۱۰ نکته از بازی استقلال و مس رفسنجان/ چشمان بسته ساپینتو

۱۰ نکته از بازی استقلال و مس رفسنجان/ چشمان بسته ساپینتو

1 - فقر گل در لیگ ما سالهاست که موج می‌زند. علاقه تیمها به گل نخوردن و نباختن که دلیل اصلی آن به از دست نرفتن جایگاه مربیان و نیمکت لرزان آنها برمی‌گردد، باعث شده نتیجه صفر صفر بیشتر از هر نتیجه دیگری روی تابلو نتایج ثبت شود.

2- استقلال در ادامه نمایش‌های بدش بعد از جام جهانی یک بار دیگر در آزادی نبرد. آمار استقلال ساپینتو هر چقدر در بیرون خانه فوق‌العاده است در آزادی افتضاح است. هشت بازی فقط دو برد، پنج تساوی و یک باخت. 

3- جمعه روز مدافعان باکیفیت برزیلی لیگ بود. سیلوا در استقلال و جفرسون در مس رفسنجان، آنها بهترینهای تیم‌خود در زمین بودند و نقش مهمی در گل نخوردن تیمهایشان داشتند.

4- محمدربیعی برای اولین بار در سه فصل حضورش در لیگ برتر در آزادی امتیاز گرفت و اگر فراز امامعلی توپ را به سمت اتوبان تهران کرج شلیک نمی‌کرد شاید با سه امتیاز، ورزشگاه را ترک می‌کرد

5- مس رفسنجان در دفاع، ماکسیمم مطلق است و در حمله، مینیمم نسبی. ربیعی گفته: به تاکتیکمان وفاداریم و تغییرش نمی‌دهیم. این یعنی ما خیال آمدن به جمع مربع بالای جدول را نداریم و از جایگاهمان در جدول رضایت داریم.

6- کماکان بازی بدون خلاقیت هافبکهای استقلال توی ذوق می‌زند. افت شدید مهدی‌پور و زبیر و مصدومیت رضاوند و کیفیت نه چندان بالای سعید مهری و عدم اعتقاد ساپینتو به آمانوف باعث شده آمار موقعیت گلهای استقلال هر هفته پایین‌تر بیاید.

7- در سیستم بازی استقلال وینگرها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. اما ساپینتو بعد از 14 هفته هنوز متوجه نشده شهباززاده و پیمان بابایی وینگر نیستند و به درد مهاجم نوک می‌خورند. غیبت محبی و افت قایدی و عدم به کارگیری از یامگا در پست وینگر عملا زهر خط حمله استقلال را گرفته است. 

8 - جعفر سلمانی جلوی ومس رفسنجان هر چی توپ گرفت لو داد و جالب اینکه تعویض هم نشد. 

9 -استقلال بد نتیجه گرفته؟ هرگز. استقلال خوب بازی می‌کند؟ هرگز . این افت فنی می‌تواند مقطعی باشد به شرط اینکه در پنجره نقل و انتقالات کمی اصلاحات در بستن این تیم شکل بگیرد.حضور این همه بازیکن که کارایی چندانی ندارند و فقط هزینه‌بر هستند هیچ فایده‌ای برای این تیم ندارد.

10 - آخر هفته عجیبی بود. پله به سوی ابدیت رفت و رونالدو آمد همین بغل در لیگ عربستان.اما کماکان فوتبال ما بدون تماشاگر، بدون وی ای آر، بدون حق پخش و بدون کیفیت در آلوده‌ترین هوای ممکن، بدون هیجان دنبال می شود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی