معمای لوکادیا؛ چرا پرسپولیس از مهاجم هلندی شکایت نمی‌کند؟

معمای لوکادیا؛ چرا پرسپولیس از مهاجم هلندی شکایت نمی‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا باشگاه پرسپولیس اقدامات حقوقی خود علیه یورگن لوکادیا را آغاز نکرده است؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که حدود یک ماه از جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا از جمع قرمزها می‌گذرد اما مدیران این باشگاه هنوز علیه این بازیکن به کمیته انضباطی فیفا شکایت نکرده‌اند.

یورگن لوکادیا در فاصله 48 ساعت مانده به دربی با تصمیم جنجالی‌اش برای ترک تهران، اردوی پرسپوليس را با شوک بزرگی مواجه کرد.

در قراردادهای حرفه‌ای معمولا بندهایی درباره شرایط اضطرار یا همان فورس ماژور گنجانده می‌شود و لوکادیا هم پیش از آغاز پنجره زمستانی با اتکا به همین بند قراردادش را با پرسپولیس به صورت یکطرفه فسخ کرد.

باشگاه پرسپوليس مدعی است مدارک و مستندات خود را برای شکایت علیه این بازیکن هلندی جمع آوری و حتی لایحه شکایت خود را هم آماده کرده اما فعلا منتظر نظر شورای حل اختلاف فیفا است تا نظر نهایی خود را در رابطه با فسخ این ستاره هلندی اعلام کند.

آنچه مشخص است در اینگونه قراردادها، زمانی که یکی از طرفین تصمیم بر فسخ آن می‌گیرند علاوه بر ارسال اخطار برای باشگاه مربوطه یا طرف قرارداد، برای دیوان حل اختلاف فیفا هم این اخطار ارسال خواهد شد تا نسبت به موجه یا غیرموجه بودن این فسخ اعلام نظر کند.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس قصد دارد پس از اعلام نظر شورای حل اختلاف فیفا نسبت به دریافت غرامت و یا دفاع از حق و حقوق خود اقدامات لازم را انجام دهد.

باشگاه پرسپولیس مدعی شده یورگن لوکادیا از زمان حضور در پرسپولیس در سه مقطع از باشگاه دریافتی داشته که مجموع آن 540 هزار دلار شده است. این مهاجم هلندی در زمان حضور در پرسپولیس و عقد قرارداد 200 هزار دلار دریافت کرد که معادل 20 درصد از قراردادش بود. او در ادامه و طی دو مقطع 170هزار دلار دیگر دریافت کرد تا مجموع دریافتی او به 540 هزار دلار برسد که بیشتر از نیمی از قرارداد او بود. اگر ادعای مدیران پرسولیس درست باشد،  این باشگاه به لحاظ مالی، کاملا به تعهدات خود در قبال این بازیکن عمل کرده است.

در صورتی که شورای حل اختلاف فیفا فسخ لوکادیا را بنابر بند شرایط اضطراری، موجه و قانونی اعلام کند(موضوعی که رضا درویش در مصاحبه‌هایش از آن به عنوان سیاسی‌کاری نام می‌برد) این بازیکن قادر خواهد بود بدون هیچ مشکلی با باشگاه جدید خود قرارداد امضا کند و باقی مانده پولش یعنی حدود چهارصد هزار دلار از پرسپولیس بگیرد.

 در غیر اینصورت اگر فسخ از نظر فیفا، غیر موجه باشد باشگاه پرسپولیس می‌تواند حتی نسبت به دریافت غرامت از این بازیکن اقدامات لازم را انجام دهد.

باید منتظر ماند و دید در ادامه پرسپولیسی‌ها قادر به دریافت غرامت و محکومیت این مهاجم هلندی خواهند شد یا این لوکادیا است که با جمع‌آوری مدارک سعی در اثبات بند اضطرار و دریافت مبلغ قراردادش خواهد بود.

7655