گزارش آماری/ استقلال و تراکتور در جام حذفی؛ با حضور گلزن‌ها و گل‌خور‌ها

گزارش آماری/ استقلال و تراکتور در جام حذفی؛ با حضور گلزن‌ها و گل‌خور‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- یک برد برای استقلال در نیمه‌نهایی و یک برد برای تراکتور در فینال؛ سابقه رویارویی دو تیم در تاریخ جام حذفی چنین شکل گرفته است. تمام گلزنان استقلال به تراکتور در این بازیها، هنوز پیراهن آبی به تن دارند: شهباززاده، قایدی و مطهری ولی هیچکدام از گلزنان تراکتور، دیگر عضو این تیم نیستند. تمامی گلهای خورده تراکتور از استقلال در جام حذفی، وارد دروازه اخباری شده که هنوز هم هست و 75 درصد گلهای خورده استقلال از تراکتور هم وارد دروازه حسینی شده که همچنان، استقلالی است. رویارویی دو تیم در جام حذفی، مجموعا 12 کارت زرد و یک کارت قرمز داشته که آمار بالایی است.

* اول دی ماه 1394

دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی و به میزبانی تراکتورسازی در تبریز به مصاف هم رفتند. نسبت به آن بازی، محمدرضا اخباری هنوز در تراکتور است و روزبه چشمی و سجاد شهباززاده هم یادگاری‌های استقلال از آن بازی هستند؛ دیداری که محل رویارویی پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی بود. آن بازی را استقلال با دبل شهباززاده برابر تک گل آگوستو سزار برد. گل اول را شهباززاده دقیقه 29 روی پاس حنیف عمران‌زاده زد. تراکتور با ضربه سزار برزیلی روی پاس خالد شفیعی بازی را دقیقه 49، مساوی کرد. ولی اشتباه مرگبار رحمانی و پاس اشتباهش با سوپرگل دقیقه 52 شهباززاده، رای به فینالیست شدن استقلال داد. البته آبی‌ها در فینال به ذوب‌آهن در ضربات پنالتی باختند.

* 13 شهریور 1399

فرهاد مجیدی بعد از یک قهر «ریز» برگشت تا هدایت استقلال را در فینال برابر تراکتور و الهامی در دست بگیرد. بازی به قضاوت موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. تراکتور در همان نیمه اول، بارش را بست. گل اول را محمدرضا خانزاده در دقیقه 17 روی پاس تیکدری زد. گل دوم به نام اشکان دژآگه در دقیقه 34 با پاس احسان حاج‌صفی ثبت شد. پایان کلکسیون را هم گل ایمانی روی پاس دژآگه در دقیقه 43 اجرا کرد. از آن تراکتور، محمدرضا اخباری هنوز هم هست و البته سعید مهری با سابقه بازی در آن دیدار، حالا پیراهن آبی به تن دارد. استقلال در نیمه دوم به بازی برگشت. وریا غفوری دقیقه 50 پاس گل اول را به قایدی و 30 دقیقه بعد هم پاس گل دوم را به ارسلان مطهری داد. تیم مجیدی در نیمه دوم به بازی برگشت ولی تیر دروازه، اخباری و درخشش عجیب و غریب میثم تیموری که توپ را از روی خط دروازه برگرداند، آنها را به جام نرساند. از آن استقلال، حسین حسینی، عارف غلامی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و آرش رضاوند کماکان پیراهن آبی به تن دارند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی