هموطن ساپینتو 99 درصد استقلالی نمی‌شود؛ آلوز در تراکتور ماندنی شد!

هموطن ساپینتو 99 درصد استقلالی نمی‌شود؛ آلوز در تراکتور ماندنی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- علیرغم اخبار منتشرشده درباره احتمال جدایی ریکاردو آلوز و حضور او در استقلال، این اتفاق تا حد بسیار زیادی، رخ نخواهد داد مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی بیفتد.

به گزارش فوتبالی، از مدتها قبل بحث حضور هافبک بازیساز تراکتور در استقلال منتشر شده بود و علیرغم تکذیب چندباره مدیران تراکتور و مخالفت آنها با درخواست استقلال برای گرفتن رضایتنامه این بازیکن، از امروز صبح دوباره این خبر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که استقلال از جذب بهترین پاسور لیگ برتر ناامید نشده چرا که گفته می‌شود در قرارداد آلوز با تراکتور بندی وجود دارد که او در صورت جدایی قربان بردیف از این تیم، مشکلی برای فسخ قرارداد نخواهد داشت. البته هنوز کسی قرارداد آلوز با تراکتور را ندیده اما پیگیری های فوتبالی نشان می دهد که در قرارداد آلوز نه تنها چنین بندی وجود ندارد، بلکه قرارداد سفت و محکمی هم با تراکتوری ها بسته شده که به این راحتی ها اجازه جدایی به آلوز را نمی دهد.

این اخبار در شرایطی منتشر شده که آلوز در تمرین امروز تراکتور شرکت کرد و گویا به پاکو خمز اطمینان داده که برنامه‌ای برای جدایی از این تیم ندارد. بر اساس اطلاعات فوتبالی، دو دلیل باعث شده که احتمال استقلالی شدن آلوز، بسیار پایین باشد. 

دلیل اول، به قرارداد هافبک پرتغالی با تراکتور برمی‌گردد که در آن هیچ بندی درباره فسخ قرارداد این بازیکن در صورت جدایی قربان بردیف وجود ندارد.

دلیل دوم هم به مشکلات مالی استقلال برمی‌گردد و با توجه به اینکه آلوز هم بازیکن گران‌قیمتی محسوب می‌شود، به احتمال زیاد حضور این هافبک بازیساز در استقلال را باید به احتمال بالای 95 درصد منتفی دانست.

البته علی فتح الله زاده هم تا این لحظه با هوشنگ نصیرزاده تماسی به صورت مستقیم نگرفته و این بین واسطه ها در حال بررسی کردن وضعیت بوده اند. استدلال باشگاه تراکتور هم این است که استقلال نمی تواند پول بازیکنان خودش را بدهد، چه برسد به اینکه بخواهد چندصدهزار دلار (هر رقمی که باشگاه تراکتور و خود آلوز و مدیربرنامه اش تعیین کنند) پول آلوز را بدهد.

البته به نظر می رسد باشگاه تراکتور به دنبال درآمدزایی از فروش آلوز باشد اما قیمتی که روی آلوز گذاشته شده بالاست و شاید باشگاهی مثل استقلال با مشکلات فراوان مالی، نتواند از عهده خرید این بازیکن بربیاید!

1984