بیاتی‌نیا: تعویض‌های ساپینتو استقلال را متوقف کرد

بیاتی‌نیا: تعویض‌های ساپینتو استقلال را متوقف کرد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال نسبت به تعویض‌های سرمربی این تیم انتقادات جدی دارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال در حالی که می‌توانست با پیروزی مقابل مس رفسنجان اختلافش با پرسپولیس را بیشتر کند اما به تساوی بدون گل رضایت داد تا دو امتیاز این بازی خانگی را از دست بدهد.

 در همین خصوص محسن بیاتی‌نیا به خبرنگار ما گفت: متاسفانه بازی خوبی از استقلال ندیدیم و این ایرادات به ساپینتو برمی‌گردد. این مربی روی تعویض‌ها خوب عمل نمی‌کند. حتی می‌بینیم زمانی دست به تعویض می‌زند که اصلا وقتش نیست.

او که معتقد است تعویض‌های استقلال تاثیر مستقیم در نتایج این تیم دارد، افزود: چه لزومی دارد وقتی تیم بهتر از حریف کار می‌کند و همه جور حمله‌ای انجام می‌دهد شما به عنوان سرمربی همان بازیکنانی که در حملات موثر هستند را از زمین بیرون بیاوری و هم اینکه تاکتیک تیم را کاملا تغییر دهی. این بزرگترین نقطه ضعفی است که در این مدت از ساپینتو دیده‌ام و اگر این ایرادات وجود نداشت قطعا استقلال خیلی بهتر می‌توانست امتیازگیری کند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه غیبت چند مهره اصلی استقلال در این نتیجه چقدر تاثیر داشت؟ گفت: تیم‌های بزرگی مثل استقلال که هدفشان قهرمانی است باید پیش از فصل و زمان یارگیری فکر همه چیز را بکنند. هر چند در خصوص تساوی با مس رفسنجان مشکل استقلال فنی بود، نه فقر بازیکن. بارها شده که تیمی بازیکن نداشته اما توانسته نتیجه بگیرد. چیزی که ما از ساپینتو دیدیم تعویض‌هایی بود که روند بازی را برعکس کرد و این نشان می‌دهد انتخاب بازیکنان برای تعویض اشتباه بوده است. حتما این نکته را هم باید اضافه کنم که ساپینتو قطعا بیشتر و بهتر از هر کسی تیمش  را می‌شناسد و اگر من به عنوان یک فوتبالیست و کارشناس انتقادی دارم صرفا برای بهبود بخشیدن عملکرد تیم است.

بیاتی‌نیا ادامه داد: متاسفانه با هر تعویضی که انجام شد تیم یک پله عقب‌تر نشست و این برای استقلال اصلا خوب نیست. ببینید ژاپن تیمی بود که در جام جهانی امسال بیشتر از هر تیمی با تعویض‌هایش توانست برنده شود. تعویض به این معنا نیست که بازیکن ضعیف باید بیرون بیاید بلکه بخشی از تاکتیک یک سرمربی است. در هر حال امیدوارم سرمربی استقلال برای بازی‌های بعدی نقاط ضعف خود را پوشش دهد.

وی در پایان درباره احتمالی قهرمانی استقلال عنوان کرد: استقلال اگر می‌خواهد خودش را در کورس نگه دارد باید تمام امتیازات خانگی خود را جمع کند. این درست است که به دلیل نبودن هوادار در ورزشگاه فرق چندان بین میزبان بودن و میهمان بودن نیست اما هر چه باشد آشنایی بازیکنان استقلال به ورزشگاه آزادی به مراتب بیشتر از حریفانش است و همین موضوع می‌تواند به کسب نتایج بهتر کمک کند. قطعا اگر از بازی‌های خانگی امتیاز نگیریم کار در نیم‌فصل دوم سخت خواهد شد.

6442