مورد ویژه مس رفسنجان؛ تناقض عجیب!

مورد ویژه مس رفسنجان؛ تناقض عجیب!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا محمد ربیعی می‌تواند تناقض عجیب تیمش را از بین ببرد؟

به گزارش فوتبالی، مس به مانند فصل گذشته دچار تناقص شده است؛ آن‌ها در فصل گذشته در فاز دفاعی واقعا بد بودند اما در خط حمله بی‌نظیر. این فصل آنها در دفاع بی‌نقص هستند اما در حمله کم‌دقت و کم فروغ!

گم کردن راه دروازه!

گم‌کردن راه دروازه رقبا برای تیمی که هر ۱۵۰ دقیقه یک‌بار گل می‌زند شاید بهترین تعبیر برای بزرگترین معضل این فصل مس رفسنجان باشد. مسئولان مس با حفظ گادوین منشا آقای‌گل فصل گذشته و خرید لوسیانو پریرا، نوید یک فصل رویایی را به هوادارانشان می‌دادند اما همه چیز برعکس رقم خورد و این زوج گران‌قیمت هرگز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. 

تیمی که فصل گذشته با ۳۹ گل زده یکی از خطوط هجومی قدرتمند لیگ را در اختیار داشت در این فصل ضمن مالکیت توپ ۵۴ درصدی در هر مسابقه و شلیک شوت‌های پرتعداد به سمت دروازه رقبا نتوانسته بیشتر از ۹ بار دروازه رقبا را در دور رفت باز کند و این برای تیمی که سودای کسب سهمیه آسیایی را دارد اصلا آمار جالبی نیست.

محسن آذرباد که در لیگ قبلی بر روی ۸ گل مسی‌ها تاثیر مستقیم داشت این فصل آن بازدهی لازم را نداشته، فراز امامعلی آن مهاجم کارآمد فصل گذشته نیست و در لیگ امسال نه گلزنی کرده و نه گل‌سازی.

گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای مس که در چند سال اخیر در تیم‌های مختلف ایران پا به توپ شده است و توانسته بود فصل گذشته عنوان آقای گلی را از آن خود کند در ۱۲ مسابقه‌ای که در دور رفت لیگ به میدان رفت، حتی یک گل هم نزد تا کارش به قرار گرفتن در لیست خروج مس کشیده شود.

لوسیانو پریرا، درشت ترین مهره نقل‌وانتقالاتی مس در تابستان بود، این مهاجم تقریبا ۴۰ ساله با گلزنی‌های سریالی‌اش از خوزستان رهسپار کرمان شد تا زوج گادوین منشا در مس باشد. اگرچه او تا به اینجا دومین بازیکن برتر تیم محمد ربیعی بوده اما هرگز نتوانسته به مانند فصول گذشته بدرخشد و آن شیمبای همیشگی باشد. 

سد‌سازی! 

اگرچه شاگردان محمد ربیعی در فاز هجومی اصلا آمار خوبی ندارند اما در بعد دفاعی عملکرد بی‌نقصی داشته و آمار قابل توجهی را ثبت کرده‌اند؛ تیمی که فصل پیش ۲۹ بار دروازه‌اش را باز شده دیده بود این فصل با حفظ میثم تیموری و شاهین توکلی و جذب رامتین سلیمان‌زاده و جفرسون باهیا که از خارجی‌های با کیفیت این فصل بوده،تنها در ۴ مسابقه دروازه خود را بازشده دیده‌‌ و در یازده مسابقه کلین‌شیت کرده است.

شاگردان ربیعی تقریبا در هر ۳۳۸ دقیقه، یک گل دریافت کرده‌اند تا آمار بهتری را نسبت به استقلال مجیدی از خود برجای بگذارند.

آن‌ها می‌توانند با حفظ این روند، عنوان برترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را از استقلال گرفته و از آن خود کند.  

گزارش از جواد حامدنیا / پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸