۱۰ نکته از بازی گل گهر و پرسپولیس/ شاه‌کلید اوسمار

۱۰ نکته از بازی گل گهر و پرسپولیس/ شاه‌کلید اوسمار

پایگاه خبری فوتبالی: ۱- قصه پرسپولیس امسال هم مثل پارسال از استان کرمان شروع شد، باز هم یک هیچ، بازهم گلزنی یک ستاره خارجی. اگر در بازی با مس، عرب‌براقی پنالتی اشتباه برای پرسپولیس گرفت این بار بنیادی‌فر  پنالتی سالم پرسپولیس را نگرفت. فوتبال بدون وی‌ای ‌آر همین است. گاهی تصمیمات به سود شماست و گاهی به ضررتان.

۲- اوسمار هفته‌هاست به ترکیب دلخواهش رسیده. شاه‌کلید تیم او سه بازیکن خلاق، تکنیکی و سرعتی پشت آل کثیر هستند. ترابی، عالیشاه و در صدر آنها اوستون اورونوف. با این نفرات هر تیمی که مقابل پرسپولیس، باز بازی کند محکوم به شکست است.

۳- اوزونیدوس اعلام کرده تیمش در حد رقابت با چهار مدعی بالای جدول نیست. حرف، حرف درستی است و کسی هم انتظار ندارد گل‌گهر با بزرگان لیگ تنه به تنه شود ولی انتظاری که از سرمربی یونانی می‌رود فرآیند تیم‌سازیست. گل‌گهر باید فلسفه خود را مشخص کند که به دنبال چه هدفی و با چه بودجه‌ای است. 

۴- علیرضا بیرانوند مصدوم شده، به چرایی آن کاری نداریم. بحث بر سر رفتار سرمربی است که به جای غر زدن و گلایه ، دروازه‌بان جوان و گمنام خود را از نظر روحی جوری آماده کرده که با آرامش درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. 

۵- مجموعه پرسپولیس بابت داشتن اوستون اورونوف باید ممنون سرمربی استقلال باشند که برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشاند این ستاره را دودستی به رقیب تقدیم کرد . ستاره‌ای که شاید صدرنشین لیگ را تغییر دهد.

۶- پرسپولیس برای مهار تورس، مجبور شد دانیال را عقب زمین نگه‌دارد و به او اجازه نفوذ ندهد و بیشتر تمرکز خود را برای هجوم روی سمت چپ زمین بگذارد. برای همین بود که عبدالکریم حسن مدام در حمله بود تا توازن برقرار شود. البته که اشتباه حسن در دقایق پایانی داشت کار دست پرسپولیس می‌داد.

۷- قهرمانی‌های سالهای اخیر باعث شده پرسپولیس فشار روانی کمتری را برای رقابت متحمل شود. در هفته‌های پایانی فصل تیمی موفق می‌شود که از نظر روحی توان رقابت برای جام را داشته باشد.

۸- احمدرضا زنده‌روح یکی از خوبهای لیگ امسال بوده که با بازی مفیدش نقش مهمی در خط هافبک گل‌گهر داشته، او نمونه بارز یک بازیکن در خدمت تیم است. غیبت نوید عاشوری باعث شد بار خط میانی سیرجانی‌ها به دوش زنده‌روح بیافتد.

۹- اخراج اوسمار نقطه تاریک پرسپولیس در بازی دیشب بود. غیبت او در بازی حساس با ملوان کار پرسپولیس را سخت خواهد کرد. 

۱۰- با تساوی استقلال و برد پرسپولیس فاصله دو مدعی اصلی قهرمانی به کمترین حد خود رسید. در حالی که همچنان سرنوشت قهرمانی در دست استقلال است با کوچکترین غفلت آبی‌ها ممکن است جای قرمز و آبی در صدر عوض شود.  هشت هفته پایانی حساس‌تر و جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از همیشه در راه است تا تکلیف لیگ بیست و سوم مشخص شود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی