بازگشت شیرین استقلال به کورس قهرمانی در کرمان/ سه امتیاز سوپرجنجالی در حساب آبی‌ها

بازگشت شیرین استقلال به کورس قهرمانی در کرمان/ سه امتیاز سوپرجنجالی در حساب آبی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال تهران توانست با پیروزی مقابل مس کرمان سه امتیاز مهم را به دست آورد.

به گزارش فوتبالی، استقلال تهران که با دو شکست پیاپی در هفته‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر از کورس قهرمانی عقب افتاده بود، از دومین توقف متوالی پرسپولیس نهایت استفاده را برد و با پیروزی خارج از خانه مقابل مس کرمان، فاصله خود با تیم‌های اول و دوم جدول را به سه امتیاز کاهش داد.

تیم میزبان که در این بازی پیش افتاد نتوانست از گل اول خود حراست کند و با دریافت سه گل از استقلال عقب افتاد. شاگردان حسین‌خانی در دقایق پایانی بار دیگر به گل رسیدند اما در نهایت بازی را با نتیجه سه بر دو واگذار کردند.

 با این نتیجه مس کرمان 14 امتیازی باقی ماند و در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفت و استقلال نیز با  33 امتیاز در رده سوم ایستاد.

گزارشی از مهمترین اتفاقات، حواشی به همراه ویدئوهای این بازی را در ادامه مرور کنید.

خلاصه نیمه اول:

از همان ابتدا ضرباهنگ بازی در نیمه اول بالا بود و شاگردان حسین‌خانی و ساپینتو موقعیت‌هایی به دست آوردند اما اکثر فرصت‌ها راه به جایی نبرد و تنها یک مرتبه توپ از خط دروازه هر دو تیم گذشت. مس کرمان در دقیقه 10 با معین عباسیان و استقلال در دقیقه 20 با مهدی قایدی به گل رسیدند.

خلاصه نیمه دوم:

علیرغم شروع خوب استقلال، این مس کرمان بود که اولین فرصت‌های این نیمه را خلق کرد اما آبی‌پوشان توانستند به فاصله سه دقیقه دو گل وارد دروازه میزبان کنند تا بازگشت خوبی به بازی داشته باشند. در واپسین دقایق مسی‌ها به گل دوم رسیدند اما برای جبران نتیجه دیگر خیلی دیر شده بود.

درگیری‌ شدید نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم در دقایق پایانی حواشی عجیبی را رقم زد که حتی پس از سوت پایان بازی نیز این حواشی ادامه داشت.

تصاویر اختصاصی فوتبالی از صحنه‌های جنجالی پایان بازی

تیم داوری: یاسر همرنگ، محمدرضا منصوری و حمید نادری

ترکیب مس کرمان: آرمان شهدادنژاد، میلاد خدایی اصل، علی تهامی، محمد ستاری، معین عباسیان (عارف رستمی 88)، احمد نصیری (محمد صبوری 74)، جورج برایم کنده نوگیرا، علیرضا قادری، رنان کوک تونگیک، محمد قاسمی‌نژاد و محمد امین کاظمیان (امیرحسین عسگری 74).

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی (آرمان رمضانی 74)، آرش رضاوند (محمدحسین زواری 80)، سعید مهری، روزبه چشمی، مهدی قایدی (رضا میرزایی 80)، محمد محبی (پیمان بابایی 59) و ارسلان مطهری (ابوالفضل جلالی 74).

کارت زرد: عارف غلامی (40) - محمد قاسمی‌نژاد (41) - سعید مهری (53) - احمد نصیری (66) - آرمان رمضانی (83) - معین عباسیان (87)

کارت قرمز: -

گلزنان: معین عباسین (10) - مهدی قایدی (20 و 73) - جعفر سلمانی (70) - عارف رستمی (7+90)

مهم‌ترین حواشی و اتفاقات بازی:

بازی رأس ساعت 17 آغاز شد.

دقیقه 9: شوت خطرناک بازیکنان مس کرمان با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

(گل اول مس کرمان) دقیقه 10: روی خروج و پاس اشتباه علیرضا رضایی توپ مقابل معین عباسیان قرار گرفت و این مهاجم مس با فرصت طلبی دروازه خالی استقلال را باز کرد.

مس کرمان یک - استقلال صفر/ معین عباسیان

* اعتراضات زیاد ریکاردو ساپینتو بعد از این گل باعث شد تا از داور کارت زرد بگیرد.

دقیقه 19: ضربه کاشته معین عباسیان توسط رضایی به صورت ناقص دفع شد و توپ پس از برخورد به مدافعان استقلال به بیرون رفت.

(گل اول استقلال) دقیقه 20: روی ضد حمله استقلالی‌ها، مهدی قایدی در جناح چپ پا به توپ حرکت کرد و پس از ورود به محوطه جریمه مس در حالی که قصد ارسال پاس به بیرون داشت، توپ به مدافع مس برخورد کرد و وارد دروازه این تیم شد.

مس کرمان یک - استقلال یک/ مهدی قایدی

* پس از گل تساوی استقلال - تا دقیقه 35 - علیرغم شدت گرفتن بارش باران در ورزشگاه، سرعت بازی کم نشد اما دو تیم موفق به خلق موقعیت خطرناک روی دروازه یکدیگر نشدند.

دقیقه 36: روی غفلت مدافعان مس، بازیکنان استقلال توپ را به قایدی رساندند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گیرد اما ضربه کم دقت این بازیکن با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: پس از ارسال کرنر به درون محوطه مس، ضربه سیلوا به مدافع میزبان برخورد کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 42: ضربه کاشته بازیکنان استقلال به ارسلان مطهری رسید و ضربه سر این بازیکن به بالای دروازه فرستاده شد.

دقیقه 44: معین عباسیان پس از کنترل توپ و چرخش به سمت دروازه استقلال، شوتی زد که با اختلاف اندک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: مهدی قایدی به خوبی توپ را به ارسلان مطهری اما این مرتبه هم ضربه این بازیکن از بالای دروازه مس به بیرون رفت.

* برای نیمه اول چهار دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

دقیقه 54: در حالی که از آغاز نیمه دوم استقلال بیشتر صاحب توپ و میدان بود، این بازیکن مس بودند که با یک پاس در عرض محوطه جریمه اولین موقعیت خطرناک را ایجاد کردند اما ضربه بغل پای مهاجم این تیم با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: آوانتاژ به موقع داور باعث شد استقلالی‌ها صاحب موقعیت شوند. سانتر از جناح چپ به روی دروازه مس با ضربه سر مطهری همراه شد اما این فرصت هم راه به جایی نبرد.

* فرزاد حسین‌خانی سرمربی مس کرمان به دلیل اعتراض در کنار زمین، کارت زرد گرفت.

دقیقه 62: ضربه خطرناک مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه مس به زیبایی توسط شهدادنژاد دفع شد.

(گل دوم استقلال) دقیقه 70: در شرایطی که برخی بازیکنان مس منتظر اعلام خطا بودند، آرش رضاوند با حرکت به درون محوطه جریمه با یک پاس توپ را به جعفر سلمانی رساند و شوت این بازیکن تبدیل به گل دوم استقلال شد.

مس کرمان یک - استقلال سه/ جعفر سلمانی

دقیقه 71: شوت ارسلان مطهری با عبور خطرناک از کنار دروازه راه به جایی نبرد.

(گل سوم استقلال) دقیقه 73: مهدی قایدی با یک حرکت بدن توانست مدافع مستقیم خود را از پیش رو بردارد و در ادامه با یک ضربه استقلال را به گل سوم رساند.

مس کرمان یک - استقلال سه/ مهدی قایدی

دقیقه 82: تیم مس به فاصله یک دقیقه، صاحب دو ضربه ایستگاهی در زاویه‌های مناسب شد اما از هیچکدام بهره لازم را نبرد.

* دقیقه 89 تمام افراد حاضر روی نیمکت مس کرمان به یکباره به سمت سایپنتو حمله کردند. شدت زیاد درگیری‌ها باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شد. یکی از اعضای کادر فنی مس به همراه ریکاردو سایپنتو کارت زرد گرفتند تا سرمربی استقلال از کنار زمین اخراج شود.

جنجال در دقایق پایانی بازی مس کرمان - استقلال

(گل دوم مس کرمان) دقیقه 7+90: عارف رستمی با یک ضربه ایستگاهی دیدنی، دومین گل مس کرمان را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند.

مس کرمان دو - استقلال یک/ عارف رستمی

* در حالی که تابلوی داور چهارم، پنج دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم را اعلام کرد اما یاسر همرنگ در دقیقه 98 سوت پایان بازی را زد.

6442