علی میرزابیگی داور فوتبال: تکرار پنالتی استقلال تصمیم درستی بود

علی میرزابیگی داور فوتبال: تکرار پنالتی استقلال تصمیم درستی بود

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال معتقد است که اعلام تکرار پنالتی استقلال تصمیم درستی بوده است.

به گزارش فوتبالی، علی میرزابیگی در گفت و گو با فوتبالی در خصوص عملکرد تیم داوری بازی استقلال و تراکتور گفت: تیم داوری تیمی بسیار با تجربه و خوب بود و در نیمه اول با اعتماد به نفس و خونسردی خاصی بازی را قضاوت کردند، همان طور که مشاهده کردیم نقض قانون ۴ علی الخصوص در بازیکنان استقلال مشهود بود، جایی که حسینی پوشش دور گردن را بسته بود و بعضی از بازیکنان دیگر استقلال هم ساق های غیر هم رنگ داشتند. در دقیقه‌ی ۸ بازی یک موقعیت بر روی دروازه تراکتور اتفاق افتاد، صحنه‌ای که یامگا با اخباری تک به تک شد به هیچ وجه خطا نبود و دستور داور برای ادامه‌ی بازی خیلی خوب بود. در دقیقه‌ی ۱۸ درگیری آلوز و ساپینتو یک نزاع دسته جمعی را درست می کرد، حضور به موقع داور، داور چهارم و کمک داور و تذکر جدی به آنها مدیریت خیلی خوب تیم داوری بود. در دقیقه‌ی ۲۴ حرکت بسیار عالی حسن انتظاری کمک داور دوم یک موقعیت تک به تک را برای رضا اسدی به وجود آورد که در ادامه با حسینی برخورد کردند که یک برخورد فوتبالی بود و با توجه به مصدومیت اخباری و مصدومیت دقیقه ۲۴ حسینی و رضا اسدی و چند مورد کوتاه دیگر حداقل داور باید ۵ الی ۶ دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول در نظر می گرفت.

وی ادامه داد: در دقیقه‌ی ۵۴ روزبه چشمی پشت محوطه جریمه استقلال دو خطای پشت سر هم را انجام داد که داور در هر دو صحنه اعتقاد به ادامه‌ی بازی داشت ولی یکی از آن صحنه ها را بایستی به روزبه چشمی کارت زرد می داد. اخطار هایی که بازیکنان استقلال مهدی پور، مهری، یزدانی، حردانی و کمک مربی تیم استقلال به دلیل اعتراض به تصمیم داور گرفتند همگی صحیح بودند و اخطار صفا هادی بازیکن تراکتور هم درست بود، اما در دقیقه‌ی ۸۱ بازی رضا اسدی در موقیعت تک به تک با حسینی قرار گرفت که کمک داور اول بازی بایستی اعلام آفساید می کرد.

میرزا بیگی اظهار کرد: صحنه های بحث برانگیز بازی بیشتر در نیمه‌ی دوم وقت های اضافی شکل گرفت، پنالتی اولی که بر روی قایدی اتفاق افتاد پنالتی نبود، بازیکن تراکتور ابتدا با توپ برخورد کرد و در ادامه بدنش به قایدی برخورد کرد و داور به اشتباه صحنه را پنالتی اعلام کرد. در صحنه‌ی دوم بازیکن شماره ۱۳ تراکتور بی احتیاطی کرد و پای قایدی را زد و اعلام پنالتی درست بود. در تکرار صحنه پنالتی حسن انتظاری کمک داور دوم بازی بسیار خوب عمل کرد و پنالتی را تکرار کرد و وقتی که بازیکنان به سمت او هجوم بردند با دست این داور را لمس کردند و داور آن بازیکن را اخراج کرد.

۶۶۲۱