10 نکته از بازی گل گهر – پرسپولیس/ لطف قلعه‌نویی به گل‌محمدی

10 نکته از بازی گل گهر – پرسپولیس/ لطف قلعه‌نویی به گل‌محمدی

1- شخصیت قهرمانی. این چیزیست که تیمهای بزرگ نظیر پرسپولیس از آن بهره‌مند هستند و در مواقع حساس تفاوتها را رقم می‌زنند. چیزی که گل گهر علیرغم کیفیت بالای فنی شاید سالها زمان ببرد تا به آن دست پیدا کند.

2- یحیی گل‌محمدی در این فصل تغییر رویه داده و دیگر مثل سال گذشته مدام ناله نمی‌کند و از کمبودها گلایه‌ای ندارد. او‌ خیلی راحت با جدایی لوکادیا کنار آمد و تیم را به فرد ترجیح داد و سعی کرد با داشته هایش کنار بیاید. این نگاه سالها در پرسپولیس برانکو جاری بود.

3- هفته پیش از نقش تأثیرگذار علیرضا بیرانوند در پرسپولیس نوشتم. دیروز تفاوت دو تیم در درون دروازه بود. محسن فروزان یک دروازه‌بان سطح بالا در لیگ ماست اما تیمهایی که او دروازه‌بانش است، شانسی برای قهرمانی ندارند.

4 - محمد عمری تنها جوانیست که در این سه سال یحیی رو کرده، این نقد همیشه به گل‌محمدی وارد بود که چرا جرأت استفاده از جوانها را ندارد. عمری، جواب اعتماد سرمربی‌اش را به خوبی داد.

5- در روزهایی که پرسپولیس بدون مهاجم بازی می‌کند، گل‌محمدی سعی کرده با دوندگی و پرسینگ از بالا با چهار وینگر سرعتی‌اش جریان بازی را کنترل کند. اما چرا این روش مقابل پیکان جواب نداد؟ مقابل تیمهای بسته این روش جواب نمی‌دهد اما چون گل گهر فوتبال بازی می‌کند، پرسپولیس به هدفش رسید.

6- گل گهر یک پای بازیهای اکتیو و جذاب این فصل بوده و شجاعت آنها محصول تفکر سرمربی‌شان است که ترسی از هجومی بازی کردن ندارد. 

7- لیگ برتر به شدت به تیمهای پرامکانات و با بنیه مالی قوی مانند گل گهر نیاز دارد، تیمی که اکثر آیتمهای لازم برای حرفه‌ای شدن را دارد. در ایران متاسفانه اینگونه است که تیمهایی که پتانسیل مردمی دارند از نظر امکاناتی ضعیف هستند یا برعکس.

8- مدتها بود در لیگ شوت خوب ندیده بودیم، با تقدیر از محمدعمری، عنوان بهترین شوت نیم‌فصل تعلق می گیرد به سینا اسدبیگی که شوتش رفت جایی که باید می‌رفت. 

9- داور بازی دیروز همسن پسر امیرقلعه‌نویی بود. امیرسامان سلطانی متولد سال 1374 است.

10- پرسپولیس شایسته‌ترین برای قهرمانی نیم‌فصل است، تیمی که کم گل خورده و نوسان کمی داشته است . آنها در هفته پانزدهم می‌توانند با بردن نساجی به امتیاز 32 برسند تا به طور میانگین، از هر بازی، حداقل 2 امتیاز گرفته باشند.

گزارش از