکستان نرفت و در تهران ماند تا در جشن قهرمانی استقلال شرکت کند، افت کرد.

نه: فوتبال ایران قبل از حضور وی ای آر باید کنار زمینش خلوت شود. یعنی چه حضور این همه آدم اضافی روی نیمکتها و کنار زمین که همه هم اعتراض می کنند و جنجال می آفرینند؟ وی ای آر بیاید، داور بخواهد با کمک وی ای آر تصمیمی درست علیه یک تیم دیگر بگیرد، پایش به زمین نرسیده کتک می خورد! 

ده: اتفاقات این هفته صدرجدول لیگ را بسیار هیجان انگیز کرد هاست. فاصله ها کم شد و تعداد مدعیان به سه تیم رسید. دوازده هفته پرحادثه و جذاب در پیش است . استقلال قبل از دیدار حذفی سه بازی با نفت مسجدسلیمان و پیکان و نساجی که هر سه تیم جزو نیمه پایین جدول هستند دارد. نه امتیاز این سه بازی استقلال را آن بالا حفظ می کند. در لیگ ایران معمولا تیمی قهرمان می شود که در ماههای فوریه و مارچ کیفیت بالایی داشته باشد!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی